2015-10-03, 13:21
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Vad blir nästa grej av tok feministerna? Att dom känner sej våldtagna av att mannen sitter och runkar i rummet bredvid och känner sej kränkta för det?

Ja, det är ju verkligen jämförbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag tror att alla, när man är ärlig, kan vara överens om att killen gjorde fel som sprutade henne i ansiktet. Men att kalla det för våldtäkt är också väldigt fel eftersom det är en skymf mot de som blivit våldtagna på riktigt.

Varför fortsatte hon att träffa killen efter det första missriktade sprutet? Det är väl egentligen den stora frågan.

Det är ju inte heller någon som kallat det för våldtäkt.
Om man läser artikeln så framgår det att hon köpte killens förklaring att det skedde av misstag första gången.
Även om det kanske är lite misstänkt att det sker precis efter hon av sagt att hon inte vill att han sprutar henne i ansiktet så händer ju trots allt sådant av misstag, så det är väl inte helt fel av henne att faktiskt tro på killen.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2015-10-03 kl. 13:23.
Citera
2015-10-03, 13:28
Medlem
TheHmms avatar
http://www.lizettesimperium.se

http://www.lizettesimperium.se/category/om-mig/

http://unghuddinge.se/aktuellt/2015/08/forfattare-ger-skrivtips/

https://twitter.com/lizzieliette

Så... blivande journalist som går på pridefestivalen och bloggar i högsta hugg.

Allt är som vanligt.

Men jävligt roligt att tänka på det där ansiktet täckt i sperma.
Citera
2015-10-03, 13:34
Medlem
Fy fan vad jag är trött på att vi ska uppfostra kvinnor i att se sig själva som offer.

Killen gjorde fel, är tjejen ett hjälplöst våldtäktsoffer för det?
Nej, du kan gott stå upp för dig själv, antingen ta det som nåt du inte gillar men accepterar, eller om du vill skälla ut killen i fråga.

Hur många gånger har inte en tjej gjort nåt mot en i sängen man inte gillat? Biten en i läppen? Rivit sår på ens rygg mm mm. Jag har oftast valt att låta det ske för att inte paja stämningen, och tända på att HON gillar det. Gör det mig till ett våldtäktsoffer?

Hur mycket saker står inte både män och kvinnor ut med i livet som man kanske inte älskar, för att behålla en fin stämning, eller för någon man gillar? Och går det för långt utanför gränserna får du väl för fan säga ifrån.

Nyfeminismen ska hela tiden tuta in tjejer att de är mindre värda, svagare, oförmögna att försvara sig mm.

Fan, tjejer är inte automatiskt några jävla offer. Skärp er!!!
Citera
2015-10-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppolino
Du är alltså en av de här killarna som sprutar tjejer i ansiktet fast de inte vill och det är du stolt över.

Ja du ser där. Det är de killarna som jag skrivit om i tråden som faktiskt funkar på detta dysfunktionella sätt. Riktigt vad som fattas vet jag inte.

Är du lågt begåvad? Hoppade du av skolan i fyran eller så? Luktat mycket på lim eller är det något annat?

Har jag sagt att jag är stolt över det? Gå till familjeliv och grina istället.
Citera
2015-10-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag gjorde inte jämförelsen sperma-bajs utan att tvinga på sin partner något den inte vill och säger nej tack till.
Tjejer får ibland fontänorgasmer som består av rätt mycket piss. Ska vi börja ha detta och kräva få ha detta i ansiktet på er killar stup i kvarten?
Precis innan tjejen kommer oavsett var du som kille befinner dig i din orgasm så knuffar tjejen undan dig sätter sig på ditt ansikte och sprutar…sen lägger hon sig asnöjd bredvid och skiter i dig och din skrumpnande penis…kul? sexigt? gör att du verkligen gillar läget ha sex med henne?

vet inte vilka tjejer du har legat med men fontänorgasm består inte av piss. inte överhuvudtaget faktiskt. vätskan kommer från slidan.
Citera
2015-10-03, 13:44
Medlem
funderar spontant på alla dessa gånger när man var lite ung och ovan (eller full) och råkade nudda med tänderna på kuken . kände killen sig våldtagen då tro.. ungefär samma sak, det går ju att undvika med övning och nykterhet, få killar gillar det etc.
Citera
2015-10-03, 13:55
Medlem
Itons avatar
Att jämföra ansiktssprut, även om ett oönskat sådant, med en våldtäkt är offensivt mot kvinnor (och även vissa män) som verkligen blivit våldtagna.
Citera
2015-10-03, 13:58
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja, det är ju verkligen jämförbart.

Det är ju inte heller någon som kallat det för våldtäkt.
Om man läser artikeln så framgår det att hon köpte killens förklaring att det skedde av misstag första gången.
Även om det kanske är lite misstänkt att det sker precis efter hon av sagt att hon inte vill att han sprutar henne i ansiktet så händer ju trots allt sådant av misstag, så det är väl inte helt fel av henne att faktiskt tro på killen.

Det stämmer inte. Hon likställde ansiktssprut med våldtäkt. ""Jag kände mig smutsig på ett sätt som han inte kunde förstå. Jag kände mig våldtagen i en situation jag borde fått njutning av"."
Citera
2015-10-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Det stämmer inte. Hon likställde ansiktssprut med våldtäkt. ""Jag kände mig smutsig på ett sätt som han inte kunde förstå. Jag kände mig våldtagen i en situation jag borde fått njutning av"."

"Jag känner mig våldtagen"
är inte alls samma sak som
"jag är våldtagen".
Citera
2015-10-03, 14:04
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Jag känner mig våldtagen"
är inte alls samma sak som
"jag är våldtagen".

Jag håller med dig. Hon blev aldrig de facto våldtagen men ansåg sig likväl kunna ha blivit våldtagen. Känslan var densamma för henne.

Inte för att jag önskar det henne eller ngn annan, men om hon en dag olyckligtvis skulle bli våldtagen, tror jag inte att hon kommer att likställa de två.
Citera
2015-10-03, 14:05
Medlem
SaftMajas avatar
Visst, feministtjejen är patetisk och överdriver, men vad jag verkligen inte fattar är varför man ö.h.t. vill spruta någon i ansiktet? Vad är det som är så jävla najs med det?

Och om jag sade till att jag inte ville något i sängen och partnern gör precis det, då jävlar blir det tråkig stämning...
Citera
2015-10-03, 14:08
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMaja
Visst, feministtjejen är patetisk och överdriver, men vad jag verkligen inte fattar är varför man ö.h.t. vill spruta någon i ansiktet? Vad är det som är så jävla najs med det?

Och om jag sade till att jag inte ville något i sängen och partnern gör precis det, då jävlar blir det tråkig stämning...

Olika personer. Olika fetischer...

Det tråkiga i den här historien är att killen inte respekterade vad tjejen inte tycker om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in