2015-10-03, 11:07
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det är alltid irrelevant att prata om etnicitet bland människor. Vi kommer över tid att kunna hantera den flyktingström vi har till Sverige idag. Det finns självklart initiala problem av logistisk karaktär dessa kommer dock att lösas när antalet ankommande minskar.
Då ska vi räkna med att de problem jag nämnde heller inte kan lösas eftersom man då inte förstår hur de uppkommit.
Ditt nonchalanta sätt att vifta bort problemen med att de "bara är initiala o logistiska o snart löses" är väldigt kännetecknande för 7klövern.
Citera
2015-10-03, 11:32
Medlem
Trist att jag missat detta helt. Såg det först nu på Flashback då jag inte har Facebook.

Hade jag vetat om det så hade jag dykt upp på stortorget i Malmö. Det är dags för mer hockey och mindre snack!

Bra initiativ och jag hoppas att engagemanget växer och att de fortsätter så att jag kan delta nästa gång. Jag har kommit till en gräns där jag inte bryr mig om de hänger ut mig som "rasist", "främlingsfientlig" etc. Jag har kommit till en gräns där jag måste ta ordentlig ställning för min familjs framtid. Detta är inte Fia med knuff, det är din, min och våra nära och käras säkerhet samt framtid som står på spel.

Man kan inte sitta på Flashback längre och argumentera anonymt. Vi måste ut på gator och torg innan det är för sent. Jag är väldigt öppen på min arbetsplats/socialt etc om vad jag tycker om invandringspolitiken numera och vi vinner allt fler sympatier. Kan vi bara få dessa att agera så det kommer ett par tusen varje gång vi demonstrerar så kommer antalet bara att öka. I den stora massan kan de fega som fortfarande känner att de vill vara anonyma smälta in och fortfarande vara anonyma.

Jag uppskattar initiativet och kommer delta nästa gång. Idag är jag tyvärr på annan ort.
Citera
2015-10-03, 11:47
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Alla som kommer hit och har asylrätt har exakt samma rätt till Sverige som de som levt här i generationer.

Att tala om allas lika rätt till en bajskorv visar den psykopatiska logiken hos de gränslösa.

Påminner om historien i bibeln om Salomo och de två kvinnorna som både krävde "rätten" till ett bebis. För att avgöra tvisten bestämde Salomo att man skulle dela barnet med ett svärd och ge kvinnorna var sin halva, eftersom de ju hade lika mycket rätt till det.

En av kvinnorna tyckte det var en rättvis lösning, bådas lika rätt till barnet. Fast den andra kvinnan protesterade och sa, att då är det bättre att den andra kvinnan får det.

Då förstod Salomo vilken kvinna som var den som hade rätt till barnet. De hade nämligen inte lika rätt till varsin halva dött kött, men en ville barnet väl, och det var den som hade exklusiv rätt till det.
Citera
2015-10-03, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Tillåt mog skratta. En svenne som visar vad han tycker? LOL! Vågar ju för fan knappt fnissa på bion utan att vara orolig för att göra fel socialt. Svenskar är så jävla menlösa och fega.

Svenskar fega? Lilla Sverige var en stormakt i många hundra år som sopade banan med andra långt gånget större kungadömmen. Svensken har bara blivit lite förslappad genom 300 år av fred men den freden kan snart vara slut och då ligger det i svenskens instinkt att erövra och vinna så du kommer få ditt tids nog var så säker.

/En Svensk.
Citera
2015-10-03, 11:55
Medlem
Är på stortorget nu. Det är kanske 50 - 100 pers här som verkat lyssnat på våga vägra våld (SD torgmöte). Många i medelåldern.

Ser inte tydligt vart gruppen som ska ta sig ut till bron är.
Citera
2015-10-03, 12:03
Medlem
Citat:
Det är alltid irrelevant att prata om etnicitet bland människor. Vi kommer över tid att kunna hantera den flyktingström vi har till Sverige idag. Det finns självklart initiala problem av logistisk karaktär dessa kommer dock att lösas när antalet ankommande minskar.

Det är inte alls irrelevant att tala om etnicitet, om vi menar allt som har med kultur och religion att göra. Du vill ju själv ha ett land som är uppbyggt på de kulturmarxistiska idéerna med öppna gränser, feminism, HBTQ och så vidare. Om man då antar att Sverige i framtiden kommer att ha en befolkning som till mer än 50% består av muslimer så kan du glömma ditt drömsamhälle.

