2015-09-29, 12:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du har låga krav på vad perfekt är. Varje år dör det människor som sätter något i halsen.
Ja det är ju en miss, men i det stora hela är jag mycket nöjd med det autonoma systemet i min kropp och att man för det mesta även har skydd mot sådant du nu då drog upp.......

Men om det är bevis för Guds existens. Nej. Kan jag inte tycka.....
Citera
2015-09-29, 13:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det är ju en miss, men i det stora hela är jag mycket nöjd med det autonoma systemet i min kropp och att man för det mesta även har skydd mot sådant du nu då drog upp.......

Med vilket du förmodentligen refererar till din teologiska narcissism.
Citera
2015-09-29, 13:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Med vilket du förmodentligen refererar till din teologiska narcissism.
Nej till den kroppsliga funktionen. Inget annat!
Citera
2015-09-29, 13:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej till den kroppsliga funktionen. Inget annat!

Jag förstår ... du är reduktionist ... IDAG.
Citera
2015-09-29, 13:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag förstår ... du är reduktionist ... IDAG.
Jag är den jag är!
Inte det du vill att jag skall vara.

Har du fått några bättre bevis på existensen Gud idag då? Eller vill du endast tugga om yxskaft och annat som ej tillhör tråden??????????
Kan du bevisa något om detta fenomen eller ser du det jag ser? Finns där i böckernas böcker lite här och där som en dimmig figur som har enorm dragningskraft på homo sapiens.
Eller tvärtom enorm antikraft eller rycka på axlarna kraft.
Har alltid häpnat av detta fenomens enorma genomslagskraft.
Ingen annan eller inget annat har haft sådan enorm genomslagskraft.
Citera
2015-09-29, 13:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jag är den jag är!
Inte det du vill att jag skall vara.

Har du fått några bättre bevis på existensen Gud idag då? Eller vill du endast tugga om yxskaft och annat som ej tillhör tråden??????????
Kan du bevisa något om detta fenomen eller ser du det jag ser? Finns där i böckernas böcker lite här och där som en dimmig figur som har enorm dragningskraft på homo sapiens.
Eller tvärtom enorm antikraft eller rycka på axlarna kraft.
Har alltid häpnat av detta fenomens enorma genomslagskraft.
Ingen annan eller inget annat har haft sådan enorm genomslagskraft.
Dimmig figur?

Om du då hör hur teister brukar påstå att ateister inbillar sig att det är någon figur med skägg som viskar budskap.. då tycker jag att du väldigt klart och tydligt här visar hur projektion går till.

Där gudstron inte finns.. där utgår jag ifrån att det sällan uppstår dimmiga figurer att härledas till böcker här och där. Eftersom det väl har att göra med ens iblillningsförmåga , visualieringstrixandet som man ju helt fanatiskt velat ha folk att framkalla, direkt ur dimmornas värld. Klart att om du får fram en svartsotig dimmigt fluff-fluff som sakta men säkert börjarklarna med detaljeringar allt skarpare och skarpare att det går att få fram ett kvalster i meaformat, ja en spindel eller skorpion eller silverfisk eller amöba av nåt slag, som du ju har isf dimmigs simmande omkring, och börjar tro på , meeen om nu fluffet håller sig fluffigt, så kanske du ska slippa detaljerna och fortsätter prata med BARA fluffen, nothing-but-the-fluff

fint esmeralda, det tar sig i din kristallkula, hur går de med korten då? fått ut nåt dimmigt där också? och färg.. kan gud vara snorgul idag?
Citera
2015-09-29, 13:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Dimmig figur?

Om du då hör hur teister brukar påstå att ateister inbillar sig att det är någon figur med skägg som viskar budskap.. då tycker jag att du väldigt klart och tydligt här visar hur projektion går till.

Där gudstron inte finns.. där utgår jag ifrån att det sällan uppstår dimmiga figurer att härledas till böcker här och där. Eftersom det väl har att göra med ens iblillningsförmåga , visualieringstrixandet som man ju helt fanatiskt velat ha folk att framkalla, direkt ur dimmornas värld. Klart att om du får fram en svartsotig dimmigt fluff-fluff som sakta men säkert börjarklarna med detaljeringar allt skarpare och skarpare att det går att få fram ett kvalster i meaformat, ja en spindel eller skorpion eller silverfisk eller amöba av nåt slag, som du ju har isf dimmigs simmande omkring, och börjar tro på , meeen om nu fluffet håller sig fluffigt, så kanske du ska slippa detaljerna och fortsätter prata med BARA fluffen, nothing-but-the-fluff

