2015-10-03, 23:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men svara: bevis på att sms:et 1823 gick till pappan. Som anges som en trådsanning av S2 mfl. Jag påstår att det inte är sannolikt. Du behöver inte alls hålla med. Det skulle snarare vara konstigt om du gjorde det.

Du påstår att Lisa alltid smsade mamman, du har fortfarande inga belägg för det. Dvs det är bara fantasier som du gör till din sanning. Kom inte med en omvänd bevisbörda när det är du som påstår saker i ett första läge.

Nej det är svårt att ta en skribent som kallar utredare och åklagare för smeknamn på allvar, det har du rätt i.
2015-10-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Kan hon smsat till mamman? Då pappa Holm va borta långa tider i sitt jobb! Klart hon hade en bra relation med sin mor!

Ja, skjutningsstatistiken talar sitt tydliga språk.
2015-10-04, 00:00
Bannlyst
Citat:
Javisst är det mysko!
SVAR till LA-B
En fråga är ju varför håller AJ,s son sig borta (Utomlands) ????
Enligt min åsikt borde Polisen kolla upp den personen mycket ingående, lång tid tillbaka.
Vad som göms i snö kommer upp i tö.
2015-10-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Delar till fullo dina uppfattningar. Ja det kan man säkerligen utgå ifrån att så är det.

Ja polisen i Skövde är verkligen duktiga på att hantera en förundersökningssekretess!

Du tycker inte att Rikskrim/NOA(GMP-gruppen) är så bra med andra ord. Vadan denna överdådiga lokalpatriotism?

Och hur var det med larmet 2040? Varför gick det igång?
2015-10-04, 00:05
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
SVAR till LA-B
En fråga är ju varför håller AJ,s son sig borta (Utomlands) ????
Enligt min åsikt borde Polisen kolla upp den personen mycket ingående, lång tid tillbaka.
Vad som göms i snö kommer upp i tö.

Varför kolla upp någon annan när man har överhängande bevisning för att det är en annan MGM?
Förstår du inte att det finns bevis för att den MGM är GM. Inte bara tanke och önskan utan överhängande bevisning som inte går att misstolka
2015-10-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Varför kolla upp någon annan när man har överhängande bevisning för att det är en annan MGM?
Förstår du inte att det finns bevis för att den MGM är GM. Inte bara tanke och önskan utan överhängande bevisning som inte går att misstolka

Har jag missat något? är han dömd idag?
2015-10-04, 00:10
Medlem
PeoFallmos avatar
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4060527-tidslinje-om-forsvinnandet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958504.ab

Här anges pappa som mottagare av sms.
2015-10-04, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Uppgifterna som mamman gm bröderna och andra fått reda på är:

1. AB/NB har efter att handsken hittades av NB inne i ladan förhörts och fått lämna DNA-prov.
2. Bröderna hade vid kvart över sex setts dricka kaffe utanför sitt hus.
3. Bröderna ska på fredagen innan LH:s kropp hittades (oklar tidpunkt) ha befunnit sig utanför en verkstad, c:a 100 m från fyndplatsen, men inte kunnat ge någon bra förklaring till varför de varit där.
4. "Gud förbjude att de misstänker oss för att vi är litauer", hade AB sagt under ett pågående Skype-samtal med sin tjej i L (då hon såg hur en polis kom på besök) och han hade då även skickat en nyhetslänk till henne.

p. 3 kan ha kommit direkt från bröderna beroende på tidpunkten för detta samtal. - När polisen lade ihop 1 + 1 kan man ha adderat detta tillfälle (turerna kring det här är oklara).

p. 4 lär mamman ha fått reda på genom AB:s tjej.

Trevlig uppbening och sammanställning- Tackar för den!

p2 det är mammans uppgifter som här ganska exakt prickar tidpunkten då lisa sågs senast.

p3 om de kom från bröderna som togs relativt snabbt i förvar, så borde de ha en sådan kunskap rent geografiskt om vart de befann sig utan att kunna förklara vad de gjorde där, samt avståndet till platsen där brottsoffret hittades. Nu vet vi att BO hittades nära i tiden till att dessa togs in för konsultationer så att de fått kunskapen om den korrelationen dvs avståndet till deras oförklarade irrfärd in på andras områden till platsen där en kropp påträffades var då inte känd av andra än de som påträffade kroppen och den som lämnade den där. Eller har jag missat något? Upplys mig gärna.

