2015-09-30, 00:52
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har gått till slutfasen, den där man aldrig är sugen över huvud taget. Det är som om jag aldrig hade snusat

Skönt! Börja snusa igen dåra?
Citera
2015-10-04, 14:28
Medlem
smellyproofs avatar
Jag vet inte om jag vill sluta snusa.

Fördelar med sluta snusa:
* Piggare på morgonen
* Bättre för hjärtat. Kanske inte påverkar nu fast när man blir äldre
* Bättre för vikten och träningen, är hardgainer
* Billigare

Fördelar med snus
* Mer koncentrerad, bra för studierna. LÄtt att vara lite add i dessa tider med internet, sociala medier o allt de där
* Mer sansad. För att citera Albert Einstein "I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs.”
* Det är gott, ger njutning, alla ska dö man kan väl njuta lite extra av något så litet som snus
Citera
2015-10-04, 19:50
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof

* Piggare på morgonen
* Billigare

Fördelar med snus
* Mer koncentrerad, bra för studierna. LÄtt att vara lite add i dessa tider med internet, sociala medier o allt de där
* Mer sansad. För att citera Albert Einstein "I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs.”
* Det är gott, ger njutning, alla ska dö man kan väl njuta lite extra av något så litet som snus

Alla fördelar du radar upp är bara illusioner. Det kommer du inse efter att ha sett denna dokumentär. http://youtu.be/G74vJ2etQYk

Det finns inga fördelar med att snusa.
Ta nu det viktigaste och bästa beslutet i ditt liv och sluta med snuset.

/131 dagar
Citera
2015-10-04, 23:01
Medlem
Citat:
Du menar att festsnusa? Nja, missbruksmönster, ökad tolerans och abstinensen är plågsam för många.
Citera
2015-10-05, 18:49
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:

* Piggare på morgonen
* Billigare

Fördelar med snus
Inbillning förmodligen, slutade snusa för ett och ett halvt år sedan och slutade feströka för några månader sedan. Känner mig mycket lugnare och stabilare i humöret osv.
Det var löjligt enkelt att lägga ned snus (och ciggen sen).
Citera
2015-10-05, 19:54
Medlem
Har nyligen slutat efter 3 års användning. Snusade ungefär en dosa per dag.
Fick bara en känsla och slängde halvstocken som låg i kylskåpet, en månad sedan nu.

Fördelarna med att vara snusfri:
- Ekonomiskt sett. Största anledningen till att jag slutade.
- Hygieniskt sett, var less på att gå runt med gula tänder och taskig andedräkt hela dagarna.
- Sover bättre.

Fördelar med snus:
- Gott..
- Har känt att jag kunnat koncentrera mig bättre.
- Äter inte lika mycket godis och snacks/småäter på allt möjligt.
- En morgonsnus gör morgonen så mycket bättre än bara en kaffe eller dylikt.
Citera
2015-10-05, 20:39
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Inbillning förmodligen, slutade snusa för ett och ett halvt år sedan och slutade feströka för några månader sedan. Känner mig mycket lugnare och stabilare i humöret osv.
Det var löjligt enkelt att lägga ned snus (och ciggen sen).

Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Alla fördelar du radar upp är bara illusioner. Det kommer du inse efter att ha sett denna dokumentär. http://youtu.be/G74vJ2etQYk

Det finns inga fördelar med att snusa.
Ta nu det viktigaste och bästa beslutet i ditt liv och sluta med snuset.

/131 dagar
Nej det är sant. Nikotin är bra minnet och koncentrationen.

Sen så kanske man intalar sig mer att man inte skulle kunna koncentrera sig utan snus i och för sig.
Citera
2015-10-06, 10:59
Medlem
elopis avatar
Finns det någon som skrivit om eller intresserar sig för del 2 i sluta snusa-processen? Det här är tredje gången jag slutar snusa och för mig är inte beroendet av nikotin det svåra utan känslohanteringen. Tidigare gånger har jag lyckats bli snusfri under en längre period, ca halvåret, innan jag börjat igen. Anledningen till att jag börjat igen har alltså inte varit för nikotinsuget utan för att jag haft ett behov av en snuttefilt. Sluta snusa i all ära men hur lär man sig leva utan sin snuttis?

Nu var det 6-8 veckor sedan jag slutade sist och jag börjar bli lite crazy igen. Som en full bägare där känslorna svallar över direkt och far åt alla håll. Nikotin får det att rinna av, hur gör jag utan? Det kan inte vara meningen att dessa ska behöva levas ut.
Citera
2015-10-06, 15:41
Medlem
paggans avatar
Citat:
Nej det är sant. Nikotin är bra minnet och koncentrationen.

Sen så kanske man intalar sig mer att man inte skulle kunna koncentrera sig utan snus i och för sig.

Har du källa på det?

Snarare är det så att du behöver ditt nikotin för att kunna koncentrera dig. Du har ju konstant abstinens när du inte har snusen inne. När du stoppar in snusen så normaliseras dina nivåer och du tror då att snusen hjälpt dig att bli mer koncentrerad.

En icke snusare blir ju inte mer koncentrerad i fall denne skulle ta en snus.
Citera
2015-10-06, 16:14
Medlem
KungensKistas avatar
Andra dagen och nu börjar man sakna snusen så in i helvetet mycket. Har knappt sovit något och är förbannad på allt och alla. Jävla kuk alltså!!!
Citera
2015-10-06, 16:39
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Andra dagen och nu börjar man sakna snusen så in i helvetet mycket. Har knappt sovit något och är förbannad på allt och alla. Jävla kuk alltså!!!

• Äh, vad fan. Nu har jag testat det här med att sluta och det var inte min grej. Ta en snus.
• Äh, vad fan. Grejen är att timingen just nu är lite off med att sluta. Vi har ju det här med jobbet eller skolan som stressar. Ta en snus.
• Äh, vad fan. Är jag vuxen eller? Bestämmer jag själv eller? Jag VILL fan snusa, för jag är värd det! Ta en snus.
• Äh, vad fan. Jag ska sluta, jag SKA, men SENARE bara! Men jag ska absolut!

Känns det igen?
Citera
2015-10-06, 16:41
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Har du källa på det?

Snarare är det så att du behöver ditt nikotin för att kunna koncentrera dig. Du har ju konstant abstinens när du inte har snusen inne. När du stoppar in snusen så normaliseras dina nivåer och du tror då att snusen hjälpt dig att bli mer koncentrerad.

En icke snusare blir ju inte mer koncentrerad i fall denne skulle ta en snus.
Källa: Fördelar med nikotin
Men det finns många saker som skärper koncentrationen som är mindre beroendeframkallande och mindre hälsovådligt. Meditation, kaffe, träning och så vidare. Kanske är det dags att säga hejdå till snus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in