Du ska ju inte inbilla dig att Sverige som land kommer att vara opåverkat oavsett den demografiska sammansättningen. Sverige idag är det land som har kommit längst när det gäller att genomföra det kulturmarxistiska systemskiftet, men det kommer att ta död på sig själv om det låter alltför många människor som är motståndare till detta system bosätta sig i Sverige.
Citera
2015-10-03, 12:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opgize
Är på stortorget nu. Det är kanske 50 - 100 pers här som verkat lyssnat på våga vägra våld (SD torgmöte). Många i medelåldern.

Ser inte tydligt vart gruppen som ska ta sig ut till bron är.

Tack för rapport!
Från demonstrationerna vid finska gränsen som pågår just nu (både för och emot stängda gränser) liverapporterar AB.
Hade gärna sett den här live också.
Citera
2015-10-03, 12:05
Medlem
Vilket trevligt WT-event.

Lite frågor:

Är detta verkligen lagligt? Man stoppar ju inte bara flyktingar utan vanliga bilister vilket kommer skapa trafikkaos. Tänk om en ambulans måste förbi?

Är det inte stor risk att stenkastarvänstern kommer och att det blir totalt kaos på bron? Kan tänka mig ett och annat dödsfall som resultat.

Ni som verkligen tänker delta eller stöttar detta, tycker ni det är rimligt att hindra folk att fly från ISIS?
Senast redigerad av Kissedbyfire 2015-10-03 kl. 12:12.
Citera
2015-10-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack för rapport!
Från demonstrationerna vid finska gränsen som pågår just nu (både för och emot stängda gränser) liverapporterar AB.
Hade gärna sett den här live också.

Tydligen börjar torgmötet just nu och det är om en timma efter det här vi ska ta oss till bron. Men det är cirka 200 här
Citera
2015-10-03, 12:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire

Lite frågor:

Är detta verkligen lagligt? Man stoppar ju inte bara flyktingar utan vanliga bilister vilket kommer skapa trafikkaos. Tänk om en ambulans måste förbi?

Är det inte stor risk att stenkastarvänstern kommer och att det blir totalt kaos på bron? Kan tänka mig ett och annat dödsfall som resultat.

Ni som verkligen tänker delta eller stöttar detta, tycker ni det är rimligt att hindra folk att fly från ISIS?

Man behöver inte fly genom så många länder för att komma undan ISIS och just till Sverige. Dessutom flyr inte alla från de länder som kommer från ISIS:
Du har inte funderat på om det är lagligt att att ta sej in i land efter land illegalt?
Citera
2015-10-03, 12:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opgize
Tydligen börjar torgmötet just nu och det är om en timma efter det här vi ska ta oss till bron. Men det är cirka 200 här

Det gläder mej. Ni sår ett frö!
Citera
2015-10-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire

Lite frågor:

Visst är det olagligt, men regeringen har redan lagt ned rättssamhället: Illegala immigranter, som inte ens vill söka asyl, tillåts resa omkring fritt och offentliga byggnader härbärgerar dessa utan motkrav i form av registrering. Några kommuner skjuter till och med till pengar till organisationer, som "tar hand om" dessa illegala. Rättssamhället är det så att säga inte så noga med. Myndigheter arbetar istället godtyckligt, något som är typiskt för icke demokratiska stater. På den tiden Sverige var en demokrati var myndigheter tvingade att följa av riksdagen beslutade lagar.

Så när lagar uppenbarligen inte gäller är det rimligt att var och en gör som den vill.

De som kommer flyr inte IS. De flyr i första hand Danmark och där pågår inget krig. Ursprungligen flyr en mindre del av de anlommande IS. Hade de sökt asyl någonstans på vägen hit, hade man kunnat i lugn och ro utreda vilka som var berättigade till asyl. Då hade dessa kunnat fördelas på ett värdigt och rättvist sätt länder emellan. Men de stora skaror av unga män som nu kommer har inte varit intresserade av att samarbeta och då ska inte heller vi vara det.

Stäng gränserna bara. Vill vi ta emot flyktingar kan vi hämta ett antal av de mest utsatta med flyg från Jordaniens flyktingläger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in