2015-09-29, 14:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vad är det för problem du eg. har...

Du befinner dig i en tråd för diskussion.. och du tolkar diskussionsunderlag.. som chatt?

gud vill vara osynlig, så du vill identifiera dig med den nu ändå? excuse me but not my bag

det är fortf. inte trapitråd.. skicka pm till moderator och ta reda på om detta forum är primärt ett chat-känslo-forum, eller menat att utveckla en akademisk nivå, som har intellektuella anspråk på ca 18, där man väl beräknar att dem med grundskola genomförd och den andel som kanske också har gymnasie genomfört, isf är kandidater för högskola

att logga in på ett forum med sub.kategori religion, FÖRUTSÄTTER du då att alla som gör det, per automatik vill inget mer än plugga teologi? då får du ju tänka om lite

paranormala forumet finns annars, men i trådstarten står enkelt uttryckt , försök bevisa gud.

det står intechatta känslor för gud, det är ett skrivforum som ber om argument som styrker guds existens, existens betyder här-och-nu , jag är här och nu - är gud här och nu?

isf hur

om du påstår att böckernas bok är ett mysterium, så konstaterar du enbart att det finns en bok är kanske underlaget för ditt försök att bevisa gud och då säger du att eftersom en bok "är ett mysterium i sig" , utifrån VAD FÖR NÅGOT I BOKEN är mysterium.
Ja det är ju du som brukar kalla diskussioner för chatt så jag hänger på din åsikt och tycker alltså att du har rätt. Ja du chattar och bloggar.

Nog om det nu.
Hur har du det med bevisen nu då? Har du några bevis på Guds existens eller tankar om det?
Senast redigerad av goran744 2015-09-29 kl. 14:34.
Citera
2015-09-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det är ju du som brukar kalla diskussioner för chatt så jag hänger på din åsikt och tycker alltså att du har rätt. Ja du chattar och bloggar.

Nog om det nu.
Hur har du det med bevisen nu då? Har du några bevis på Guds existens eller tankar om det?

Nej.
Citera
2015-09-29, 14:49
Medlem
Om man vill bevisa sin Gud så tycker jag inte man ska ha med moseböckerna etc i NT för det är inte samma gud.
Citera
2015-09-29, 14:51
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej.

Massive respect for that answer brother

On a scale from "I'm 100 percent sure there is a God" to "I am sure there is not a God", where do you place yourself and why?
Citera
2015-09-29, 15:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Har du några bevis på Guds existens eller tankar om det?

Ta nu din egen bevisbörda.
Citera
2015-09-29, 15:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tyvärr har ingen. Det är endast du som lider av det.
Fri att se och spekulera om vad jag vill. Tillhör ingen färdigmallad gruppering ala religion eller ickereligion.

Men här inne pratar vi fortfarande om Gudsbevis och bevis på GUDS existens om du nu har glömt bort det igen då.
Har du några nya teorier att komma med angående bevisen och GUDS existens?

Själv säger jag igen då. DET FINNS INGA BEVIS.
Citera
2015-09-29, 15:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Tyvärr har ingen. Det är endast du som lider av det.

Aaah, så jag lider ensam av verklighets-fantasier, bästa lögnare.
Citera
2015-09-29, 16:07
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Nog om det nu.
Jag har lagt ut mina personliga teser om hur gudsbegreppet uppstod, och blev till ett moln som folk kan hänga upp sig vid, men har aldrig sagt att det bor en gubbe där... dock att guden är en FIX föreställning som jag t.ex aldrig hängivit mig åt då jag saknar gudstro, så det blir lite svårt att försöka svara på din fråga......

Jag har aldrig hävdat gud, fix eller ofix.. men jag har mina minnen om föreställningar som flög omkring mig och hur det kändes att behöva förhålla sig till den där guden - det har sett till hela bakgrunden hittills.. varit mycket blandad kompottoch enda bevis jag har är : att telepati kan uppstå, att projektioner uppstår och att visualisering kan vara skrämmande.

Jag får det till fantasi. Att gud är en fantasi som man håller liiiite för hårt i och vill med viljans kraft, få till : sanning

m.a.o bluff, men inte nödvändigtvis negativt.. det kan du aldrig försöka härleda, så när medlemmar som t.ex "askmeab.jesus iesho och sådana.. lägger ut okvädningsord och indirekta krav om att hans sanning el hennes, är en slutdefinerad sanning, då reagerar jag... och ser diskussion som behövlig.

och intressant också i sina små delar, att guden... för min del stannar vid en bluff, resten är dina, inte mina.. känslor och känsloöverföring och laddningar.

när du älskar ditt barn, då känner du starkt.. och vill inte tro att hen ägnar sig åt något som går emot dina principer (känslor) , men vart man själv drar och hur man själv hämtar in kärlek är ett ibland mkt intressant kapitel,kärlek, plantetns mest missbrukade ord efter sanning och gud ingår som term i de missanpassade orden att slängas runt med.

barn är också känsliga för svek , mitt barn tror på mig, inte på gud.. jag kommer före gud för den som hyser ett korn av normalt uttryckt kärlek, men jag har mött föräldrar som har en EXTREM extremt sjuk "tolkning" och vill förklara bl.a kärlek som för mig är ett ett extremt udda sätt att uppfatta kärlek på, minnen för livet. käre Göran. så detta kuriosa av off topic får du tåla.

gud är känsligt för snobbarna, men det finns saker som är betydligt känsligare, för mig är gud inte detsamma som kärlek

du är en av dem som säger att för dig är guds kärlek, se så olika människa är mot människa, diametralt olika.

och du har dragit strawmans om mig, sedan har du dragit 45 sidor tjatande om att få en ursäkt på pränt.

