2015-09-23, 20:48
Medlem
hej

är nån Flashbackare som har gjort den muntliga examinationen i Naturkunskap 1a2 ? läraren är Bertil Hallmer, hur ser examinationen ut ? lätt eller svår ?
tack
Citera
2015-09-24, 09:25
Medlem
Jag har en fråga angående hemlabbarna man ska göra i biologi B!

Jag skulle egentligen haft med dom till en prövning som var för två veckor sen men hade helt missat det. Fick då en mailadress och två veckor till på mig att skicka in dom.

Men jag såg nu att mitt slutbetyg redan blivit satt i Novo. Spelar det någon roll om jag skickar in dom eller inte nu? Kan de ändra slutbetyget trots att det redan är satt i Novo? För jag är nöjd med betyget jag har!

Är inte heller klar med labbarna och vore väldigt skönt att slippa dom.
Citera
2015-09-28, 14:05
Medlem
NosterPaters avatar
Hej
Någon som har uppdragen till Religion 1?
TACK!
Citera
2015-10-03, 23:19
Medlem
Jag har bokat muntliga examinationen på Na2 och ser till min förfäran att den är 30 min?!
Jag har läst två kurser förut och då var det avsatt 15 min, fattar inte hur jag ska ta mig igenom 30 min ....någon som gjort Na2 och vet vad jag kan förvänta mig för frågor? Är det frågor på det man har lämnat in på uppdragen? Eller är det så att jag borde ha gjort kursen ordentligt?
Citera
2015-10-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akram85
hej

är nån Flashbackare som har gjort den muntliga examinationen i Naturkunskap 1a2 ? läraren är Bertil Hallmer, hur ser examinationen ut ? lätt eller svår ?
tack

Vet inte om du kanske redan gjort muntan nu eller inte, men som svar på din fråga så läste jag naturkunskap 1a2 och hade Bertil Hallmer som lärare. Jag tyckte examinationen va relativt enkel. Har man gjort sina uppdrag och fattar innehållet av dem så klarar man examinationen. Har du däremot inte gjort det så kan det blir krångligare att fixa muntan med samma betyg som du fick på uppdragen. Examinationen är ju till för det, att bekräfta att du besitter de kunskaper du har visat i uppdragen.
Citera
2015-10-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Na2
Jag har bokat muntliga examinationen på Na2 och ser till min förfäran att den är 30 min?!
Jag har läst två kurser förut och då var det avsatt 15 min, fattar inte hur jag ska ta mig igenom 30 min ....någon som gjort Na2 och vet vad jag kan förvänta mig för frågor? Är det frågor på det man har lämnat in på uppdragen? Eller är det så att jag borde ha gjort kursen ordentligt?

Jag har haft 30 min på alla mina examinationer, dock kanske det bara tog 15-20 min på vissa. De sätter nog den tiden för att eleven ska ha god tid på sig att svara och vissa elever kanske behöver lite mer tid på sig än andra Nästan alla examinationer innehåller frågor angående dina uppdrag. De brukar välja ut nån fråga ur varje uppdrag som du får förklara lite mer på och sen ställer de motfrågor på det oftast. Har dock inte läst kursen du skriver men skulle tippa på att det är ungefär samma i de flesta ämnen.
Citera
2015-10-05, 12:46
Medlem
Har läst Svenska 3, Matematik 2b, Naturkunskap 1a2, Samhällskunskap 2, Psykologi 2a, Engelska 6, Rätten och samhället, Företagsekonomi 1 och Historia 2b- kultur på Hermods så om någon har några frågor ang. de kurserna så kan jag hjälpa till så gott jag kan. Vet hur det är att köra fast på ett uppdrag eller ha frågor ang. något och då va i behov av hjälp, så kontakta mig gärna på PM så kan jag försöka göra ditt liv lite lättare.
Citera
2015-10-06, 18:14
Medlem
Hej någon som har gjort muntliga examinationen i fysik 2 med Andreas Josefsson och kan dela med sig om vad han tog upp på muntan? Är han trevlig eller en sträng lärare?
Citera
2015-10-07, 23:30
Medlem
Hej! Någon som har frågorna till företagsekonomi 2?
Citera
2015-10-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggelito78
Hej någon som har gjort muntliga examinationen i fysik 2 med Andreas Josefsson och kan dela med sig om vad han tog upp på muntan? Är han trevlig eller en sträng lärare?
INGEN?
Citera
2015-10-11, 13:23
Medlem
Hej, någon som läst dator och nätverksteknik och kan berätta lite om den muntliga examinationen? Är den baserad på uppdragen? Känns lite sådär att läsa ur en bok från 2012...
Citera
2015-10-18, 23:55
Medlem
Lillarapunzels avatar
Alltså, hur är det tänkt att någon vettig människa ska orka läsa svenska 3?!
Håller på nu, och det känns som att jag ska dö av stress. Läser den parallellt med en annan kurs under 8 veckor. Brukar ha lätt för mig, och tycker att många kurser är rena skämtet (läs: får C eller mer utan minsta ansträngning!). Men svenska 3 är ju bara för mycket! Hur är det tänkt att man ska hinna med allting egentligen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in