2015-10-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Varför anser sådana som du att det är en unken människosyn att vilja bevara Sverige till eftervärlden? Jag har aldrig fått någon bra förklaring till detta?

Sverige kommer att överleva både dig och mig. Att prata om den svenska folkstammen, etnicitet etc är irrelevant. Alla som kommer hit och har asylrätt har exakt samma rätt till Sverige som de som levt här i generationer.

Vilket Sverige vill du bevara ? Det vi har nu ? 70-talets Sverige, 50-talets, 30-talets ?

Vad är ditt idealsamhälle ?
Citera
2015-10-03, 10:32
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Tror inte auktionen får någon vidare positivt genomslag. I Finland fanns ett syfte, att fysiskt stoppa eventuella flyktingar. De flesta som åker över bron är svenskar till och från jobbet. Det kan få märklig effekt.

Första...andra...tredje, såld! Bron går till Muhammed med stort skägg här till det fina priset av 17.4 miljarder.
Citera
2015-10-03, 10:33
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Vi kan vara fega, ja, tills vi får nog. Och då jävlar ;-)
Svensken kommer aldrig någonsin göra något som stoppar vansinnet då dom är för fega.
Citera
2015-10-03, 10:40
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Sverige kommer att överleva både dig och mig. Att prata om den svenska folkstammen, etnicitet etc är irrelevant. Alla som kommer hit och har asylrätt har exakt samma rätt till Sverige som de som levt här i generationer.

Vilket Sverige vill du bevara ? Det vi har nu ? 70-talets Sverige, 50-talets, 30-talets ?

Vad är ditt idealsamhälle ?

Du har fel! Man kan inte ersätta etniska svenskar med icke-svenskar lika lite som man kan ersätta israeler med icke-judar. Ett Sverige utan en etnisk svensk folkstam i majoritet blir ett icke-svenskt Sverige, ett Israel med en icke-judisk folkstam i majoritet blir ett icke-judiskt Israel. Allt detta borde vara logiskt för alla och har ingenting med rasism att göra, det är bara logiskt helt enkelt. Det är ett lands majoritetsbefolkning som definierar landets etniska identitet. Vad är det som är så svårt med att acceptera detta? Varför måste alla människor vara klassificerade som svenskar enligt PK-folket? "Svensk" är ingen kvalitetsstämpel utan bara en etnisk tillhörighet bland alla andra.
Citera
2015-10-03, 10:45
Bannlyst
Detta är ingen uppmaning utan bara en fantasi man kan ta oljetunnor och tända fyr på mitt på E22-man kan be någon med grävmaskin att dumpa ett antal lass med grus eller liknande för att få ett längre stopp. Man kan...Slänga ut olika saker för att stoppa och försvåra för polisen. Desto längre man står där och folk ser i media desto fler sluter upp och vi kan ha noll invandring och reparering om en vecka.
Citera
2015-10-03, 10:48
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Detta är ingen uppmaning utan bara en fantasi man kan ta oljetunnor och tända fyr på mitt på E22-man kan be någon med grävmaskin att dumpa ett antal lass med grus eller liknande för att få ett längre stopp. Man kan...Slänga ut olika saker för att stoppa och försvåra för polisen. Desto längre man står där och folk ser i media desto fler sluter upp och vi kan ha noll invandring och reparering om en vecka.
Det kommer aldrig att hända, svenskarna är för fega och för hjärntvättade av media och politikerna.
Citera
2015-10-03, 10:49
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Detta kommer inte bli något stort.
De är alldeles för fega för att stå upp för sin unkna människosyn.
Dock all heder till de som kommer att delta. Förutsatt att yttringen är mot politiken och inte på något sätt kritiserar de utsatta.
Det där blev rörigt. "All heder till de som kommer att delta." Deltagarna har således per definition ingen "unken människosyn"? Inte ens om alla deltagarna är enbart SD:are?
Har man en unken människosyn om man anser att vi tar emot fler än vi klarar av att ta emot och integrera på människovärdigt sätt??
Smit inte från svaret nu.
Citera
2015-10-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Det där blev rörigt. "All heder till de som kommer att delta." Deltagarna har således per definition ingen "unken människosyn"? Inte ens om alla deltagarna är enbart SD:are?
Har man en unken människosyn om man anser att vi tar emot fler än vi klarar av att ta emot och integrera på människovärdigt sätt??
Smit inte från svaret nu.

Deltagarna står upp för sin åsikt och det är stort. Även om de har en unken människosyn.

Till skillnad från diverse Flashbackrasister som är för fega att agera i verkligheten.

Man har en unken människosyn om man inte gör allt man kan för att hjälpa utsatta och svaga.
Citera
2015-10-03, 10:56
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Att prata om den svenska folkstammen, etnicitet etc är irrelevant.
Om vi antar att massinvandringen successivt skapar allt större motsättningar mellan olika folkgrupper och stor segregation i samhället (vilket jag o många med mig hävdar den kommer att göra), är det då fortfarande irrelevant att att tala om etnicitet/etniciteter?
Citera
2015-10-03, 10:58
Medlem
Balkan-Kings avatar
Tror det er selvmål af SD at opfordre til at Sverige lukker grænsen til Danmark, at føre Orban politik med at "skydda" Europas sæd og kultur samtidigt som Frankrig och USA mata vapen til "moderate" Syrien-krigere er bara varmluftspolitik.

Orban politik med stengte grænser har medført at Ungarn, Kroatien og Serbien er kommet i alvorig sikkerheds konfrontation sins imellem, men ingen af de 3 lande er det sluttelige mål for flygtninge. Orban er igang med at bygge mur mod Kroatien også, hvilket Kroatien ser som optrappning af hele situationen.
Citera
2015-10-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Om vi antar att massinvandringen successivt skapar allt större motsättningar mellan olika folkgrupper och stor segregation i samhället (vilket jag o många med mig hävdar den kommer att göra), är det då fortfarande irrelevant att att tala om etnicitet/etniciteter?

Det är alltid irrelevant att prata om etnicitet bland människor. Vi kommer över tid att kunna hantera den flyktingström vi har till Sverige idag. Det finns självklart initiala problem av logistisk karaktär dessa kommer dock att lösas när antalet ankommande minskar.
Citera
2015-10-03, 11:01
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
[b]
Man har en unken människosyn om man inte gör allt man kan för att hjälpa utsatta och svaga.
Men här är ditt problem att du utgår från att det bara finns ett enda sätt att göra det - att hjälpa de som köpt sig en resa hit (vars flyktingstatus är näst intill omöjlig att fastställa) o strunta i de som blivit kvar (pengarna räcker inte till dem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in