2015-10-03, 17:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det var en intressant uppgift. Den tror jag mig inte har sett förut men det är lätt att missa en uppift i en tråd som denna.

Det är också en uppgift från Qwart
2015-10-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen
Försökte inte AJ sälja bilen sonen körde precis efter mordet?

Det kan stämma bra det!
2015-10-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen
Haha, fast nu trodde ju inte AJ att han var misstänkt på nått vis..
Han lämnade väl in en bil på Åkessons oxå för reconding
som de tyckte luktade väldigt konstigt och ringde polisen?!!

Det är oxå nått som iaf jag ej läst vad som skedde sen... ?

Blixtfärd till Stockholm med sonen för att flyga hem...?!

Samtidigt letar man efter LH på hans ägor...

Ja han drog snapt från Blomberg, detta känner ju alla till!
Tror varken Aj eller sonen, är topsad av polisen, då sonen, drog derekt!
Senast redigerad av LA-B 2015-10-03 kl. 17:35.
2015-10-03, 17:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
De boende i huset var ej hemma denna kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är också en uppgift från Qwart

Okey! Då får vi anta att Qwart vet hur det förhöll sig med de boende i detta hus på söndag kväll den 7 juni.

Verkligen synd att de inte var hemma. Om de hade varit det, så hade de ev. kunna ha sett eller hört något av intresse.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-03 kl. 17:18.
2015-10-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mccharlie
Mycket ryktesspridning och misstänkliggörande av olika
personer i tråden. Jag förutsätter att polisen jobbar
förutsättningslöst med alternativa gärningsmän.
Förmodligen har man kollat AJs son och kanske några
till och kommit fram till att de inte har nåt med LH fallet
att göra. Ganska lätt att på olika sätt kolla var personer
befunnit sig vid den aktuella tidpunkten.

Ajs son befann sig där, den aktuella tidpunkten!
2015-10-03, 17:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som främst förvånar är att media inte slickat syltburken ren - inte ett ord om hans tidigare jobb. Han var väl även i Göteborg innan Blomberg.
Polisen lär väl ha kollat detta men att expressen beter sig som om de har yppandeförbud är märkligt.

Man kan fråga sig varför det är så tyst om detta. Den enkla förklaringen är väl att det inte finns någon att fråga. Rimligen har polisen koll och AJ har berättat hur han fick tag i NB, men de håller tyst. Betänk att bröderna håller en låg profil och bara umgås med varandra och kanske någon enstaka annan litauer samt arbetsgivaren.
Det blir nog inte så många över för media att köpa till ett smaskigt reportage om NB:s okända förflutna. Eventuella arbetskamrater i Göteborg och England har för länge sedan flyttat vidare de också och ingen minns vad de hette, typ.

Kanske har snaskmedia gjort försök att snoka upp något i NB:s förflutna men inte hittat nåt? Det blir ingen artikel av bara uppgifter om var han varit anställd tidigare, inte ens en notis. Det måste mera till, att det hänt något särskilt eller att han flyttat runt väldigt mycket på ett skumt sätt.

Det kan också vara så att medierna har skärpt sig i detta fallet. Att man avstår från smutskastningskampanjer mot misstänkta, med hänsyn till uppmärksamhetsgraden. Tänk om NB blir frikänd eller inte ens åtalas? Då skulle massiv kritik riktas mot tidningarnas behandling av den misstänkte. Det skulle bli en skandal i sig och den hänsynslösheten skulle spilla över på LH:s anhöriga.
Alltså kan medias handlande bero på respekt. Det vore förvisso anmärkningsvärt.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-10-03 kl. 17:29.
2015-10-03, 17:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Har även IB vistats i Storbritannien eller Irland?
Ja, det är inte helt omöjligt: Han gifte sig i slutet av juli 2012 efter att ha känt IB under ett par år, säg att han träffade henne 2009-2010, dvs han kan också ha träffat henne i Litauen eftersom han från England återvände till sitt hemland 2009.
Citat:
Var arbetet på Blomberg det första arbetet som AB hade utanför Litauen?
Han uppger sig tillsammans med IB ha bott i Sverige sedan 2010 och att han under de första tre åren arbetat för ett litauiskt byggföretag i Gbg. - Enl. AJ har NB arbetat hos honom i två och ett halvt år vilket bör innebära att NB flyttade till Sverige någon gång runt mitten av 2010.
2015-10-03, 17:33
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tycker att det känns som att ett aggressionsutbrott är vad som inträffat, snarare än ett sexuellt övergrepp, när det nu inte finns spår av detta.
Och personen i suven, om detta vittnesmål är korrekt, kan ju ha varit just NB.
Glada och öppna tjejer, misstolkas lätt som "villiga".

