2015-09-30, 13:31
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB

Avsikten måste dock vara att de som kommer skall stanna, att de skall bli en del av samhället, att de skall få boende och arbete. Man kan aldrig gå in med föresatsen att de som primärt alternativ skall återvända, då blir vistelsen i Sverige rent meningslös.

min fetning

Din flyktingpolitik handlar alltså bara om ett ekonomiskt vinstintresse. Du tycker att det är meningslöst att hjälpa människor som söker tillfälligt skydd.
Citera
2015-09-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
min fetning

Din flyktingpolitik handlar alltså bara om ett ekonomiskt vinstintresse. Du tycker att det är meningslöst att hjälpa människor som söker tillfälligt skydd.

Jag talar helt ur flyktingens perspektiv och vet att en helt överväldigande majoritet önskar PUT och vill eller kan inte återvända.

Vi föreslår TUT initialt med rimliga krav för att erhålla PUT. Självklart finns inget tvång att stanna vare sig du har PUT eller TUT.
Citera
2015-09-30, 13:48
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Jag talar helt ur flyktingens perspektiv och vet att en helt överväldigande majoritet önskar PUT och vill eller kan inte återvända.

Vi föreslår TUT initialt med rimliga krav för att erhålla PUT. Självklart finns inget tvång att stanna vare sig du har PUT eller TUT.

Förstår du ens vad du skriver i dina inlägg? Flyktingar som inte stannar är meningslösa enligt dig.
Citera
2015-09-30, 13:54
Medlem
Citat:
Förstår du ens vad du skriver i dina inlägg? Flyktingar som inte stannar är meningslösa enligt dig.

Förstår inte ditt inlägg. Självklart är det upp till flyktingen att avgöra. Att märka är att flyktingarna primärt inte kommer hit för att stärka det svenska civilsamhället utan för att fly sin utsatthet.
Citera
2015-09-30, 14:09
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Vi
44 % av Svenska folket vill ta emot fler flyktingar. 31 % kan tänka sig att öppna sitt hem för krigsoffer, fantastiska siffror som ökat betydligt under året.

Finns det verkligen någon som tror på dessa lögner? Så extremt överdrivna siffror att det blir uppenbart, kan jag tycka. Inte ens med den indoktrinerade, i princip hjärndöda svensken så tror jag att ens 1% hade öppnat sitt hem. I princip alla idag känner någon som våldtagits, misshandlats/rånats eller även mördats av ickevita invandrare.

Fast iofs, har man köpt och accepterat myterna om den s.k förintelsen, med 6 miljoner (eller var det 6 miljarder?) judar dödade och deras kvarlevor trollades bort, trots att det finns tusentals bevis mot det så, ja kanske inte det är så konstigt ändå.
Citera
2015-09-30, 14:15
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Avsikten måste dock vara att de som kommer skall stanna, att de skall bli en del av samhället, att de skall få boende och arbete. Man kan aldrig gå in med föresatsen att de som primärt alternativ skall återvända, då blir vistelsen i Sverige rent meningslös..

Citat:
Förstår inte ditt inlägg. Självklart är det upp till flyktingen att avgöra. Att märka är att flyktingarna primärt inte kommer hit för att stärka det svenska civilsamhället utan för att fly sin utsatthet.

mina fetningar

Vad är det du inte förstår? Du skriver att det är meningslöst med flyktingar som inte stannar.
Citera
2015-09-30, 14:24
Medlem
Citat:
mina fetningar

Vad är det du inte förstår? Du skriver att det är meningslöst med flyktingar som inte stannar.

Det kan vara meningslöst ur flyktingens perspektiv, vilket givetvis alltid är huvudperspektivet. Det är dock inget jag kan bedöma.

Detta måste ske helt på den enskilda flyktingens önskan och innersta vilja.
Citera
2015-09-30, 14:48
Medlem
KortStubins avatar
Citat:

Avsikten måste dock vara att de som kommer skall stanna, att de skall bli en del av samhället, att de skall få boende och arbete.

Citat:
Det kan vara meningslöst ur flyktingens perspektiv, vilket givetvis alltid är huvudperspektivet. Det är dock inget jag kan bedöma.

Du använder ordet måste i två olika perspektiv.
Det märks att du är politiker, ditt retoriska svammel är helt i linje med din agenda.
Citera
2015-09-30, 14:52
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:

I Sverige är det så ja. Och det är en förkrossande majoritet av flyktingarna som är ekonomiska flyktingar som flyr från vad dom tror är fattigdom. Men dessa flyktingar är rika men kommer bli fattiga här. Dom flesta av dom kommer aldrig tjäna 100 000 tals kronor som dom gjorde innan dom kom hit.

Vi kommer få se fruktansvärda saker i Sverige i framtiden då dom fd rika flyktingarna får nog av fattigdomen och att dom tvingas leva med all världens soppfolk.

Avundsjukan som finns hos våra nysvenskar speciellt den som finns hos andra generationen det är den som leder till kriminaliteten och rasismen mot Sverige och svenskarna.
Citera
2015-09-30, 15:12
Medlem
TS
Du säger att vi har råd, är det därför Sverige överväger att låna pengar för detta?
http://www.di.se/artiklar/2015/9/11/sverige-overvager-eib-lan-for-flyktingar/

Du säger att vi har plats, är det därför man planerar uppförande av ett flyktingläger utanför Kristianstad? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6267112

Gissar att du satt och tittade på Hans Rosling igår och endast såg ena sidan av myntet som han framförde!
EU, alla länder i EU MÅSTE hjälpa till här, det funkar inte att 2-3 länder står för hela "smällen"!
Citera
2015-09-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
TS
Du säger att vi har råd, är det därför Sverige överväger att låna pengar för detta?
http://www.di.se/artiklar/2015/9/11/sverige-overvager-eib-lan-for-flyktingar/

Du säger att vi har plats, är det därför man planerar uppförande av ett flyktingläger utanför Kristianstad? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6267112

Gissar att du satt och tittade på Hans Rosling igår och endast såg ena sidan av myntet som han framförde!
EU, alla länder i EU MÅSTE hjälpa till här, det funkar inte att 2-3 länder står för hela "smällen"!

Exakt och Sverige tar idag emot 0,2-0,3 % av världens flyktingar, tar man då hela smällen ?

I Libanon finns 1,5 miljoner flyktingar på en folkmängd av drygt 4 miljoner.
Citera
2015-09-30, 15:30
Medlem
Citat:
Exakt och Sverige tar idag emot 0,2-0,3 % av världens flyktingar, tar man då hela smällen ?

I Libanon finns 1,5 miljoner flyktingar på en folkmängd av drygt 4 miljoner.

Ja, jag vet, och det är där våra resurser bör landa, i närområdet!
Det är där flyktingarna mår som sämst och har det svårast!

0,2-0,3% visst är det så, men Sverige tar också emot flest av EU-länderna per capita... Det är där de andra EU-länderna måste göra sitt!
Jag snackar EU nu, länder som sitter på sina händer, sätter upp staket etc...

http://uk.businessinsider.com/which-european-countries-are-pulling-their-weight-in-helping-refugees-and-which-ones-arent-2015-9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in