2015-10-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vill inte tjafsa om vad som skrivits eller ej långt tillbaka, men var det inte så att tanken på nycklar i ladan kom upp som förslag på "hur vi får Lisa över vägen", som TV-poliserna brukar säga. Det skulle kunna vara en rimlig anledning för henne att gå bort till ladan innan hon skulle hem. Baserat på att vi antar att hon mötte GM i ladan.

De tankarna baserades på den användarens uttalande. Som sedan förvreds och blev trådsanning att caféet minsann hängde nyckeln i ladan.
Första gången det nämndes var när den användaren skrev om sina egna erfarenheter (men jag kan minnas fel men är iaf 90% säker). Detta var alldeles i början.

Personligen tror jag inte ett dugg på nån jäkla nyckel i nån lada.
2015-10-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
De tankarna baserades på den användarens uttalande. Som sedan förvreds och blev trådsanning att caféet minsann hängde nyckeln i ladan.
Första gången det nämndes var när den användaren skrev om sina egna erfarenheter (men jag kan minnas fel men är iaf 90% säker). Detta var alldeles i början.

Personligen tror jag inte ett dugg på nån jäkla nyckel i nån lada.

Jasså, var det därifrån det kom. Jag trodde det kom från nån pastors "blogg" från trakten där någon kommenterat att nyckeln hängde ju i ladan.
2015-10-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Då förstår jag, du bygger ditt samband mellan fallen av vad som framkommit här på Flashback om ev. kopplingar. För jag tror inte du sitter med båda utredningarna framför dig inte. Har du inte tipsat polisen än om vad du läst här på Flashback?

Jodå, jag har hört, nu igen. Vill du vara snäll att tala om exakt vad medierna har för bevis som styrker allt som dom sa i ljudklippet.

På fråga A : jag bygger inte något rörande sambanden mellan HA-fallet och LH-fallet på vad som framkommit på Flashback. Utan på annat. Har du inte läst vad jag skrivit om det innan? Tråkigt att man ska var tvungen att tjata om.

På fråga B: du lyssnade tydligen inte och läste inte vad jag skrev alldeles ovan. Trollängs skrämseltaktik mot hur journalister skulle ha betet sig hade ingen motsvarighet i händelserapporten. Eftersom som du inte snappat detta själv kan du knappast ha lyssnat på inslaget.
2015-10-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jasså, var det därifrån det kom. Jag trodde det kom från nån pastors "blogg" från trakten där någon kommenterat att nyckeln hängde ju i ladan.

Är väl inte omöjligt att någon från FB vidaresprider trådsanningar till andra ställen?
Ska inte påstå att jag är allvetande, men jag minns ganska väl när och hur nyckel-diskussionen uppstod.
Men naturligtvis är jag inte mer än människa och kan ha fel på denna punkt. Jag tror dock inte det.
2015-10-01, 22:34
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ja du har rätt. Fredag avsöktes nya området, men inte var väl MPS på Martorps gård. Det blev väl stopp innan? På en åker 500 meter ifrån?

Det var det även jag trodde, men ska kolla vilken artikel det var som någon postade att MP gjort fynd i en lada. Postades ganska nyligen.

Xenia, har du koll på detta?

Inlägg 73957 av Develi. Eller missuppfattar jag det?
Senast redigerad av hasselmuz 2015-10-01 kl. 22:38. Anledning: Tillägg
2015-10-01, 22:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
På fråga A : jag bygger inte något rörande sambanden mellan HA-fallet och LH-fallet på vad som framkommit på Flashback. Utan på annat. Har du inte läst vad jag skrivit om det innan? Tråkigt att man ska var tvungen att tjata om.