Det finns inga spår av det nej, men det kan fortfarande ha varit motivet.

Jag förstår hur du menar, men se det så här...

Det finns inga som helst tecken på "strid" vid området kring mopeden. Visst kan det vara så ändå men finns det inga tecken får man resonera utifrån det.

Det betyder att LH antingen frivilligt gått iväg med någon eller lämnat mopeden själv.

Skulle GM ha försökt att köpa sex av LH, och att då inga tecken finns på konflikt, så har hon då frivilligt gått med personen som frågat?
Det innebär att hon på en sådan fråga, frivilligt och utan invändning, lämnar området med GM för att eventuellt hora? Förslagsvis inne i ladan tvärs över gatan?

Jag kände inte alls LH, men det här får jag bara inte in i skallen, det förefaller mig fullständigt uteslutet.

Det är inte omöjligt att första kontakten mellan GM och BO sker vid mopeden men samtalet då i så fall handlar om annat.

Alternativt har hon själv gått in i ladan och påträffat GM där. Men då är frågan, vad i h-e gjorde hon där?
Det har talats tidigare om nycklar, men det förefaller för långsökt för att vara rimligt.

Ett tredje alternativ är ju då att hon blivit överfallen vid mopeden men då anser jag, att pga risken för vittnen från huset bakom, att GM vet att huset är tomt. Det är inte säkert att han visste det.

Då kommer dock om planering finns i bilden. Jag tycker inte de efterföljande händelserna tyder på det.
Dock kan det vara så att GM har haft en viss planering med sig i vad han skulle vilja göra, men att han sen blev "förvånad"? över sig själv att det verkligen blev av och att han inte har kunnat hantera det?
2015-10-03, 17:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
/.../ Hon har ganska bra ritningar att försöka ge alibi utifrån, det må jag säga. Ger eller försöker ge alibi för en av de mest intressanta tidpunkterna, liksom säger att hon misstänker att intresset mot hennes skivlingar kommer från att de helt utan att anledning vistats 100 meter från platsen där kroppen återfanns när i princip bara de som fann kroppen och mördaren säkert visste vart. Vilken exakt karta man har då. Mycket pålägg också!
Du tror inte att hon kan ha snackat med någon landsman som berättat vissa saker för henne?
2015-10-03, 17:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han uppger sig tillsammans med IB ha bott i Sverige sedan 2010 och att han under de första tre åren arbetat för ett litauiskt byggföretag i Gbg.

Det verkar som om kontakten med svenskar har varit liten då under åren då han enligt media från uppgift av grannen i Blomberg inte kunde någon svenska öht. Troligen arbetat mest med andra Litauer?

Kontakt med AJ har skett på engelska?
2015-10-03, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det verkar som om kontakten med svenskar har varit liten då under åren då han enligt media från uppgift av grannen i Blomberg inte kunde någon svenska öht. Troligen arbetat mest med andra Litauer?

Kontakt med AJ har skett på engelska?

Troligtvis har inte det gått igenom någon arbetsförmedling, utan tror detta är svart jobb, som Aj, har haft kontakter med!
2015-10-03, 17:46
Medlem
Konstigt, här kommer in en person som bor i Blomberg, o berättar om vad som pratas om i Blomberg, o ingen reagerar på detta. MÄRKLIGT!
Nu har så pass lång tid gått, klart folk börjar prata nu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in