Citat:
Ursprungligen postat av
LBeria
Hur tänker ni er att vi ska klara av det här? Hur ska bostäder ordnas? Skolor och sjukhus? Mat? Hur vill ni organisera fortsättningen? Finns det något tak? Ska de anhöriga få komma efter och i så fall hämtas med flyg? Har ni räknat på kostnader och vilka resurser som behövs? Ska vi be UNHCR om hjälp?
Eller kan ni tänka er att även Sverige ska kunna stänga sina gränser?
Går det ens att vara positiv till denna anstormning?
Frågorna du ställer tror jag inte någon kommer kunna svara på. Våra ledande politiker kan inte ens svara på det. Deras svar är som många skrivit tidigare i tråden. "Det är en ansträngning", "Vi måste hjälpas åt (bara inte JAG blir drabbad)", "Öppna era hjärtan", "Vi i Sverige måste visa att vi är en humanitär stormakt", Ja herregud, listan kan göra lång på dumheterna.
Det enda parti som har nån form av verklighetsförankring är SD. Även om SD skulle komma till makten 2018 (högst otroligt) så tror jag personligen att det redan är försent. Enda sättet att bibehålla ett lugn i samhället är att fortsätta att betala ut bidrag till dessa parasiter. För som vi alla vet, så fort de inte får som de vill så startas det upplopp. Polisen får sten kastad på sig, vanliga svenssons blir misshandlade och får sin egendom förstörd. Bilar brinner, osv. Och mitt i helvetet skyndar PK media ut för att rapportera om hur SYND det är om dessa stackare.
Suck.....sen när föddes det så mycket sinnessjuka människor i detta land??