Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Jag tror du vet vad som är säkrast att göra även fast det kan verka onödigt ! Torrents ger ju en kommunikationskanal in i datorn vid nedladdning och med/från en osäker källa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lyfang
Hur skulle filmen innebära extra risker? För uTorrent: brandvägg med HIPS, PeerBlock och kanske MBAM Premium. Sandlåda eller exploateringsskydd på VLC.
Tänkte nog mest på vart riskerna ligger i om man laddar ner film och hur man skyddar sig bäst. Kanske är lite overkill, men tänkte att om man t ex kan ladda ner en film via Sandboxad uTorrent till en sandboxad mapp och sedan kör VLC sandboxad för att se filmen och sedan raderar filmen när man sett den så borde man teoretiskt inte utsätta datorn för någon risk alls!?
Har för mig att jag testade det en gång på något sätt och att det inte funkade så bra.
Men provade nu igen. Gjorde så här. Gå in på torrentsida via Sandlådad webbläsare. Välja film och uTorrent öppnar sig automatiskt sandlådad. Välja mapp och den är sandlådad. Ladda ner. Det roliga är att det inte går att se filen på mappen via vanliga filhanteraren utan man måste ju via uTorrent högerklicka och trycka på "gå till mapp". Därifrån kan man öppna VLC sandlådad och spela upp den. Dock funkar inga undertexter
Aldrig provat och ville testa. Men kanske är extremt overkill. Kanske inte så vanligt att det gömmer sig skit i en film. Inte så ofta jag laddar ner film, men ibland så orkar man ju inte hyra via nätet då priserna är lite höga tycker jag.