2015-10-01, 12:48
Medlem
Zorb har till och med sagt att han sålde ut sig lite och förlorade några fingrar men är inne igen.
Vet inte riktigt vad problemet är
2015-10-01, 12:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Vad är bra och vad är dåligt resultat?

bra är långt över det du räknar med i q3 och "dåligt" är i linje med det du räknar med i q3. Så fungerar marknaden. Det räcker inte med bra.
2015-10-01, 12:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Zorb har till och med sagt att han sålde ut sig lite och förlorade några fingrar men är inne igen.
Vet inte riktigt vad problemet är

problemet är trovärdighet. OM han nu tror på bolaget, varför i hela fridens namn ligger han inte lång bara?!

Men nu när det gått upp ligger han givetvis all in.
2015-10-01, 13:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
bra är långt över det du räknar med i q3 och "dåligt" är i linje med det du räknar med i q3. Så fungerar marknaden. Det räcker inte med bra.
Baserar du på vadå?
2015-10-01, 13:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Baserar du på vadå?

erfarenhet av hausse-aktier och aktiemarknaden. Gäller inte bara FPC utan aktier i stort. Förväntningarna kommer ligga skyhögt och "bra" kommer inte räcka. Risken för bakslag ökar ju mer aktien går upp.

Därför ska man aldrig spekulera i enskilda rapporter. Köpa efter rapport brukar dock vara bra.
2015-10-01, 16:32
Medlem
camos avatar
Jag tror ingen här inne inte är medveten om att aktier kan gå ner, och om så är fallet kan de säkert lära sig detta i någon FAQ-tråd för nybörjare i värdepappersforumet.

Du snackar alltid om att det är läge att gå in i bolag efter ras, antar att du kommer gå in i FPC efter rapporten kurt?
2015-10-01, 17:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Varför går den ner nu då?
Som Zorb sa; sell on news. Inget att oroa sig för, för oss långkörare.
2015-10-01, 17:35
Medlem
JoeL431s avatar
Igår gick Forecaster på SVT, Aftonbladet skyltar med börskrasch och bild på Armstrong, 1 Oktober... Det är bara Svensson som säljer av i mediehysterin.

Ge det några dagar så blåser det mindre.
2015-10-01, 19:09
Medlem
Kraftigt övervärderad aktie. Kommer och finns stora företag som redan jobbar med samma lösningar som FPC erbjuder, till och med bättre. Bara mina två cent i det hela.
2015-10-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cartinas888
Kraftigt övervärderad aktie. Kommer och finns stora företag som redan jobbavr med samma lösningar som FPC erbjuder, till och med bättre. Bara mina två cent i det hela.

Snälla berätta mer
2015-10-01, 19:34
Medlem
steven88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cartinas888
Kraftigt övervärderad aktie. Kommer och finns stora företag som redan jobbar med samma lösningar som FPC erbjuder, till och med bättre. Bara mina två cent i det hela.

Dina två cent är värda noll eftersom du snackar skit, finns 2 bolag + fpc som om levererar dessa lösningar och fpc ligger i framkanten av teknologin.
2015-10-01, 20:23
Medlem
Läs nedanstående:
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Snälla berätta mer

Det är du som snackar bullshit som inte vet varför jag säger som jag gör. Aktien är kraftigt övervärderad eftersom den köps väldigt mycket. Då höjs priset när efterfrågan är hög. Varför sjunker den så mycket och går upp så mycket mer? Jo, för att den är ostabil. En aktie som går upp 13 kr ena dagen och ner 12 kr dagen kan lika gärna gå ner 50 kr dagen efter. Folk börjar inse detta och sälja av. Men det är ju upp till er hur ni gör.

Citat:
Ursprungligen postat av steven88
Dina två cent är värda noll eftersom du snackar skit, finns 2 bolag + fpc som om levererar dessa lösningar och fpc ligger i framkanten av teknologin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in