fint esmeralda, det tar sig i din kristallkula, hur går de med korten då? fått ut nåt dimmigt där också? och färg.. kan gud vara snorgul idag?
Är ej på chatthumör idag heller som du eller bloggsugen.
Pratar om tråden och Gudsbevis som ej finns.
Inte om dina galoscher.
Du kan hoa och tjoa bäst du vill men bevisen är borta i dimman. Böckernas bok är ett mysterium i sig.
Varför vill Gud vara osynlig? Om han nu existerar. Kan det bero på att jag skall se sanningen själv och jobba med mig själv innan jag dööööör, eller välja att skita i allt och plöja hej vilt bland alla godsaker.
Vet ej. Beviset kanske visar sig vid döden, eller inte. Om detta tvistar de lärda tills de blir fina små jordgubbar. Sant!
Citera
2015-09-29, 14:06
Medlem
vad är det då för fel på det här beviset och hur många finns det egentligen som ni kan diskutera här?
http://infidels.org/library/modern/quentin_smith/logic.html
Citera
2015-09-29, 14:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasr
vad är det då för fel på det här beviset och hur många finns det egentligen som ni kan diskutera här?
http://infidels.org/library/modern/quentin_smith/logic.html
Ja vem diskuterar du då?
Citera
2015-09-29, 14:25
Medlem
Citat:
Ja vem diskuterar du då?
va? här har ni ett bevis på att gud inte existerar varsågod
Citera
2015-09-29, 14:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Är ej på chatthumör idag heller som du eller bloggsugen.
Pratar om tråden och Gudsbevis som ej finns.
Inte om dina galoscher.
Du kan hoa och tjoa bäst du vill men bevisen är borta i dimman. Böckernas bok är ett mysterium i sig.
Varför vill Gud vara osynlig? Om han nu existerar. Kan det bero på att jag skall se sanningen själv och jobba med mig själv innan jag dööööör, eller välja att skita i allt och plöja hej vilt bland alla godsaker.
Vet ej. Beviset kanske visar sig vid döden, eller inte. Om detta tvistar de lärda tills de blir fina små jordgubbar. Sant!
Vad är det för problem du eg. har...

Du befinner dig i en tråd för diskussion.. och du tolkar diskussionsunderlag.. som chatt?

gud vill vara osynlig, så du vill identifiera dig med den nu ändå? excuse me but not my bag

det är fortf. inte trapitråd.. skicka pm till moderator och ta reda på om detta forum är primärt ett chat-känslo-forum, eller menat att utveckla en akademisk nivå, som har intellektuella anspråk på ca 18, där man väl beräknar att dem med grundskola genomförd och den andel som kanske också har gymnasie genomfört, isf är kandidater för högskola

att logga in på ett forum med sub.kategori religion, FÖRUTSÄTTER du då att alla som gör det, per automatik vill inget mer än plugga teologi? då får du ju tänka om lite

paranormala forumet finns annars, men i trådstarten står enkelt uttryckt , försök bevisa gud.

det står intechatta känslor för gud, det är ett skrivforum som ber om argument som styrker guds existens, existens betyder här-och-nu , jag är här och nu - är gud här och nu?

isf hur

om du påstår att böckernas bok är ett mysterium, så konstaterar du enbart att det finns en bok är kanske underlaget för ditt försök att bevisa gud och då säger du att eftersom en bok "är ett mysterium i sig" , utifrån VAD FÖR NÅGOT I BOKEN är mysterium.
Citera
2015-09-29, 14:28
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=Honey.B.Blue|54861400]Vad är det för problem du eg. har...

Du befinner dig i en tråd för diskussion.. och du tolkar diskussionsunderlag.. som chatt?

gud vill vara osynlig, så du vill identifiera dig med den nu ändå? excuse me but not my bag

det är fortf. inte trapitråd.. skicka pm till moderator och ta reda på om detta forum är primärt ett chat-känslo-forum, eller menat att utveckla en akademisk nivå, som har intellektuella anspråk på ca 18, där man väl beräknar att dem med grundskola genomförd och den andel som kanske också har gymnasie genomfört, isf är kandidater för högskola

att logga in på ett forum med sub.kategori religion, FÖRUTSÄTTER du då att alla som gör det, per automatik vill inget mer än plugga teologi? då får du ju tänka om lite

paranormala forumet finns annars, men i trådstarten står enkelt uttryckt , försök bevisa gud.

det står intechatta känslor för gud, det är ett skrivforum som ber om argument som styrker guds existens, existens betyder här-och-nu , jag är här och nu - är gud här och nu?

isf hur

om du påstår att böckernas bok är ett mysterium, så konstaterar du enbart att det finns en bok är kanske underlaget för ditt försök att bevisa gud och då säger du att eftersom en bok "är ett mysterium i sig" , utifrån VAD FÖR NÅGOT I BOKEN är boken ett mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in