2015-10-04, 10:32
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Folk kommer reagera när det är försent, när bibliotek efter bibliotek läggs ner, när skolor går omkull och vården upphör att fungera, då kommer folk lyfta sina blickar från Internet.

Ja, tyvärr håller jag med dig. Svensken måste personligen drabbas för att förstå. Än så länge rullar vardagen på som vanligt för de allra flesta (inklusive mig själv) och därför begriper folk inte vad som sker precis just nu.

Likt ett spädbarn - "det man inte ser, det finns inte."

En skillnad är att spädbarn är jäkligt gulliga och oskyldiga. Det är allt annat än gulligt när en vuxen person tvärvänder blicken från verkligheten, och det är i allra högsta grad en vuxens skyldighet att använda sin mogna hjärna till att ta in och bearbeta den information som finns där ute.

För att använda vänstermänniskors uttryck: "Vart är vi på väg?"
2015-10-04, 10:36
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tyvärr kommer ni svenskar bara klaga, och det här på Flashback. Ni kommer aldrig någonsin kunna åstadkomma något mot invandringen. Det bästa ni kan göra är att skriva SD 2018 i era signaturer. År 2022 kommer ni också skriva SD 2022 utan någon framgång.

Ni klagar mycket men gör inget tyvärr. När det är riktigt kört för det här landet, inte långt kvar till det så kommer ni också acceptera att landet har blivit soptunna. Då kommer ni säga samma sak som ni gör, lika bra och låta skiten fortsätta och så kommer ni acceptera era öden.

Jag säger en sak, i morgon är det för sent. Då menar jag i morgon och inte i dag. Ska du göra något, så ska du göra det NU. Vad väntar du på?

Jag har motverkat det här i snart 20 år. VAM, BSS, NSF, bankat jobbiga juggar massvis med gånger. Men nu kan man tycka det är någon annan yngre generation som skulle ta över men icke. Ingen som verkar bry sig eller våga stå upp.
Varför gnäller du... eller vad gnäller du om? Förstår inte riktigt din kritik eller hur och vart den riktas eller vad du själv tycker.
2015-10-04, 10:44
Medlem
Bo-Charlies avatar
Det mest fruktansvärda av allt är, enligt min mening, att regeringen vill ta ytterligare miljarders miljarder (mitt uttryck för massa pengar) från biståndet, dvs de allra mest utsatta. De som redan befinner sig i en situation som är värre än de flesta av oss ens kan föreställa sig.

Och det är alltså ok?? Jag bara kan inte förstå hur man kan tycka att det är ok att ta från dessa stackars svaga människor för att finansiera de starka som lyckats ta sig hit.

Behövs det en ny bild på ett dött barn för att folk ska förstå allvaret i flyktinglägren? Snälla, svara nej...
2015-10-04, 10:47
Medlem
Några tusen hade anmält sig på Facebook att stänga gränsen, artikel här, men bara ett 20-tal dök upp. Ja, varför agerar ingen?
2015-10-04, 10:55
Medlem
Anti-WOGs avatar
Själv så tycker jag att Sverige ska ta in minst det dubbla mot idag, ju fortare landet går under desto bättre. Då får alla 87% som röstat för detta vansinne det dom förtjänar, och dom skall betala allt ur egen ficka.
2015-10-04, 11:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Själv så tycker jag att Sverige ska ta in minst det dubbla mot idag, ju fortare landet går under desto bättre. Då får alla 87% som röstat för detta vansinne det dom förtjänar, och dom skall betala allt ur egen ficka.
Tycker du inte det vore bättre att dom fick en chans att ångra sig i en folkomröstning om invandringen nu när dom klart och tydligt ser konsekvenserna av sitt val av regering? I valet ansåg ju inte så överdrivet många att invandringen var någon större fråga. Det är annat nu bara ett år senare. Endast i en folkomröstning får vi svaret på graden av svenskarnas smått unika självskadebeteende.
2015-10-04, 11:10
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Tycker du inte det vore bättre att dom fick en chans att ångra sig i en folkomröstning om invandringen nu när dom klart och tydligt ser konsekvenserna av sitt val av regering? I valet ansåg ju inte så överdrivet många att invandringen var någon större fråga. Det är annat nu bara ett år senare. Endast i en folkomröstning får vi svaret på graden av svenskarnas smått unika självskadebeteende.
Tyvärr så är dom flesta svenskar hjärntvättade utav media och politikernas påtryckningar, så jag tror inte att mer än 5-10% av dessa vågar rösta på något annat än 7-klövern...
Så ett nyval spelar ingen roll, dessutom så har SD backat och gått åt vänster och är lika mjäkiga som Sossarna.
2015-10-04, 11:24
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Tyvärr kommer ni svenskar bara klaga, och det här på Flashback. Ni kommer aldrig någonsin kunna åstadkomma något mot invandringen. Det bästa ni kan göra är att skriva SD 2018 i era signaturer. År 2022 kommer ni också skriva SD 2022 utan någon framgång.

