• 1
  • 2
2013-09-23, 03:00
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Hur gick det sen?
Dom behandlar mig likadant, har samma symptom som du!

Hahahahahaha. Ingenting hände såklart. Alltid samma gamla vanliga. Klämma lite, känna lite, "hmmm":a lite för att sedan skriva ut någon mild tramstablett. Min smärta går dock i perioder, tror att det kanske kan vara psykiskt kopplat eller gluten. Äh, fan ingen aning. Och uppenbarligen inte läkarna heller
Citera
2013-09-24, 22:23
Medlem
xstatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hahahahahaha. Ingenting hände såklart. Alltid samma gamla vanliga. Klämma lite, känna lite, "hmmm":a lite för att sedan skriva ut någon mild tramstablett. Min smärta går dock i perioder, tror att det kanske kan vara psykiskt kopplat eller gluten. Äh, fan ingen aning. Och uppenbarligen inte läkarna heller

Haha känner igen mig så hårt, läkarna har dessutom en förmåga och säga emot varandra! Ena säger att jag ska äta mycket fibrer medans den andra säger att jag absolut inte ska äta fibrer.
Inte lätt att veta vad man ska göra, fick göra ett 6 timmars akut-besök på sjukhuset på natten för att sedan bli "utskriven" med att veta att jag ska äta alvedon, och om möjligt pröva flytande kost.

Prövade fan vara utan gluten idag, eller en jätte liten mängd! Kändes direkt bra!
Citera
2013-09-25, 19:31
Medlem
Dikaioss avatar
Opioider (såsom Subutex) hämmar tarmens motorik vilket förlångsammar passagen av intagen föda. Avföringen blir då lätt hårdare och smärtsam förstoppning är en vanlig komplikation. Grovtarmen, som börjar till höger i buken, passerar ned mot ändtarmen just på vänster sida varför problem relaterade till "trög mage" inte sällan yttrar sig som smärta först på denna sida.
Citera
2013-09-25, 21:11
Medlem
kan va den sista delen av tjocktarmen som är inflammerad eller dylikt, tarmficka kanske
Citera
2014-07-07, 12:50
Medlem
Väldigt segt svar men, har haft liknande symtom och det visade sig bero på uttorkning =)
Citera
2015-10-02, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic

Prövade fan vara utan gluten idag, eller en jätte liten mängd! Kändes direkt bra!

Haha vilket sjukt bra skämt! Du vet väl att gluten ligger kvar i kroppen i upp till 20-25 dagar, så att du skippade gluten en dag är bara placebo. Om du däremot sa 'skippat gluten i 30 dagar nu, känns bättre' så hade det varit en annan sak för då har gluten faktiskt gått ur kroppen.

Haha är så sjukt kul när ointelligenta människor ska leka läkare etc. Mer humor är en komedi på bio!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in