över vad... över din egen tro om vad kärlek är , och ett känslopladder om hur viktig, gud ska vara, men i din värld.. inte i min.
Citera
2015-09-29, 16:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
Jag har varit ateist jag med men brydde mig inte om att förstå mig på folket som trodde på Gud.
Nu kan jag tro på fenomenet men försöker fortfarende inte att förstå varje individs tro.
Går inte.
Det enda jag kommit fram till just nu är att det inte finns några bevis mer än det som finns i heliga skrifter och ord som kommer ur munnen på prästen, påven, imamen och allt vad de nu kallas.
Endera skapades jorden med en stor jävla smäll eller också skapade Gud den på sju dagar eller kanske universum bara helt plötsligt ville finnas till och alla små kvarkar slog sig samman.
Citera
2015-09-29, 16:19
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasr
Om man vill bevisa sin Gud så tycker jag inte man ska ha med moseböckerna etc i NT för det är inte samma gud.
legenden säger att den gud som betecknar slutet för mosedravel, börjar med det gåtfulla mordet, varför korset är symbol för hur lätt det går att ta ut hämndens bitterljuva ära men nt handlar om en människoson, inte om gudgud exklusiv gud, om människan som fick rota i jorden och försöka kanske fina sig något till livs där ur jordens sköte, inte himmel som kommer sist, inte först.

först kommer människan, mer än så klarar jag inte av , ja och så fotspåren som försvann...

... lönnmorden som bibeln är så fullsmockad med, och lovorden om hur de vill ha sina efterliv

säger som du ,klappa ihop bibeln istället och bevisa något istället för en gångs skull.
Citera
2015-09-29, 16:19
Medlem
Citat:
Jag har varit ateist jag med men brydde mig inte om att förstå mig på folket som trodde på Gud.
Nu kan jag tro på fenomenet men försöker fortfarende inte att förstå varje individs tro.
Går inte.
Det enda jag kommit fram till just nu är att det inte finns några bevis mer än det som finns i heliga skrifter och ord som kommer ur munnen på prästen, påven, imamen och allt vad de nu kallas.
Endera skapades jorden med en stor jävla smäll eller också skapade Gud den på sju dagar eller kanske universum bara helt plötsligt ville finnas till och alla små kvarkar slog sig samman.
Du påpekar hela tiden att det inte finns ett endaste bevis för Gud, ändå så tror du på Gud? Hur går det ihop?
Citera
2015-09-29, 16:25
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Jag har lagt ut mina personliga teser om hur gudsbegreppet uppstod, och blev till ett moln som folk kan hänga upp sig vid, men har aldrig sagt att det bor en gubbe där... dock att guden är en FIX föreställning som jag t.ex aldrig hängivit mig åt då jag saknar gudstro, så det blir lite svårt att försöka svara på din fråga......

Jag har aldrig hävdat gud, fix eller ofix.. men jag har mina minnen om föreställningar som flög omkring mig och hur det kändes att behöva förhålla sig till den där guden - det har sett till hela bakgrunden hittills.. varit mycket blandad kompottoch enda bevis jag har är : att telepati kan uppstå, att projektioner uppstår och att visualisering kan vara skrämmande.

Jag får det till fantasi. Att gud är en fantasi som man håller liiiite för hårt i och vill med viljans kraft, få till : sanning

m.a.o bluff, men inte nödvändigtvis negativt.. det kan du aldrig försöka härleda, så när medlemmar som t.ex "askmeab.jesus iesho och sådana.. lägger ut okvädningsord och indirekta krav om att hans sanning el hennes, är en slutdefinerad sanning, då reagerar jag... och ser diskussion som behövlig.

och intressant också i sina små delar, att guden... för min del stannar vid en bluff, resten är dina, inte mina.. känslor och känsloöverföring och laddningar.

när du älskar ditt barn, då känner du starkt.. och vill inte tro att hen ägnar sig åt något som går emot dina principer (känslor) , men vart man själv drar och hur man själv hämtar in kärlek är ett ibland mkt intressant kapitel,kärlek, plantetns mest missbrukade ord efter sanning och gud ingår som term i de missanpassade orden att slängas runt med.

barn är också känsliga för svek , mitt barn tror på mig, inte på gud.. jag kommer före gud för den som hyser ett korn av normalt uttryckt kärlek, men jag har mött föräldrar som har en EXTREM extremt sjuk "tolkning" och vill förklara bl.a kärlek som för mig är ett ett extremt udda sätt att uppfatta kärlek på, minnen för livet. käre Göran. så detta kuriosa av off topic får du tåla.

gud är känsligt för snobbarna, men det finns saker som är betydligt känsligare, för mig är gud inte detsamma som kärlek

du är en av dem som säger att för dig är guds kärlek, se så olika människa är mot människa, diametralt olika.

och du har dragit strawmans om mig, sedan har du dragit 45 sidor tjatande om att få en ursäkt på pränt.

över vad... över din egen tro om vad kärlek är , och ett känslopladder om hur viktig, gud ska vara, men i din värld.. inte i min.
Nej du är ju väldigt mån om att beskriva hur jävla oviktig Gud är för dig på religionssidorna och i varje tråd dessutom.
Själv försöker jag hålla mig till trådämnet men det blir en avstickare mellan varven som nu då eftersom du så gärna vill chatta med mig om barn och din barndom i de katolska klorna som gjort dig bitter.
Själv kan jag klart och tydligt se att det ej finns bevis som går att ta på, väga, mäta eller räkna ut vad gäller Gud nu då. Fenomenet är så att säga så, i sin natur.
Däremot kan man försöka få fram vad var och en uppfattar som bevis på fenomenet och i sin egen tro nu då.
Endera det eller också överlåta hjärnan till prästen och religionens medlemmar som skall tänka åt en.
Inte alls min smak nu då. Prästen skulle bli galen på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in