På fråga B: du lyssnade tydligen inte och läste inte vad jag skrev alldeles ovan. Trollängs skrämseltaktik mot hur journalister skulle ha betet sig hade ingen motsvarighet i händelserapporten. Eftersom som du inte snappat detta själv kan du knappast ha lyssnat på inslaget.
Angående ditt B - såg presskonferensen och tyckte "skrämseltaktiken" som du kallar det var en femetta.
2015-10-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Var den skedde är högst oklart. Men att det var polisens magkänsla ledde till att litauerna greps, står utom allt tvivel.
Sedan kontaktades genast en jourhavande siare, som snabbt försatte sig i trans och då direkt ledde dem rakt till Martorp

Dom följde väl spåren (fynden) i farans riktning, kopplade ihop fynden samt reaktionen från litauerna vid sista fyndet. Allt pekade mot Martorp.

Tror att siare var överflödig.
2015-10-01, 22:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
https://pbs.twimg.com/media/CHX2_5qWIAEF9yM.jpg

Det bör väl vara den lilla grusvägen man skymtar i bildens överkant som GM åkte från Blomberg?
Ja, om han åkte via Gum (dvs vägen där GT uppger att ett vittne sett två snabbkörande bilar). - Precis när han passerat 90-graderskröken ser han kortsidan av Byggnad A.
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Här ser man även väggen av betong på det som nämnts som byggnad C. Det kan då vara bakom den delen BO hittades.
Byggnad C är den byggnad som ligger precis till höger, sett från inkörssidan enligt den här översikten:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Det som då blir osynligt för t.ex. en norsk journalist som står och rapporterar på gårdsplanen med ryggen åt Byggnad A, är: Kortsidan och ytterligare en bit av Byggnad A, Skjulet B samt baksidan av Byggnad D.

Så här ser norra delen av Byggnad A ut:
https://minfil.org/b6Q1jfb2b7/Bortre_l_ngsida_mot_skjul.jpg

Betr. grusvägar har man också spärrat av den här vägen:
https://minfil.org/cfQ6jeb2bf/Avsp_rrad_v_g.jpg
2015-10-01, 22:56
Medlem
ME077s avatar
Ingen som vet ifall livesändningarna från kvällen 12/6 ligger ute någonstans? (Film, bild, ljud)
2015-10-01, 23:03
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, om han åkte via Gum (dvs vägen där GT uppger att ett vittne sett två snabbkörande bilar). - Precis när han passerat 90-graderskröken ser han kortsidan av Byggnad A.
Byggnad C är den byggnad som ligger precis till höger, sett från inkörssidan enligt den här översikten:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Det som då blir osynligt för t.ex. en norsk journalist som står och rapporterar på gårdsplanen med ryggen åt Byggnad A, är: Kortsidan och ytterligare en bit av Byggnad A, Skjulet B samt baksidan av Byggnad D.

Så här ser norra delen av Byggnad A ut:
https://minfil.org/b6Q1jfb2b7/Bortre_l_ngsida_mot_skjul.jpg

Betr. grusvägar har man också spärrat av den här vägen:
https://minfil.org/cfQ6jeb2bf/Avsp_rrad_v_g.jpg

Jag har trots allt en känsla av att byggboden är den plats hon hittades i. Det ser väldigt obehagligt ut med den upplysta Boden och tekniker därinne. Den är ju också bortforslad av någon anledning.
2015-10-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag har trots allt en känsla av att byggboden är den plats hon hittades i. Det ser väldigt obehagligt ut med den upplysta Boden och tekniker därinne. Den är ju också bortforslad av någon anledning.
Ja tror oxå det, i en intervju med polisen säger han att stallet varit avspärrat men att det finns djur där som måste ha mat, då bör ju foderansvariga hittat henne tidigare , så jag tror oxå på den lilla boden, är det den mamman kallar "verkstad"?
2015-10-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

A: nej, det kan jag ju inte ha gjort då. Dock spelar det faktiskt ingen roll då polisen säger att det är två olika fall som inte har något med varandra att göra. Och jag lyssnar på dom hellre än på en skribent på Flashback som säger motsatsen till det.

B: jag har lyssnat till både journalister och polis i ljudklippet. Jag kan inte peka ut dom bevis som media har mot all kritik som riktats mot dom. Bevisen är inte godtagbara tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in