Att GM kastade ut Lisa's tillhörigheter på väg ifrån boden/Martorp.
Att Lisa's tillhörigheter, imedans GM varit i boden, legat på bord/golv etc i boden, och därmed blivit kontaminerat.
Vet du vad boden används till? Vet du om den inte bara stod där utan att vara en tillgång för något i arbeten? Vet du om MGM varit inne i boden någongång?
Inget är utrett angående var kroppen hittades och om det var i ett låst utrymme.
Du måste nog anstränga dig själv lite granna, ehh!!! Lisas kropp hittades inomhus i ladan enl media.
Polisen bröt sig in i den låsta ladan/drog upp en glipa. Lisas kropp hittades därefter.
NB hade tillgång till dessa byggnader. Det är som sagt medias uppgifter och närmare än så kommer vi inte i dagsläget. Allt bygger ju nästan på media.
Att GM kastade ut Lisa's tillhörigheter på väg ifrån boden/Martorp.
Att Lisa's tillhörigheter, imedans GM varit i boden, legat på bord/golv etc i boden, och därmed blivit kontaminerat.
Det skulle kunna vara så att han plockat upp saker han hittat på väg hem från jobbet och slängt igen när han såg det var "skräp" (jag tänker på delar av mobilen). Fast skulle jag se en trasig mobil som jag skulle låta ligga och sedan får höra att något hänt någon så skulle jag nog berätta om det jag hittat i närheten ifall att det skulle kunna ha samband.
Bra! Nu har ni ju rett ut det jag hävdade för några sidor sedan som Xeniatoppen ville ha bekräftat.
Själv har jag inte haft tid att rota i saken men visst är det väl så att det är ett begränsat antal personer som haft nyckel till dessa lador och byggbod. NB är en person som kunnat röra sig fritt här och känt till var det är lämpligt att lägga Lisas kropp.
Nej, det påstås inte att utrymmet var låst.
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Citat:
Boden är låst och några få har nycklar till den. Så det så!!
Källa på det!
Jag får väl rota fram det då, bara för att det är du Xeniatoppen!!!
Såg att du tagit fram stora "kanonen". Vad månne komma nu?
Jag vill fortfarande ha källa.
Jag har större kanoner i min arsenal.
Citat:
Du måste nog anstränga dig själv lite granna, ehh!!! Lisas kropp hittades inomhus i ladan enl media.
Polisen bröt sig in i den låsta ladan/drog upp en glipa. Lisas kropp hittades därefter.
NB hade tillgång till dessa byggnader. Det är som sagt medias uppgifter och närmare än så kommer vi inte i dagsläget. Allt bygger ju nästan på media.
Polisen har inte gått ut med var på Martorp kroppen hittades. Och du sa boden, inte ladan.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-30 kl. 13:46.
Åklagarn har nog problem, skulle jag hellre kalla det. Att skjuta på ett slutdatum, oavsett vad för slags projekt det handlar om, beror snarare på problem än att jobbet går bra.
Men det var du som påstod att du tidigare sett tydliga uppgifter om att hon hittats i ett låst utrymme.
Allmänt så hade kanske nb viss tillgång till byggnaderna men som jag förstår arbetade han inte med djuren annat än möjligen som extra hjälp någon gång och finns det låsta utrymmen där lär han inte ha egen nyckel utan isf finns det typ ett nyckelskåp för alla som behöver öppna.
Teorin om att nb mördar för att stoppa in kroppen i en låst loge på en aktiv djurgård, där han troligen bara har en viss rätt att befinna sig, är i övrigt absurd.
Att han åker bakom husen och slänger in kroppen i en gammal rutten barack är åtminstone det mycket troligare.
Undrar om utredarna utrett möjligheten att Cafeägarens dotter var den som GM tänkt ge sig på. Denna dotter har yttre likheter med BO och brukade åka moped till och från jobbet, till skillnad från Lisa som åkte moped för första gången till jobbet. Detta skulle eventuellt kunna ge en helt annan motivbild?
Jag kan iaf tänka mig att Cafeägarinnan har tänkt tanken.
