Citat:
Vad har det med saken att göra? Min fråga gäller inte inte att det ska finnas koppling till de misstänkta. Du skrev: "Tror du inte att AJ med son har kollats upp under utredningens gång?". Dessa kan ha avförts därför att det inte finns någon annan koppling än de kända, arbetsgivare/anställd och vänner, inte av någon annan orsak.
Citat:
Aro anger inte källa, alltså är källan inte utredningen och kan ifrågasättas.
Ursprungligen postat av Grandioso
2. Så här uttryckte sig Harro Aro i "Brottsplats Sverige" häromveckan när fallet behandlades:
(Cirka 1:35 in i programmet) https://brottsplatssverige.se/nya-uppgifter-sa-dog-lisa-holm/
"Bland annat ska det finnas tekniska spår som direkt binder honom (NB) till det sätt
Lisa Holm mördades."
(Cirka 1:35 in i programmet) https://brottsplatssverige.se/nya-uppgifter-sa-dog-lisa-holm/
"Bland annat ska det finnas tekniska spår som direkt binder honom (NB) till det sätt
Lisa Holm mördades."
Citat:
Det enda konkreta som presenterats pekar åt det hållet. Hur mycket har inte presenterats? Frågan kvarstår.
Ursprungligen postat av Grandioso
3. Jag hävdade alltså att jag själv inte finner teorin med en litauer som "städar upp" efter
andra ha någon ringaste förankring i den faktiska verkligheten och det vidhåller jag
tills det framkommer handfast bevisning om ett annat förhållande.
Spekulationer av den här typen liksom om att någon illasinnad varelse planterat ut spår
för att sätta dit just ifrågavarande litauer misstänker jag att man hänger sig åt bara för att
man vill ha en mer "spännande" lösning och är utslag av alltför mycket umgänge med
mysteriedeckare och konspirationsthrillers via televisionen och böcker.
Några konkreta underlag för att hysa detta slagets spekulationer föreligger mig veterligen
icke i skrivande stund. Det enda konkreta pekar åt enda håll just nu.
andra ha någon ringaste förankring i den faktiska verkligheten och det vidhåller jag
tills det framkommer handfast bevisning om ett annat förhållande.
Spekulationer av den här typen liksom om att någon illasinnad varelse planterat ut spår
för att sätta dit just ifrågavarande litauer misstänker jag att man hänger sig åt bara för att
man vill ha en mer "spännande" lösning och är utslag av alltför mycket umgänge med
mysteriedeckare och konspirationsthrillers via televisionen och böcker.
Några konkreta underlag för att hysa detta slagets spekulationer föreligger mig veterligen
icke i skrivande stund. Det enda konkreta pekar åt enda håll just nu.