2015-09-30, 12:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, ett byggnadskomplex avser en samling byggnader.
Synonymer, komplex: http://www.synonymer.se/?query=komplex

Jamendå så. Jag trodde det var jag som var "fyrkantig" exempelvis skatte- eller fastighetsrättsliga beteckningar, att det som anges som annat än bostad på fastighet, d.v.s. biyta eller ekonomibyggnad beroende av fastighetens taxering kan bestå av flera byggnader.
2015-09-30, 12:50
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Den 12:e efterlystes hjälmen i media. http://www.expressen.se/gt/polisen-angelagen-var-ar-mopedhjalmen/

Då är det ju betydligt mer troligt att den hittades under fredagskvällen. Då kan det vara vid Martorp.
2015-09-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Då är det ju betydligt mer troligt att den hittades under fredagskvällen. Då kan det vara vid Martorp.

Under fredagen undersökte de gödselbrunnarna för andra gången (knappast utan anledning), så troligen hittades den där.
2015-09-30, 12:57
Medlem
Undrar om utredarna utrett möjligheten att Cafeägarens dotter var den som GM tänkt ge sig på. Denna dotter har yttre likheter med BO och brukade åka moped till och från jobbet, till skillnad från Lisa som åkte moped för första gången till jobbet. Detta skulle eventuellt kunna ge en helt annan motivbild?
2015-09-30, 12:59
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Fast det står ganska tydligt. De bröt sig in i ladan till höger, där hittades Lisa. Men vad vet journalister? De kan göra sina egna tolkningar. Det vore bra ändå om de hittade henne på en låst plats där bara de med nycklar kan ta sig in. Då kan många uteslutas.

Bra! Nu har ni ju rett ut det jag hävdade för några sidor sedan som Xeniatoppen ville ha bekräftat.
Själv har jag inte haft tid att rota i saken men visst är det väl så att det är ett begränsat antal personer som haft nyckel till dessa lador och byggbod. NB är en person som kunnat röra sig fritt här och känt till var det är lämpligt att lägga Lisas kropp.
2015-09-30, 13:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Bra! Nu har ni ju rett ut det jag hävdade för några sidor sedan som Xeniatoppen ville ha bekräftat.
Själv har jag inte haft tid att rota i saken men visst är det väl så att det är ett begränsat antal personer som haft nyckel till dessa lador och byggbod. NB är en person som kunnat röra sig fritt här och känt till var det är lämpligt att lägga Lisas kropp.
Inget är utrett angående var kroppen hittades och om det var i ett låst utrymme.
2015-09-30, 13:02
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
SVT Nyheter Väst: Lisa Holm-åtalet skjuts upp – igen
Åklagaren har nog lite publiceringsfrossa.
2015-09-30, 13:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Undrar om utredarna utrett möjligheten att Cafeägarens dotter var den som GM tänkt ge sig på. Denna dotter har yttre likheter med BO och brukade åka moped till och från jobbet, till skillnad från Lisa som åkte moped för första gången till jobbet. Detta skulle eventuellt kunna ge en helt annan motivbild?

Den tanken har slagit mig. Möjligtvis även en annan användare. För någon vecka skrev den användaren att hen höll uppe för att händelsen möjligt inte var en slump men att offret var det. Användaren utvecklade inte närmare även om jag frågade ifall denna omständighet var det som var i tanken med detta.
2015-09-30, 13:10
Medlem
Nu uttalar sig Lars Hypotesen Johansson om att följetongen med NFC är avslutad. Otroligt men sant. Nu kan inte det användas som svepskäl längre.

De sista svaren från NFC (Nationellt forensiskt centrum) har Lars Johansson precis fått ta del av.

Men men. Nu används en annan brasklapp. Nu väntar Lars 8-manna-lag på de sista protokollen från krimmare. Vilket inte har använts som skäl till fördröjningen tidigare. 16 veckor efter försvinnandet.

Nu väntar jag på de sista tekniska protokollen från kriminalteknikerna och så är det några uppgifter vi kollar upp, men sedan verkar det vara någorlunda färdigt, säger spaningsledaren.

http://www.expressen.se/gt/han-kan-blixtforhoras--efter-litauenresan/

Nästa steg är att de kommer skylla fördröjningen på att försvaret behöver tid att läsa in dessa 2000 sidor som säkert är så krångligt och opedagogiskt ihopsatta som möjligt. Polisen är ju inte precis snillen på presentera material lättillgängligt.

Lars-Göran Ludden Wennerholm svarar på en fråga:

Kan åtal väckas i mitten av oktober nu?
– Jag hoppas att det ska vara så. Jag vet inte vad advokaten kan ha för åtgärder och det beror lite grann på hur lång tid det tar. Men som jag ser det bör det väckas åtal då.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-atalet-skjuts-upp-igen/
Senast redigerad av nopomil 2015-09-30 kl. 13:16.
2015-09-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Gasmask? Finns det bild på det? Jag har sett att två tekniker i boden hade munskydd var av den ena hade den neddragen.

Den bilden har jag också sett.
Men det finns en bild när en tekniker iförd sk. halvmask är inne i boden. Har ingen länk men den är från AB elr EX.
2015-09-30, 13:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi vet väl inte så mycket än om fyndplatser (förutom handske) men hur tänker du kring DNA om det återfinns på saker som hittats ute längs grusvägen?
Till exempel om det är ett kreditkort (tar för troligt att ett sådant finns med bland hennes tillhörigheter).

Att GM kastade ut Lisa's tillhörigheter på väg ifrån boden/Martorp.
Att Lisa's tillhörigheter, imedans GM varit i boden, legat på bord/golv etc i boden, och därmed blivit kontaminerat.
2015-09-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Att GM kastade ut Lisa's tillhörigheter på väg ifrån boden/Martorp.
Att Lisa's tillhörigheter, imedans GM varit i boden, legat på bord/golv etc i boden, och därmed blivit kontaminerat.
Och du tror alltså inte att polisen undersökt och Blue Starat boden om MGMs blodsdroppar finns där? I så fall ett tjänstefel av polisen.
Senast redigerad av Vierstein 2015-09-30 kl. 13:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in