Citat:
Ursprungligen postat av
Iton
Jag håller med dig. Hon blev aldrig de facto våldtagen men ansåg sig likväl kunna ha blivit våldtagen. Känslan var densamma för henne.
Inte för att jag önskar det henne eller ngn annan, men om hon en dag olyckligtvis skulle bli våldtagen, tror jag inte att hon kommer att likställa de två.
var står det att hon likställer spermasprutet med våldtäkt i sak?
Var står det att hon anser att hon "kunde" bli våldtagen?
Hon pratar enbart om en känsla av våldtäkt eller bättre ord hade varit kränkning, vilket inte är samma sak som att säga att det är samma sak som faktiskt våldtäkt.
Våldtäkt är som sagt ett ord som används synonymt med just kränkning.
ex:
"Jag vet inget om inbrottet, men jag vill uttrycka mina sympatier. Jag råkade själv ut för ett inbrott i vår replokal för ett par år sedan. Känns som att bli våldtagen... Lycka till! [
]"
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=9&t=55308
Tror du denna skribent menar att hans inbrott i sin replokal var samma sak som att faktiskt bli fysiskt våldtagen?
Hela denna tråd är en enda fet demonstration över viljan att 1. förlöjliga denna tjej
2. Skriva in saker i hennes inlägg som inte står där för att uppnå 1. 3. Kränka kvinnor som uttrycker a) egen sexualitet ( tinderdebatten) b) vågar kritisera manligt dito eller beteende.
Rätt klassiskt.
Tänk om kvinnor skulle sitta och starta en tråd över en ung kille som lagt ut ett blogginlägg om att han blev ofrivilligt misshandlad när han gick på fotbollsmatch och att han kände sig "förnedrad" eller dylikt.
Han får ju fan skylla sig själv! Vad ska han gå på fotbollsmatcher för? får han väl fatta att på fotbollsmatcher så finns det inga "perfekta människor", ska han ju bara tolerera att bli misshandlad, och sen hålla käften. Vilken äcklig liten kuk. Oj vad jag hade velat se det där lilla söta ansiktet gult och blåslaget och garvat åt det.