2015-10-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Absolut. Om NB ber sin kära hustru tvätta hans kläder han haft på sig på söndagskvällen är det högst märkligt.

http://www.sla.se/skovde/2015/10/05/aklagaren-lagger-ner?refresh=true
Han måste kommit hem sent, enär frun borde förstått redan vid tvätten på söndagskvällen
2015-10-05, 17:16
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för den infon! Ja, det var ju mer suspekt beteende i samma veva som hon försvann må jag säga.
Så om inte även broderns kläder tvättades den kvällen, fanns det ju tidigt skillnader i misstankegrad.
2015-10-05, 17:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Usch jag får en riktigt otäck känsla om detta.

Det tillsammans med den uppgift jag fick angående kroppens kondition vid upphittandet, nej det ryser i kroppen på en.
2015-10-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
När åklagren fick den slutliga obduktionsprotokollet angav den att Lisa dog mellan 7 och 12 Juni.
HUR åklagren därefter fik rättsläkaren att plötsligt ändra denna otroligt centrala och viktiga upplysningen till att Lisa dog den 7 Juni, ja du, det är ett av de STORA mysterierna i detta fall och som jag hoppas att advokaten tar upp i rättegången, om det nu blir någon sådan.

Ja det kan vara manipulerat, jag vet inte.

"Nu har rättsläkaren lämnat sin slutliga rapport från obduktionen. Där sägs att flickan sannolikt dog redan samma dag som hon försvann. Polisen anser att det stärker den teori man följt i mordutredningen."

http://www.svd.se/holm-dog-samma-dag-som-hon-forsvann
2015-10-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Usch jag får en riktigt otäck känsla om detta.

Det tillsammans med den uppgift jag fick angående kroppens kondition vid upphittandet, nej det ryser i kroppen på en.

Vag fick du för uppgift och av vem? (Vi är nog flera som inte läst trådens alla sidor.)
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
"Tvättat kläder i samband med brottet"? Hon är nog inte ensam om att ha lediga söndagar som tvättdagar.
..På uppmaning av honom när han kommer hem på söndagskvällen när Lisa försvann. Nu kan man gott förstå ÅK utredning om skyddande av brottsling även om den lär vara svår att bevisa.
Men iom att hon berättat detta så ser jag det snarare som ärlig information - den är inte positiv för hennes man i sammanhanget - dvs ihop med DNA-träffar och uppenbart inte samma alibi.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är MPS som anser dem suspekta i samband med fynd och larmar patrullen säger Fredman - det är inte ett polisiärt ingripande via civilklädda snutar. 1. Fynd. 2. Larm till polisen via en händelse i trakten nära Martorp (alt. på själva gården).
Jag vet. MPS kunde inte veta om span var där, och span kunde inte ingripa och ge sig tillkänna, utan uniformer fick tillkallas.
Citat:
Skuggats hela veckan tror jag rakt inte på iom med att polis fick tillkallas på plats av MPS och köra ikapp dem.
Så visst kunde de ha skuggats hela veckan.
2015-10-05, 17:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
..På uppmaning av honom när han kommer hem på söndagskvällen när Lisa försvann. Nu kan man gott förstå ÅK utredning om skyddande av brottsling även om den lär vara svår att bevisa.
Men iom att hon berättat detta så ser jag det snarare som ärlig information - den är inte positiv för hennes man i sammanhanget - dvs ihop med DNA-träffar och uppenbart inte samma alibi.
I det sammanhanget är klädtvätten graverande, det styrker i någon mån att han har dumpat kroppen, men det säger inget om han har gjort det för egen del eller på uppdrag av någon annan.
2015-10-05, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet. MPS kunde inte veta om span var där, och span kunde inte ingripa och ge sig tillkänna, utan uniformer fick tillkallas.
Så visst kunde de ha skuggats hela veckan.
Så poliserna behövde ett larm från MPS för att agera som Fredman berättar. Satt de i en buske och löste korsord?
De kan ha skuggats hela veckan utom c:a 18.50-19.30 - de återvände till MPS och fyndet var väl ordvalet om jag inte missminner mig.
2015-10-05, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
I det sammanhanget är klädtvätten graverande, det styrker i någon mån att han har dumpat kroppen, men det säger inget om han har gjort det för egen del eller på uppdrag av någon annan.
Ja du. Han behöver sjunga ur skägget om skyddande av brottsling snarast gällande din teori. Det drar ihop sig iom åtal och flera DNA.

Han behöver erkänna att han träffat Lisa.
2015-10-05, 17:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Så poliserna behövde ett larm från MPS för att agera som Fredman berättar. Satt de i en buske och löste korsord?
De kan ha skuggats hela veckan utom c:a 18.50-19.30 - de återvände till MPS och fyndet var väl ordvalet om jag inte missminner mig.
Span kunde inte ingripa utan att ge sig till känna, och om de satt på avstånd och sysslade med det de ska syssla med kunde de inte veta vad som sades eller vad som gjordes och sågs i detalj.
2015-10-05, 17:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rml
Vag fick du för uppgift och av vem? (Vi är nog flera som inte läst trådens alla sidor.)

På midsommarafton fick jag höra av en person att kroppen var " i illa skick", med ett litet tillägg.
Inga detaljer men tillförlitligheten är, för mig, mycket hög.

Det behöver inte nödvändigtvis vara hela sanningen, 5 dygn i värmen kan också göra sitt till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in