Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Uppgifterna som mamman gm bröderna och andra fått reda på är:
1. AB/NB har efter att handsken hittades av NB inne i ladan förhörts och fått lämna DNA-prov.
2. Bröderna hade vid kvart över sex setts dricka kaffe utanför sitt hus.
3. Bröderna ska på fredagen innan LH:s kropp hittades (oklar tidpunkt) ha befunnit sig utanför en verkstad, c:a 100 m från fyndplatsen, men inte kunnat ge någon bra förklaring till varför de varit där.
4. "Gud förbjude att de misstänker oss för att vi är litauer", hade AB sagt under ett pågående Skype-samtal med sin tjej i L (då hon såg hur en polis kom på besök) och han hade då även skickat en nyhetslänk till henne.
p. 3 kan ha kommit direkt från bröderna beroende på tidpunkten för detta samtal. - När polisen lade ihop 1 + 1 kan man ha adderat detta tillfälle (turerna kring det här är oklara).
p. 4 lär mamman ha fått reda på genom AB:s tjej.
Trevlig uppbening och sammanställning- Tackar för den!
p2 det är mammans uppgifter som här ganska exakt prickar tidpunkten då lisa sågs senast.
p3 om de kom från bröderna som togs relativt snabbt i förvar, så borde de ha en sådan kunskap rent geografiskt om vart de befann sig utan att kunna förklara vad de gjorde där, samt avståndet till platsen där brottsoffret hittades. Nu vet vi att BO hittades nära i tiden till att dessa togs in för konsultationer så att de fått kunskapen om den korrelationen dvs avståndet till deras oförklarade irrfärd in på andras områden till platsen där en kropp påträffades var då inte känd av andra än de som påträffade kroppen och den som lämnade den där. Eller har jag missat något? Upplys mig gärna.
Hur skulle mamman ha fått dessa uppgifter innan pressen visste vart kroppen påträffades?
Vem visste det då, troligen bara den som lagt dit den och funnit den.
Vem visste avståndet till en maskinhallen och Fyndplatsen? och Hur överfördes detta till Mamman? Min gissning är att MGM överfört detta och detta skedde så klart innan de blev häktade. Vem annars visste just detta. Det går helt enkelt inte bara att ringa runt och få fram säkra gissningar som man sedan berättar i pressen. Kombinationen av brödernas olovliga och oförklarliga vistelse i en lokaliteten maskinhall, men framförallt avståndet till fyndplatsen av en mördad ung dam. Är något som bara en extremt insatt person vet om och den uppgiften menar jag mördaren och en liten kärna inom polisen vet om.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/04/mord-i-blomberg-imponerande-tillfalligheter/
Men den 15 Juni vet väl i princip ingen detta. Nej, jag har svårt att tro på det. Förvisso kan det komma en massa skvaller och uppgifter hit och dit men inget som den tvärsäkra mammuten uttalar sig om. Ingen får inte berätta dessa uppgifter för någon och bröderna satt då dessutom med fullständiga restriktioner och kunde helt enkelt inte av förklarliga skäl.
Polisen ringer heller inte upp mammutten och ger henne dessa uppgifter, det har jag ypperligt svårt att tro. Vilket lämnar oss med en trolig förklaring : Att MGM lämnat uppgifterna innan fyndet var känt, knappast efter. Precisionen i hennes försök att ge alibi är synnerligen speciell.
Det här klickar inte samman utan luktar mer försök till klockspel med en väldigt underlig blandning av deg helvete och sädeslärande råg pytsat i bunkarna. Så kraftigt betat att hon inte förstått betydelsen av kvicksilvret i språket säd och dess egna termodynamik.