Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Är ej på chatthumör idag heller som du eller bloggsugen.
Pratar om tråden och Gudsbevis som ej finns.
Inte om dina galoscher.
Du kan hoa och tjoa bäst du vill men bevisen är borta i dimman. Böckernas bok är ett mysterium i sig.
Varför vill Gud vara osynlig? Om han nu existerar. Kan det bero på att jag skall se sanningen själv och jobba med mig själv innan jag dööööör, eller välja att skita i allt och plöja hej vilt bland alla godsaker.
Vet ej. Beviset kanske visar sig vid döden, eller inte. Om detta tvistar de lärda tills de blir fina små jordgubbar. Sant!
Vad är det för problem du eg. har...
Du befinner dig i en tråd för diskussion.. och du tolkar diskussionsunderlag.. som chatt?
gud vill vara osynlig, så du vill identifiera dig med den nu ändå? excuse me but not my bag
det är fortf. inte trapitråd.. skicka pm till moderator och ta reda på om detta forum är primärt ett chat-känslo-forum, eller menat att utveckla en akademisk nivå, som har intellektuella anspråk på ca 18, där man väl beräknar att dem med grundskola genomförd och den andel som kanske också har gymnasie genomfört, isf är kandidater för högskola
att logga in på ett forum med sub.kategori religion, FÖRUTSÄTTER du då att alla som gör det, per automatik vill inget mer än plugga teologi? då får du ju tänka om lite
paranormala forumet finns annars, men i trådstarten står enkelt uttryckt , försök bevisa gud.
det står intechatta känslor för gud, det är ett skrivforum som ber om argument som styrker guds existens, existens betyder här-och-nu , jag är här och nu - är gud här och nu?
isf hur
om du påstår att böckernas bok är ett mysterium, så konstaterar du enbart att det finns en bok är kanske underlaget för ditt försök att bevisa gud och då säger du att eftersom en bok "är ett mysterium i sig" , utifrån VAD FÖR NÅGOT I BOKEN är mysterium.