Citat:
Vem din gode vän är? Nej, det kan vi inte veta...
En ytterst trolig väg för din gode vän att ha den uppfattningen är att...
1. Leif GW Persson skriver, litet magsurt, om att "Utredarna i Skövde har minsann använt ett medium i en tidigare utredning, bla bla, bla"
2. Media skriver om att "Minsann har ett medium använts av utredarna i Skövde, bla bla bla"
3. Populasen läser och diskuterar (Mordet engagerar trakten, givetvis) varvid budskapet förenklas från att gälla "tidigare" och "en annan utredning" till att gälla denna. Folk är vanligen beredda att vara utpräglat källokritiska.
4. När "sanningen", att ett medium går igenom andevärldens vittnesmål, på plats i Blomberg, sprids blir den Sanningen, ungefär som en trådfaktoid blir en sorts sanning på FB.
Om du, personligen, har fakta om att polisen tar hjälp av medium är det en annan sak.
En ytterst trolig väg för din gode vän att ha den uppfattningen är att...
1. Leif GW Persson skriver, litet magsurt, om att "Utredarna i Skövde har minsann använt ett medium i en tidigare utredning, bla bla, bla"
2. Media skriver om att "Minsann har ett medium använts av utredarna i Skövde, bla bla bla"
3. Populasen läser och diskuterar (Mordet engagerar trakten, givetvis) varvid budskapet förenklas från att gälla "tidigare" och "en annan utredning" till att gälla denna. Folk är vanligen beredda att vara utpräglat källokritiska.
4. När "sanningen", att ett medium går igenom andevärldens vittnesmål, på plats i Blomberg, sprids blir den Sanningen, ungefär som en trådfaktoid blir en sorts sanning på FB.
Om du, personligen, har fakta om att polisen tar hjälp av medium är det en annan sak.
Nu var ju du rolig då
det räcker med att jag vet vem min goda vän är. Du som brukar ha sunda åsikter, ges av mig som komplimang.Som jag skrev tidigare, hade JAG haft fakta hade jag inte behövt fråga er om Ni hört nåt sen veckan som gått! En del här har lite NY info att komma med och nåt nytt att tillföra. Har letat men ej funnit nåt om detta och jag vet att många följer fallet och därmed nyheter.
Sanningen, jaa du, det kan man fråga sig vad det är i allt eländet! Av en fjäder blir det oftast en hel höna. Visst undrar vi alla väl, oavsett olika vinklingar, huvudsaken är väl ändå när allt kommer kring att rätt man blir fast både för tösens och hennes familjs skull, eller vad säger du? Vet att inte alla tror på medium osv, upp till var och en.
, menar att visst kan man se en granne dricka kaffe men brukar man tänka på tiden??? Nån gång under eftermiddagen är ett logiskare svar. Och sen fiske på det.....rörigt, de måste ha haft fullt upp den dagen
hmm jo för all del, men jag menade hur grannarna kunde vara så säkra på tidpunkten just 18.15?