Citat:
Ursprungligen postat av
Shrink
Riksfyllot är ute i media och kraxar som en olyckskorp igen. Vad vill han karln? Självklart måste frun och brodern släppas fria om det inte finns några bevis mot dem. Måste hela utredningen haverera pga detta. Nej du GW, nu börjar du tappa greppet om tillvaron. Gå nu i vinterdvala.
Jag instämmer. Det är nog så att hans skarpaste dagar är passerade.
Det känns något förmätet att kritisera utredningen, och ifrågasätta MGM:s skuld. Helt säker på att det finns flera i tråden som har bättre sakkunskaper om fallet än vad jag har, men vad jag själv kan se utifrån finns det egentligen inga konkreta uppgifter som talar för att MGM är oskyldig. Inte heller finns det egentligen något som vi känner till som talar för att han är skyldig, så vi får lite grand förlita oss på hur det brukar vara, då en person sitter häktad för mord i fyra månader.
I de fall en åklagaren låter en person sitta inlåst misstänkt för mord i fyra månader, så leder det i de allra flesta fall till en fällande dom. Sannolikt är det ännu fler fall då MGM faktiskt är skyldig, men att det inte funnits tillräckliga bevis för fällande dom.
Vad vi däremot vet är att åklagarens begäran om att han ska sitta häktad på sannolika skäl misstänkt för mord ett flertal gånger har accepterats av rätten. Förstås kan rätten ha gjort en felbedömning, men vad tyder på det?