2015-10-05, 08:25
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Vem din gode vän är? Nej, det kan vi inte veta...

En ytterst trolig väg för din gode vän att ha den uppfattningen är att...

1. Leif GW Persson skriver, litet magsurt, om att "Utredarna i Skövde har minsann använt ett medium i en tidigare utredning, bla bla, bla"

2. Media skriver om att "Minsann har ett medium använts av utredarna i Skövde, bla bla bla"

3. Populasen läser och diskuterar (Mordet engagerar trakten, givetvis) varvid budskapet förenklas från att gälla "tidigare" och "en annan utredning" till att gälla denna. Folk är vanligen beredda att vara utpräglat källokritiska.

4. När "sanningen", att ett medium går igenom andevärldens vittnesmål, på plats i Blomberg, sprids blir den Sanningen, ungefär som en trådfaktoid blir en sorts sanning på FB.

Om du, personligen, har fakta om att polisen tar hjälp av medium är det en annan sak.

Nu var ju du rolig då det räcker med att jag vet vem min goda vän är. Du som brukar ha sunda åsikter, ges av mig som komplimang.
Som jag skrev tidigare, hade JAG haft fakta hade jag inte behövt fråga er om Ni hört nåt sen veckan som gått! En del här har lite NY info att komma med och nåt nytt att tillföra. Har letat men ej funnit nåt om detta och jag vet att många följer fallet och därmed nyheter.
Sanningen, jaa du, det kan man fråga sig vad det är i allt eländet! Av en fjäder blir det oftast en hel höna. Visst undrar vi alla väl, oavsett olika vinklingar, huvudsaken är väl ändå när allt kommer kring att rätt man blir fast både för tösens och hennes familjs skull, eller vad säger du? Vet att inte alla tror på medium osv, upp till var och en.
2015-10-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Hur kan man överhuvudtaget säga att det var exakt 18.15 som de sågs dricka kaffe utanför sitt hem, har grannar tidtagarur , menar att visst kan man se en granne dricka kaffe men brukar man tänka på tiden??? Nån gång under eftermiddagen är ett logiskare svar. Och sen fiske på det.....rörigt, de måste ha haft fullt upp den dagen
Det är väl ofta man ser något samtidigt som man t.ex. hör att något särskilt börjar/slutar/spelas/sägs på radio. Det är ju en av dom vanligaste sätten polisen har att få fram en exakt tidpunkt.
Senast redigerad av Kallas 2015-10-05 kl. 08:35. Anledning: Stavfel
2015-10-05, 08:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Det är väl ofta man ser något samtidigt dom man t.ex. Hör att något särskilt börjar/slutar/spelas/sägs på radio. Det är ju en av dom vanligaste sätten polisen har att få fram en exakt tidpunkt.
..Skriver nåt på internet i samma veva, skickar ett sms. Har en tid att passa och är extra uppmärksam på klockan. Tagit en tupplur strax innan och kollade klockan i samband med uppvaknandet. Tittar på tv-program - en polare ringer. Det finns otaliga varianter.
2015-10-05, 08:35
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Det är väl ofta man ser något samtidigt dom man t.ex. Hör att något särskilt börjar/slutar/spelas/sägs på radio. Det är ju en av dom vanligaste sätten polisen har att få fram en exakt tidpunkt.

hmm jo för all del, men jag menade hur grannarna kunde vara så säkra på tidpunkten just 18.15? man brukar väl inte klocka när grannen dricker kaffe, hade man ju inte haft nåt annat att göra "skratt".
2015-10-05, 08:38
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
..Skriver nåt på internet i samma veva, skickar ett sms. Har en tid att passa och är extra uppmärksam på klockan. Tagit en tupplur strax innan och kollade klockan i samband med uppvaknandet. Tittar på tv-program - en polare ringer. Det finns otaliga varianter.

Tänkbart! Helt logiskt om man har en tid att passa. Då kanske man vet att det var så.
2015-10-05, 09:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänkbart! Helt logiskt om man har en tid att passa. Då kanske man vet att det var så.
Det vet vi mer om när FUP kommer. Tills dess får nog det mesta tas med en nypa salt vad det gäller vittnesuppgifter - om det så är bilar eller klockor.
2015-10-05, 09:33
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
God morgon!

En god vän talade om att det under förra veckan varit ett medium där uppe på Blomberg som hjälper polisen. Någon som vet vem?

God Förmiddag ,säg till din goda vän att inte bry sig om all skit som Leif GW skriver i Expressen .
2015-10-05, 09:48
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vet vi mer om när FUP kommer. Tills dess får nog det mesta tas med en nypa salt vad det gäller vittnesuppgifter - om det så är bilar eller klockor.
FUP ja, som många förväntansfulla tråddeltagare längtar efter. 2000 sidor. Ärligt talat, hur många av er orkar läsa?

Jag har aldrig sett en FUP varför jag har frågor:
Är FUP ett sammanhängande dokument med en massa bilagor?
Får man ut alla bilagorna med automatik när man begär att få ut FUP, eller måste man begära varje bilaga för sig?
Brukar domstolen läsa igenom hela FUP eller endast vad åklagaren och försvaret har sammanställt?
2015-10-05, 09:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
FUP ja, som många förväntansfulla tråddeltagare längtar efter. 2000 sidor. Ärligt talat, hur många av er orkar läsa?

Jag har aldrig sett en FUP varför jag har frågor:
Är FUP ett sammanhängande dokument med en massa bilagor?
Får man ut alla bilagorna med automatik när man begär att få ut FUP, eller måste man begära varje bilaga för sig?
Brukar domstolen läsa igenom hela FUP eller endast vad åklagaren och försvaret har sammanställt?
Man brukar få hela FUP, om man betalar. Pris 0-ca 4000 kr.

Domstolen läser inte FUP, den tar ställning endast till vad parterna presenterar under rättegången.
2015-10-05, 09:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Just nu: Väcker inte åtal mot två av de tre misstänkta i Lisa Holm- mordet
Citat:
Förundersökningen mot de båda läggs ned. Enligt det utredningsmaterial som finns bedömer Wennerholm att det inte går att bevisa att de gjort sig skyldiga till brott.
2015-10-05, 10:01
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SR P4 Skaraborg: Just nu: Väcker inte åtal mot två av de tre misstänkta i Lisa Holm- mordet
Märkligt..trodde de skulle åtminstone åtalas för skyddande av brottsling..
2015-10-05, 10:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Märkligt..trodde de skulle åtminstone åtalas för skyddande av brottsling..
För det krävs att det går att bevisa.

Paret överväger att följa rättegången som åskådare, enligt GT: http://www.expressen.se/gt/tva-atalas-inte-for-mordet-pa-lisa-holm/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in