2015-09-30, 19:14
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Var fan har Skop september blivit av? Inställd?
Gissningsvis. Är förvånad att de fortfarande hankar sig fram.
2015-09-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, sitter regeringen kvar så kommer s bli partiet som avskaffar välfärden eller mp partiet som stänger gränserna. Oavsett vad det är för opinionssiffror eller röstsiffror sätter verkligheten gränsen.

Ärligt tror jag inte det, vansinnet kommer att fortsätta, Sverige har enormt med tillgångar som måste säljas av innan katastrofen är ett faktum. Minst två val innan pengarna är helt slut.
2015-09-30, 20:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är det fler än jag som tror på ökningar i oktober med tanke på alla goda nyheter på sista tiden? Först brytningen med tokstollarna i SDU, sen blev man av med både kulsprutekärringen och en jobbig svärmor som lök på laxen. Tror inte det drojer länge nu innan 30-gränsen bryts.
2015-09-30, 21:31
Medlem
Citat:
Är det fler än jag som tror på ökningar i oktober med tanke på alla goda nyheter på sista tiden? Först brytningen med tokstollarna i SDU, sen blev man av med både kulsprutekärringen och en jobbig svärmor som lök på laxen. Tror inte det drojer länge nu innan 30-gränsen bryts.

Jobbig svärmor? Jag tyckte jag läste att hon sagt att när JÅ och BS ledde partiet så var det ordning och reda.
2015-09-30, 22:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Tror faktiskt att det blir ett steg tillbaka.., för att sedan bli två steg upp..

Motiveringar :

-Varit en sanslös ökning sen förra valet, naturligt med en paus till slut..

-Flyktingkrisen "de lux" som MSM har hårdkört, kan leda återigen till en försiktighet till att uppge till vart ens sympatier egentligen går..

-Mörkare tider.., går mot höst och vinter, folk uppmärksammar i mindre drag problematik i samhället. Man är ej fysiskt ute.

Till slut en joker : Var aldrig orolig med järnrörs-skandalen och allt annat genom åren som dykt upp.., men att Jimmienators svärmor börjar att "skruva på sig".., det är närmare.

Hoppas givetvis och innerligt att jag tar 180 grader fel !
2015-10-01, 01:37
Medlem
canibuss avatar
Verkligheten spelar SD rakt i händerna och man skulle kunna ha en kaktus som partiledare och likafullt ha + 35 % våren 2016. Under 30 % är SD inte ett jätteproblem för 7 klövern, men över det så börjar marken skaka på allvar. SD måste vara regeringsdugligt 2018 för att få + 40, vilket är nyckeln för att ändra Sverige. Om inte för så måste man 2018 börja sanera svensk ekonomi efter den sanslösa lånefesten, redan nu måste SD ropa högt för att spräcka bubblan aka införa amorteringskrav/ avskaffa ränteavdrag, det kanske kostar några procent kortsiktigt men är en förutsättning för att rensa upp landet på sikt.
Senast redigerad av canibus 2015-10-01 kl. 01:41.
2015-10-01, 01:43
Medlem
RingRing2014s avatar
Jag är också orolig över vad som händer i SD-ledningen. Visst, det är lite svårt att lita på korridorsmedia när de skriver om den avhoppade svärmodern, men hon verkar vid första anblicken stabil, sund och engagerad. Samtidigt verkar Jomshof och Karlsson stabila och seriösa, det är svårt att veta vad som händer bakom kulisserna. Men det är något som inte är bra med SD, flera signaler om osund toppstyrning har ju luftats. Detta går givetvis att ändra och förbättra och ledningen borde ha förmåga att lyssna på kritiken. Det ser riktigt dåligt ut utåt om ledningen fått makthybris efter de galna framgångarna, sånt kan tära på opinionsstödet.

Min magkänsla just nu är att SD kommer ligga still i mätningarna en tid efter tunga mediadrev om flyktingkaoset. Jag tror rapporteringen med mer närgångna reportage om människor i kris kan få en del att tveka om SD är rätt val.

Sen såg jag någon kampanjskylt från SD där man verkar vilja gå mot ännu stramare invandring. Känns som fel tid att prångla ut det just nu. Hade varit bättre att vänta till när mediapendeln vänder och man börjar rapportera om alla problem som nu kommer uppstå angående vart i hela friden alla dessa människor ska förvaras, för det är det det handlar om nu när allt redan är knökfullt till bristningsgränsen.

Det kommer bli många negativa artiklar om kommuner som går på knäna och om total brist på lokaler och tak över huvudet för massinvandringen. SD kommer snart få stort slagläge igen.

Blir spännande att se hur mycket SD kan hålla emot i nästa månads OUs. Visst, de kan öka också, men magkänslan säger sidledes eller minskning.

För övrigt tror jag att mätningen som visade 44% för ökad invandring var en tillfällig peak då den gjordes mitt i brinnande Alan på stranden-drevet. Blir inte trovärdigt att dra några större slutsatser på den inte.

Kämpa Sverige! Nu vinner vi!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-10-01 kl. 02:06.
2015-10-01, 03:47
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag tyckte bara att det som framkom i den årliga förtroendebarometern var intressant för tråden, där just småpartiernas hädanfärd oftast tycks vara ett faktum, i vart fall när det gäller ett eller två Allianspartier. Det kan förstås vara möjligt, som mycket annat, men ingen av oss vet. Så även om ett av dessa partier skulle åka ur riksdagen, behöver det inte betyda partiets undergång. Presumtiva röster finns.

I samma undersökning framgår det också att S, M och framför allt SD inte har detta passiva stöd/ dessa presumtiva väljare i samma utsträckning. Man kan ju invända och säga att det inte längre stämmer eftersom SD gått fram så mycket och där får vi väl invänta nästa års förtroendeundersökning. För övrig rör undersökningen folks attityder när det gäller partierna, inte partiledarna.

(selektiv quote)
Det här med presumtiva röster.. tycker inte det har särskiljt mycket med topic att göra. Förtroendebarometern mäter ju inte överhuvudtaget vad folk faktiskt kommer rösta på. Som någon annan sa så har jag jättehögt förtroende för t.ex Sjöstedt, men jag kommer att dö innan jag röstar V.
Med de borgerliga småpartierna blir det ju ännu löjligare, då de flesta borgare har förtroende för alla 4 partierna
2015-10-01, 11:22
Medlem
Nidhoggs avatar

EDIT: Tydligen en gammal OU som Dispatch lade upp idag och påstod att Sentio presenterat idag.
Senast redigerad av Nidhogg 2015-10-01 kl. 11:43.
2015-10-01, 11:28
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidhogg
Ny OU från Sentio, SD störst på 26,5%.

Länk: http://www.d-intl.com/2015/10/01/nytt-sd-rekord-265-procent/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=twitter&utm_s ource=socialnetwork
den där är ju gammal?
2015-10-01, 11:28
Medlem
Oj, över 26 procent. Stor ökning fast det varit "flyktingkatastrof" samt bråket om SDU. Svärmorsbråket lär inte heller minska SD
2015-10-01, 11:30
Medlem
Är det en gammal undersökning? Det står ju sedan aug, ser jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in