Citat:
Ursprungligen postat av
iammrbean
Hej allesammans! Osäker på forumet men.... Ska man kasta in handduken nu? Börsen verkar vara ett sjunkande skepp. Säger detta då jag behöver mina pengar tidigt nästa år.... (DUMT!)
I mitt fall tror jag verkligen det.. Har aktier i indiska bolag ligger för närvarande 13%back... och det verkar bara eskalera nedåt. Är det bara att bita i det sura äpplet o gå rejält back? Tror det bara blir värre av att vänta... min idé är att sälja av dom, och köpa andra billigare aktier (fler o mer utspritt) i hopp om att göra tillbaka mina 13%.... vill inte se dom gå förgäves
Nån mer som sitter o mår dåligt om dagarna över de oroande siffrorna? Vad tkr ni man ska göra?
Om du är nervös över en 13% nedgång skulle jag absolut råda dig att sälja!
Vet ju inte alls vad det är för bolag och vad du har för insyn i det, men här i Sverige så vore en börskrasch på över 80% inte alls någon omöjlighet ifall stat och riksbank skulle hålla sig undan. Hur starkt eller svagt sedan enstaka bolag kommer gå är ju svårt att yttra sig om.
Men något definitivt svar på hur framtiden ser ut kan du bara glömma. Börsen skulle mot förmodan absolut kunna gå uppåt ännu mer på mera ZIRP och QE. Den största risken du tar när du säljer är inflationen. Men vet du att du behöver de snart så behöver du ju knappast oroa dig för det.