2015-09-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, vi vet inte om det är sant eller inte att det inte finns några tecken på sexuellt motiv, men det utesluter inte att det skulle kunna vara motivet.

Och tyvärr är det ju mycket möjligt att vi aldrig får reda på varför det hände. Inte ens om MGM erkänner kan vi vara säkra på att han talar sanning om motivet. Vi kommer kanske aldrig få veta om han är en grym djävul eller om han rentav är djupt, djupt förtvivlad över att han dödat en ung människa. Han kan nämligen mycket väl vara det trots att han inte erkänner.
2015-09-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-atalet-skjuts-upp-igen/

Varför kan man inte väcka åtal nu? Svaret kan vara helt enkelt det, att den misstänkta är helt oskyldig!

Undrar om det jobbade även andra personer i samma uppgifter som litauerna gjorde? Kanske det var avundsjuka med i spelet? Man kanske ville skylla på litauerna på sina egna brott..
2015-09-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död. Nu gör polisen tekniska undersökningar på platsen.
http://www.skovdenyheter.se/article/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp/

Teknikerna arbetade vid platsen under hela natten och dagen efter bevakades det avspärrade ladugårdskomplexet av beväpnade poliser.

Polisen har tidigare inte velat bekräfta var man hittade Lisa Holms kropp eller om hon hittades inomhus eller utomhus.

Lars Johansson berättar nu att kroppen hittades inne i en byggnad vid
ladugårdskomplexet.http://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-har-hittades-lisa-holm/

Polisen har tidigare inte velat bekräfta vart man hittade Lisa men nu berättar Lars Johansson att kroppen hittades inne i en byggnad vid ladugårdskomplexet, ändå kan dom skriva i det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm? Dom vet alltså inte. Jag är dock inte helt för att tro att boden är fyndplatsen av kroppen. Men det är olika bud i media, så genom media tycker jag inte att man kan dra en säker slutsats, inte än iallafall.
2015-09-30, 12:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Dammen ligger vid Martorpsfallet. Är det där balterna brukade fiska tro? Det är intressant om de hittade hjälmen där.

Jag antar att då inget kom ut i media om hjälmen, de flesta trodde länge att den inte hittats. Senare bekräftades att den hittades under den 1:a veckan.

Det kan vara så att den hittades av polis redan i inledningsstadiet, innan MPS kom in i bilden, därav tystnaden kring den.
Då har den hittats i närheten av kafeet, då Martorp låg utanför det första avsökningsområdet.
2015-09-30, 12:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag antar att då inget kom ut i media om hjälmen, de flesta trodde länge att den inte hittats. Senare bekräftades att den hittades under den 1:a veckan.

Det kan vara så att den hittades av polis redan i inledningsstadiet, innan MPS kom in i bilden, därav tystnaden kring den.
Då har den hittats i närheten av kafeet, då Martorp låg utanför det första avsökningsområdet.
Den 12:e efterlystes hjälmen i media. http://www.expressen.se/gt/polisen-angelagen-var-ar-mopedhjalmen/
2015-09-30, 12:15
Medlem
Citat:
Att de trodde att det var mordplatsen först. När de undersökt boden och inte hittade något blev ladan vid cafèt intressant igen. Varför den fraktades bort och av vem har jag ingen teori om.

Det bör vara polisen som fraktade bort den.

Jag har trott att den va fyndplatsen.

Mordplatsen betydligt närmare caféet. Gissning.
2015-09-30, 12:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Varför kan man inte väcka åtal nu? Svaret kan vara helt enkelt det, att den misstänkta är helt oskyldig!

Undrar om det jobbade även andra personer i samma uppgifter som litauerna gjorde? Kanske det var avundsjuka med i spelet? Man kanske ville skylla på litauerna på sina egna brott..
Precis, och kleta ner LH.s saker med litauerns blod.
Någon tappade litauern på blod när han låg och sov och kletade ner sakerna med blod för att lägga skulden på honom.
Annat DNA finns också, men det bortser vi från.
Teknisk bevisning som binder litauern till själva gärningen finns också men det skiter vi i.
Tack för ditt inlägg
2015-09-30, 12:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Polisen har tidigare inte velat bekräfta vart man hittade Lisa men nu berättar Lars Johansson att kroppen hittades inne i en byggnad vid ladugårdskomplexet, ändå kan dom skriva i det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm? Dom vet alltså inte. Jag är dock inte helt för att tro att boden är fyndplatsen av kroppen. Men det är olika bud i media, så genom media tycker jag inte att man kan dra en säker slutsats, inte än iallafall.

Ett byggnadskomplex avser vanligen en specifik byggnad men man kan ju här avsett samlig av ekonomibyggnader som hör ihop till samma jordbruksenhet.
2015-09-30, 12:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ett byggnadskomplex avser vanligen en specifik byggnad men man kan ju här avsett samlig av ekonomibyggnader som hör ihop till samma jordbruksenhet.
Nej, ett byggnadskomplex avser en samling byggnader.
Synonymer, komplex: http://www.synonymer.se/?query=komplex
Citat:
1. sammanhängande helhet, sammanfattning, grupp; anläggning, byggnadskomplex
2015-09-30, 12:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SVT Nyheter Väst: Lisa Holm-åtalet skjuts upp – igen
Citat:
Vad tänker du kring de som säger att detta är ett svaghetstecken i utredningen?

– Jag kommenterar inte det. Jag anser att bevisläget är gott och jag kommer att väcka åtal. Det är en stor utredning och det tar lite tid. Det har inte gått någon exceptionellt lång tid.
2015-09-30, 12:28
Medlem
Angående åkgräsklipparen som var en älg:

"Fortfarande finns det i bygden kring Loftahammar misstankar mot Ingemar. Har man varit misstänkt i ett halvår kan man ju inte vara helt oskyldig, verkar vissa resonera."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21498843.ab

För varje dag NB sitter uppfattas han som lite mer skyldig i det allmänna rättsmedvetandet således.
2015-09-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Jag menade det som jag såg sen att du även var inne på; i och vid. Media preciserar utan att veta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in