Nu blir jag förvirrad. Av de bildserier som visats i media så var det en mindre byggnad invid själva den större ladugården som utpekades som platsen där Lisa hittades. Den uppgiften stämmer alltså inte? (Jag antar då att "lada" avser någon större byggnad ägnad för förvaring av storamängder skrymmande gods på ett jordbruk,).
Ladan du hänvisar till är på Martorp dock? Och inte mjölkrummet i den lada där det i media antas att hon dödats (eller något annat hänt signifikativt för fallet)?
Jag tror inte att någon gödselbrunn är inblandad. Lisa ska ha hittats inne i den stora ladan. Hela dagen efter vaktades ladan av beväpnad polis. Vet någon vad ladan är till för? En polis kallar den ridhuset.
Jag har för mig att det var en journalist från Aftonbladet som sa ridhuset precis i början när hon hittades. Sedan har det väl spekulerats i om det var en maskinhall, eller om det finns djur där som inte går på bete.
Undrar om utredarna utrett möjligheten att Cafeägarens dotter var den som GM tänkt ge sig på. Denna dotter har yttre likheter med BO och brukade åka moped till och från jobbet, till skillnad från Lisa som åkte moped för första gången till jobbet. Detta skulle eventuellt kunna ge en helt annan motivbild?
Om brottet inte var en ren impulshandling utan har föregåtts av viss planering - vilket jag tycker att vi börjar få vissa indikationer på – ja då var nog det tänkta offret inte Lisa utan snarare Cafeägarens dotter som brukade färdas till / från Caféet på moppe.
Vet du vad boden används till? Vet du om den inte bara stod där utan att vara en tillgång för något i arbeten? Vet du om MGM varit inne i boden någongång?
Jag vet enbart med säkerhet att bröderna arbetat på Martorp och att AJ sagt att dom haft tillgång till alla hans fastigheter, så det inbefattar ju sannolikt också boden.
Oj, jag som trodde att du var nöjd så! Jodå, Polisen bröt sig in/tog sig in genom att skapa en glipa i ladans dörr. Dörren var ju alltså låst och slutsatsen blir ju att någon med nycklar tagit sig in i ladan.
Det var väl NB och ev någon annan.
Kommissarie Lars uttalade sig om detta faktum vilket du ville ha källa på och jag kanske finner detta uttalande småningom.
Jag vet vad jag läst och sett, det duger för mig men jag kan förstå att det inte duger för dig kanske.
Samma sak med snaran, Aftonbladet refererade till Expressen att de hade tagit del av utredningsmaterial att snara använts vid mordet.
Samma sak med kaffedrickandet som jag tycker är ganska intressant och speciellt hur NB eller om NB har använt sitt försök till alibit med kaffedrickande 18.15 på söndagen när Lisa försvann.
Jag vet och det måste de flesta läst att de tre Skypat med NB mamman. NB framförde till mamman att de druckit kaffe 18.15 när Lisa försvann. Enl Mamman har hon sedan talat med folk i Sverige som kunde verifiera att så var fallet när det gällde kaffedrickande. Självklart tror mamman på NB.
Det är ju ingenting som mamman själv hittat på. Nu tror jag väl kanske att de hon talat med var andra Litauer, vänner i Sverige. Vet inte om hon kunde svenska eller engelska.
Nu verkar det ju inte som detta kaffedrickande haft någon betydelse för Polisen, det har inte varit något säkert alibi för NB.
Det kan ju dock vara intressant att veta om han använt det i förhör och blivit påkommen med en lögn efter kontroll med bror, fru och de s.k vännerna.
Alternativt har NB bara lämnat kaffeffedrickandet åt sidan.
Däremot blir det ju intressantare om, kanske är mindre troligt, Polisens indiciekedja, bevis osv visar sig vara svagt i domstolarnas prövning. Om NB vidhåller kaffedrickande vid 18.15 vid Lisas försvinnande och alla vittnen han refererar till också står på sig. Då börjar det bli lite obehagligt och minst sagt darrigt.
Senast redigerad av Shrink 2015-09-30 kl. 14:15.