Hur skulle mamman ha fått dessa uppgifter innan pressen visste vart kroppen påträffades?
Vem visste det då, troligen bara den som lagt dit den och funnit den.

Vem visste avståndet till en maskinhallen och Fyndplatsen? och Hur överfördes detta till Mamman? Min gissning är att MGM överfört detta och detta skedde så klart innan de blev häktade. Vem annars visste just detta. Det går helt enkelt inte bara att ringa runt och få fram säkra gissningar som man sedan berättar i pressen. Kombinationen av brödernas olovliga och oförklarliga vistelse i en lokaliteten maskinhall, men framförallt avståndet till fyndplatsen av en mördad ung dam. Är något som bara en extremt insatt person vet om och den uppgiften menar jag mördaren och en liten kärna inom polisen vet om.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/04/mord-i-blomberg-imponerande-tillfalligheter/
Men den 15 Juni vet väl i princip ingen detta. Nej, jag har svårt att tro på det. Förvisso kan det komma en massa skvaller och uppgifter hit och dit men inget som den tvärsäkra mammuten uttalar sig om. Ingen får inte berätta dessa uppgifter för någon och bröderna satt då dessutom med fullständiga restriktioner och kunde helt enkelt inte av förklarliga skäl.

Polisen ringer heller inte upp mammutten och ger henne dessa uppgifter, det har jag ypperligt svårt att tro. Vilket lämnar oss med en trolig förklaring : Att MGM lämnat uppgifterna innan fyndet var känt, knappast efter. Precisionen i hennes försök att ge alibi är synnerligen speciell.

Det här klickar inte samman utan luktar mer försök till klockspel med en väldigt underlig blandning av deg helvete och sädeslärande råg pytsat i bunkarna. Så kraftigt betat att hon inte förstått betydelsen av kvicksilvret i språket säd och dess egna termodynamik.
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-10-04 kl. 00:36. Anledning: http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/08/04/mord-i-blomberg-imponerande-tillfalligheter/blomberg-imponerande-tillfalligheter%2F
2015-10-04, 00:12
Medlem
Det tycks ha blivit en väldig ordväxling om detta stackars SMS som offret sände iväg innan det brutala hände.
Vem som såg det först är väl inte klarlagt, men det mottogs 18.23 på en mobil som är reggad på hennes far.
2015-10-04, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vem mottog sms:et 1823? Vet du?

Undrar några saker;

Varför är det så viktigt att veta om det var pappan eller mamman som mottog sms:et? Båda visste ju ändå när Lisa slutade och när hon förväntades komma hem, eller?

Ni som misstänker familjen Jönsson, framförallt sonen, och verkar veta att polisen inte kollat upp dem som de borde gjort - har ni några belägg för att de inte har kollats upp noggrant? Vet ni några detaljer som vi övriga inte vet?

Ni som diskuterar om vilket språk som poliserna använde när de hämtade in litauerna - är ni seriösa eller? Vad har det egentligen med något att göra? Att det tog lite längre tid än det borde, att det uppstod lite språkförbistringar, eller? Är nog inte så svårt att förstå - oavsett vilket modersmål man har - om polisen vill att man ska följa med, eller har jag missat nåt?
2015-10-04, 00:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Har jag missat något? är han dömd idag?

nej du har inte missat något. Åtal har inte väckts då advokaten nu skall ha tid att gå igenom FU.
Dömd blir han först efter rättegång, men det visste du säkert redan
2015-10-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det tycks ha blivit en väldig ordväxling om detta stackars SMS som offret sände iväg innan det brutala hände.
Vem som såg det först är väl inte klarlagt, men det mottogs 18.23 på en mobil som är reggad på hennes far.

Fadern behövde inte vara på samma plats som hans telefon var. Detta har jag nämnt redan en gång tidigare här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in