Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Personutredning är inte en del av mordutredningen. Syftet är inte att den skall användas mot honom som "bevis" eller indicium"
Jag anser väl för böveln inte personutredare som ansvarig för mordutredningen! Skärp dig och höj ribban i dialogen. Om du läser bättre har jag även skrivit att detta vore idé att följa upp
av Johansson.
Däremot ser jag delar i utredningen som intressanta eftersom de finns
undlåtande partier från hans håll.
Självklart får han berätta själv - men det går att ställa
en relevant följdfråga skrev jag. Kalla det förtydligande om du vill. Så jävla flat behöver berättelsen inte vara.
Det är rent skräp egentligen förutom grundfakta.
# Uppväxt/barndom beskrivs mycket väl - från föräldrar och bror till mormor. Den är trygg och förutsägbar, utan missbruk och våld. Han berättar informativt.
# Om frun står enbart att han är gift. Inte ett ord mer. Inget hur han upplever förhållandet.
# Han blir pappa vid 21, har en bra kontakt med dottern de första åren, det upphör med tiden.
Nu vet han inte ens var den 14 åriga dottern bor - han har inte sett henne på flera år. Står inte ett dugg mer.
Berättelserna gällande relationer skiljer sig markant från barndomsberättelsen.
Det märks att han
inte fördjupar sig i uppgifterna (fru, ex, dotter) - de skiljer sig markant från barndomsberättelsen som han beskriver i varma termer som förutsägbart, tryggt samt utan våld.
Det kan givetvis finnas "normala" förklaringar.
Han kan även vara helt ointresserad av sin dotter (vilket jag dock inte finner direkt normalt..).
En flytt har skapat sämre relation skrev du om.
Trots detta finns facebook och det finns telefoner. Bor dottern i Litauen så är han hem 2 ggr/år och kan hälsa på henne. Vore han intresserad hade han kontakt med dottern såtillvida inte mamman förhindrar kontakt.
Hans ex kan förhindra kontakten.
Det kan även finnas mindre trevliga anledningar till att han inte träffar sin dotter.
Sådana uppgifter kan självklart vara av vikt då det berättar om hans personlighet och hur han interagerar i nära relationer med kvinnor.