Ni klagar mycket men gör inget tyvärr. När det är riktigt kört för det här landet, inte långt kvar till det så kommer ni också acceptera att landet har blivit soptunna. Då kommer ni säga samma sak som ni gör, lika bra och låta skiten fortsätta och så kommer ni acceptera era öden.

Jag säger en sak, i morgon är det för sent. Då menar jag i morgon och inte i dag. Ska du göra något, så ska du göra det NU. Vad väntar du på?

Jag håller med. Vi svenskar tenderar att ha förtroende för staten som rövknullar oss i gengäld. Vi har haft det för bra. Inga krig på över 200 år eller större konflikter som statskupper. Vi är tyglade att inte gå man ur huse och demonstrera likt tyskarna, fransmännen och engelsmän. Vad fan, till och med kinseserna trots rädsla för staten trotsar staten. Nu är kinseserna uppväxta med ett påtagligt förtryck. I Sverige bäddas det in. Vi har också haft en stolthet och gemenskap, helt ignorerat sociala problem. Bara två kanaler om en ej hade tillgång till kabel-tv. Staten har kunnat kontrollerat oss och lurat in oss i en falsk trygghet. Nu klagar vi i sociala media och Flashback, kanske till och med Familjeliv. Om vi inte haft det så bra historiskt tror jag vi varit utanför Riksdagen och kastat sten på politiker, skjutit raketer och demonstrerat. Till och med mina pk vänner reagerar
2015-10-04, 11:27
Medlem
BorgeHs avatar
Nu verkar till och med Anna Dahlberg på Expressen reagera i en ledare:

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/alla-flyr-ansvaret-for-flyktingsituationen/
"Under september månad sökte 24 306 personer asyl i Sverige. Det är den högsta siffran någonsin. Bara under den senaste månaden har det alltså kommit fler människor än det bor i Visby eller ungefär lika många som brukade komma under ett helt år på 2000-talet."
"Strunt samma, kanske någon invänder. Det viktiga är att vi räddar liv. Men Sverige är inte det första säkra landet på flykt undan krig och misär, utan det sista på en lång resa genom Mellanöstern och Europa. Ingen är betjänt av att Sverige tar ut sig fullständigt inom loppet av några år, allra minst alla de flyktingar som behöver en fristad om fem och tio år."
Fantastiskt , det är ju det här många av oss tyckt länge. Och då har vi kallats rasister och uppmanats att "Öppna våra hjärtan"!

Det skall bli kul att se vad detta leder till. Kommer Anna Dahlberg nu kallas rasist av sin chef Thomas Mattsson och få besök av Expo med "journalist" och basebollträ i sitt hem?

Eller är det äntligen ett trendbrott i vansinnet under galgen?
2015-10-04, 11:27
Medlem
Alla vill hugga men ingen vill hålla i skaftet

Vet ni hur man leder folk, hur man får folk att göra saker?

Man själv tar upp yxan och börjar hugga, för att visa hur det går till, sen får de andra försöka att hugga, plötsligt så huggs det som aldrig förr.
2015-10-04, 11:29
Medlem
en1kronas avatar
Hur startar man en statskupp då?
2015-10-04, 11:32
Medlem
Hatreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Ingen kan väl ha missat pressträffen mellan regeringen och migrationsverket idag. Landet håller på att gå under. Vi orkar inte mer. Vi vill inte mer. Varför låter vi vansinnet fortskrida? Är vi verkligen så rädda för media och dess lakejer? Ska vi låta rädsla och feghet diktera vårt handlingstagande och förstöra vårt kära land och hem? Ska vi låta den fjantiga metrosexuella lattedrickande journalistbögen på aftonbladet skrämma oss till tystnad?

Vad är det för arv vi lämnar till våra barn. Vi är sinnessjuka som väljer att acceptera de katastrofala konsekvenserna denna massinvasion innebär, vi väljer att blunda för verkligheten för temporär lycka och tillfredsställelse. Nu är det inte läge att vara distraherad av paradise hotel, alkohol och annat skräp. Öppna era sinnen och fokusera. Vi blir grundlurade på allt vi har.

Vi är på väg mot en avgrund. Vi släpper in 1000 pers/dag som vi har absolut noll koll på. Hur många av dessa är inte kriminella, pedofiler, våldtäktsmän eller mördare. Vem vet vad för sorts människor vi har innanför gränserna nu?

Var går gränsen för er?
När kommer ni agera?

Undrar hur många här är våldtäktsmän, mördar, pedofiler, vem vet vem som gömmer sig bakom flashback namnet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in