2015-10-03, 20:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej det är inte helt uppenbart varifrån det har observerats, om det ens har det.

Om...hon har observerats, varifrån skulle det isåfall ha varit. Det var frågan.
2015-10-03, 20:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
LH skulle i praktiken ev. redan ha kunnat varit död kl. 18.23? Under förutsättning att fördröjning har sett samt hur lång denna ev. fördröjning var?

Som flera skribenter har varit inne på tidigare så skall vi kanske inte betrakta detta klockslag som att det var då LH skickade det. Tänkte själv inte på detta från början men fick detta helt riktigt påpekat för mig att så kan ev. ha varit fallet.

De master som har haft masttömning måste då vara Medelplana och Storskogen. Om en ev. fördröjning kan ses vid en masttömning vet jag inte. Kanske någon annan vet svaret på detta?

Ja det faktum att det kan fördröjas förklarar en del av tidsproblematiken.

Risken att bli iakttagen från huset bakom kafeet är överhängande om de boende är hemma.

Dock finns ju en klar "död" vinkel. Man har fri syn till mjölkrummet. Man har hyfsad uppsikt på norra parkeringen, åtminstone så att man kan ana om något händer där.

Därför talar ju det mesta för att det som sker, sker mitt på ladan på andra sidan gatan. Dit ser egentligen ingen alls.
2015-10-03, 20:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Ja, som jag ser det finns inte den platsen.
2015-10-03, 20:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Punkt nr 3 är anmärkningsvärd, minst sagt. Vem kan egentligen ha delgett mamman denna uppgift? Verkstaden får förmodas syfta på Byggbod 4, den bortfraktade. Flickan återfanns med ganska stor sannolikhet i byggnad A, norra delen. Dessa platser befinner sig c:a 100 m från varandra.
Samtidigt är det anmärkningsvärt att polisen inte genast öppnade boden, men å andra sidan kan detta vara en uppgift som vidareförmedlats av annan person, t.ex. någon från MPS.
2015-10-03, 20:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
En fördröjning syns i datatrafiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja det ser man i Data trafiken.

Stort tack för det svaret.

Bra att man kan se en fördröjning i datatrafiken.
2015-10-03, 20:36
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Om flickan har observerats i närheten av en SUV så är det troligast att den har kommit körande norrifrån och stannat till framför ladan. Hon går över vägen och pratar med föraren genom passagerarfönstret med hjälmen trädd över hö arm. Från vilken terass/balkong kan hon ha blivit sedd?
Skulle kunna ha varit en veranda.
Från detta hus:
https://minfil.org/gcHdjbb0bd/Blomberg_1.jpg

har man följande vy:
https://minfil.org/hcHbj0b2bb/Blomberg_2.jpg

Det är ca 100 meter till porten vid ladan, mittemot kaféets parkering och det är nog fullt möjligt att kunna se en tjej med rosa jacka och en hjälm under armen.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-03 kl. 20:55.
2015-10-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
”En sann saga”

Kan den ”bortsprungna kattungen” varit i fokus en gång tidigare? Lisa hade ingen relation till NB men kan p.g.a. det pågående takarbetet mycket väl känt ingen NB som fastighetsägarens snickare och fastighetsskötare och därför sett honom som en del av ”inventarierna”.

Menar alltså att Lisa skulle kunnat ha lurats att följt med i bilen en kort bit frivilligt för att hjälpa till med att fånga in kattungen. När NB svänger av in på den lilla gårdsvägen och fortsätter österut börjar BO bli orolig och när NB inte stannar tar hon upp mobiltelefonen för att meddela sig. NB tar ifrån Lisa telefonen - bryter sönder den och kastar bort mobildelarna längs vägen där de återfunnits.

I skogsdungen en bit österut mot Martorp sker det övergrepp som slutar så tragiskt. BO göms därefter nödtorftigt för att senare förflyttas till Martorp när omständigheterna inte medgav mer än så.

NB planterar handsken i ladan för att förflytta brottsplats / bortrövandet till utmed ”stora landsvägen”. Återfinns hon inte i närheten av Caféet och de kringliggande byggnaderna kan hon lika gärna sökas 30-mil bort.

Lisa 10 år kanske skulle kunna ha lyckats lurat med sig.
2015-10-03, 21:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Skulle kunna ha varit en veranda.
Från detta hus:
https://minfil.org/gcHdjbb0bd/Blomberg_1.jpg

har man följande vy:
https://minfil.org/hcHbj0b2bb/Blomberg_2.jpg

Det är ca 100 meter till porten vid ladan, mittemot kaféets parkering och det är nog fullt möjligt att kunna se en tjej med hennes hjälm under armen.

Tack för att du tog dig tid att lägga ut länkarna.

Jag har tidigare via Google Maps kontrollerat detta enda hus som isåfall kunde komma i fråga. Är själv tveksam till en iakttagelse på så långt avstånd - hökögon?
Google Maps skulle i och för sig kunna ge en något missvisande vy.
2015-10-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja det faktum att det kan fördröjas förklarar en del av tidsproblematiken.

Risken att bli iakttagen från huset bakom kafeet är överhängande om de boende är hemma.

Dock finns ju en klar "död" vinkel. Man har fri syn till mjölkrummet. Man har hyfsad uppsikt på norra parkeringen, åtminstone så att man kan ana om något händer där.

Därför talar ju det mesta för att det som sker, sker mitt på ladan på andra sidan gatan. Dit ser egentligen ingen alls.
Lite spånande innan verklighetens FUP sätter stopp för detta: Bilföraren efter en stunds pratande:" Du, jag ska bara köra runt med bilen. Du kan gå in där så länge, så kommer jag blablabla ['och visar mina etsningar']. Bilen kör runt ladan och Lisa går SMS:ande in. Jag är ingen psykolog, men kanske Shrink kan förklara detta som ett slags omedveten, symbolisk "livlina" utkastad till pappa ?
2015-10-03, 21:15
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Hur är det med slutledningsförmågan egentligen. Självklart att de kollar upp AJ sonen eftersom han antagligen känner till alla bodar och skrymslen. Han har också säkert nycklar till dessa byggnader.
Det är väl bl.a han som avses i artikeln. Förstår du inte det då så har du bra låg panna.

Du kunde ha gjort det lätt för dig och postat länken direkt och utan krångel, eller inte svarat öht, men nu börjar du dessutom svamla om bodar och nycklar vilket påminner om ditt famösa inlägg där du påstår att byggboden var låst:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
"Boden är låst och några få har nycklar till den. Så det så!!"

Du orkade aldrig visa någon källa på det heller. Vad fan håller du på med?
2015-10-03, 21:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det skulle vara om någon fått hyra en del av spritfabriken under löfte om att hålla sig nykter.
2015-10-03, 21:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det skulle vara om någon fått hyra en del av spritfabriken under löfte om att hålla sig nykter.

Min undran med, ifall någon i omgivningen runt spritfabriken kunde ha sett L*sa stå vid bilen med hjälmen trädd över armen. Den byggnaden ligger närmare till. Någon som bor i området kanske vet hur det förhåller sig med ev. hyresgäster?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in