2015-09-29, 16:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du påpekar hela tiden att det inte finns ett endaste bevis för Gud, ändå så tror du på Gud? Hur går det ihop?
Ja hur Kiss? Det blir din läxa idag att ta reda på själv.
Citera
2015-09-29, 16:39
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Han får i läxa av dig att ta reda på själv varför DU tror på gud?
Citera
2015-09-29, 16:41
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nej du är ju väldigt mån om att beskriva hur jävla oviktig Gud är för dig på religionssidorna och i varje tråd dessutom.
Själv försöker jag hålla mig till trådämnet men det blir en avstickare mellan varven som nu då eftersom du så gärna vill chatta med mig om barn och din barndom i de katolska klorna som gjort dig bitter.
Själv kan jag klart och tydligt se att det ej finns bevis som går att ta på, väga, mäta eller räkna ut vad gäller Gud nu då. Fenomenet är så att säga så, i sin natur.
Däremot kan man försöka få fram vad var och en uppfattar som bevis på fenomenet och i sin egen tro nu då.
Endera det eller också överlåta hjärnan till prästen och religionens medlemmar som skall tänka åt en.
Inte alls min smak nu då. Prästen skulle bli galen på mig.
kom ihåg att du inte känner mig. du och jag är främlingar för varandra, vi kan snickesnacka i trettontusen trådar till, utan att du fått in så lite som en enda kokosnöt av det som skrivs, pladdertracka : lär dig elementär logisk skiss

fattar du inte vad som krävs för vidgat förstånd för infart av diskussion värt namnet, så är det DU som ser enbart kladd, men den begivne för linjer och texken.. är ett myller av streck annars kallat för torrnål och en rembrandt, börjar alltid med ett myller av sträck och ofta ord, det är de orden som SPÖKAR FÖR DIG.

där den ene ser ett kaos, ser annan redan en antydan till målning

så du sitter alltså och klankar ner på barn som inte ritar som du vill de ska.. bra göran, du tar dig verkligen i skitsnackartalang

du kanske får en medalj till så länge du drar timmerstocksrvalsen.. zzzzz

så när du öppnar en mattebok, ser du gud va? finns många guds-älskare som vill inget annat än leka tolktolkslekar, du verkar sitta fint där i det lägret.

NOT by bag anyhow och fick du nåt sagt i metatråden?

bevisen för gud är ju ännu på emotionella planet, agree or disagree?

agree betyder , medhåll och dis består av 3 bokstäver som har alldeles egen utökad betydelse. du spom ju letar i bibeln efter alla-människors-sanning-där, man jag gör inte , u have to deal w that, sweetie
Citera
2015-09-29, 18:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ja! Kiss vill ju det så ja ok då, inte mig emot. Har väl i ett års tid förklarat min underliga tro som är i detektivformat nu då, så mer kan jag tyvärr inte säga om saken.
Ja som du ser fick han det som en läxa. Blev du sotis? Vill du också ha en läxa?

Hur ser du på beviset vad gäller Gud nu då? Finns det? Varför inte?
Citera
2015-09-29, 19:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok

Ja, "Herrens" och goran744s vägor är outgrundliga.
Citera
2015-09-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ja! Kiss vill ju det så ja ok då, inte mig emot. Har väl i ett års tid förklarat min underliga tro som är i detektivformat nu då, så mer kan jag tyvärr inte säga om saken.
Ja som du ser fick han det som en läxa. Blev du sotis? Vill du också ha en läxa?

Hur ser du på beviset vad gäller Gud nu då? Finns det? Varför inte?
Nja, du brukar förklara vad du tror, inte varför. Alltså, hur du kom fram till att du tror Gud existerar.
Citera
2015-09-29, 21:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nja, du brukar förklara vad du tror, inte varför. Alltså, hur du kom fram till att du tror Gud existerar.

Men du vet väl: Det förhatliga ad hoc'candet.
Citera
2015-09-29, 21:17
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Då får du ta och läsa på igen annars måste jag skriva minst 7000 inlägg till
Orkar inte det. Tror inte det skulle vara så roligt för alla här inne heller.
Du får leta och se själv.
Nu går vi vidare framåt i tråden.
Har du möjligtvis något nytt och spännande att tillföra Guds beviset och därmed tråden
Du kanske kan starta en tråd med frågan
Goran ! Hur kom du fram till din tro.
Nu ska vi prata bevis och möjligheterna om det finns bevis på fenomenet Gud.
Nej inte vad jag har sett.. Du då?
Citera
2015-09-29, 21:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Om klotterplanks-teologi?
Citera
2015-09-29, 21:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Om klotterplanks-teologi?
Kalla det vad du vill. Inte mitt problem så att säga.
Citera
2015-09-29, 21:36
Medlem
Citat:
Orkar inte det. Tror inte det skulle vara så roligt för alla här inne heller.
Du får leta och se själv.
Nu går vi vidare framåt i tråden.
Har du möjligtvis något nytt och spännande att tillföra Guds beviset och därmed tråden
Du kanske kan starta en tråd med frågan
Goran ! Hur kom du fram till din tro.
Nu ska vi prata bevis och möjligheterna om det finns bevis på fenomenet Gud.
Nej inte vad jag har sett.. Du då?
Nä, det finns inget bevis för Gud anser jag. Inget som övertygar mig i alla fall...
Det är väl därför indoktrinering börjas i tidig ålder. Är nog mycket svårare att få vuxna människor att börja tro på gud/ar.
Citera
2015-09-29, 21:39
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Kalla det vad du vill. Inte mitt problem så att säga.
Och samhällsproblem kan det inte vara?

Tron hade ju sina nyanser, som jag ser det så har det förpestat och kvävt lite för mycket.

Ett bevis skulle medföra omedelbar diktatur och en härlig allsmäktig dröm att gå i uppfyllelse, men många beter sig som att man redan har beviset i handen, men du tycker inte det nej men jag minns ju när du predikade och därmed drämde hur viktigt det verkligen är att skatta för mer gudskänning. Helst varje dag i varje skola och mer än gärna också börja införa tvång om hur starkt man gror på sin gud på cv:n och givetvis visa att man minsann integrerar sin gudstro också på vartenda jobb på marknaden.

"man kan inte jobba bra och förstår inte vad man gör om man inte läst religionsvetenskap"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in