Någon som vet när domen kommer?
Citat:
Den 21-årige bilföraren erkände genom sin advokat under rättegången att det rört sig om vårdslöshet i trafik, men menade att polisen hade del i händelsen genom att jaga bilen genom centrala Malmö.
– Jag ber om ursäkt och vet om att jag krossat mammans liv. Tyvärr kan jag inte spola tillbaka händelsen. Det var inte meningen, jag hade hellre kört in i en stolpe, sa han.
Citat:
Jag tror det fanns ögonblick då kvinnan inte hade någon puls. Men det kom en sjukvårdsutbildad polis från piketen som gjorde viktiga insatser. Jag tror piketen räddade livet på henne, sa polisen i rättssalen.
Citat:
Kammaråklagare Daniel Svensson krävde när förhandlingen avslutades att 21-åringen skulle dömas för grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till kroppsskada, grov olovlig körning och smitning från olycksplatsen.
– Gärningarna motsvarar tre års fängelse och det ska han dömas till, sa åklagaren.
21-åringen krävs samtidigt på sammanlagt 343 000 kronor i skadestånd till mannen, babyn och en väninna som också fanns på platsen och skadades lätt.
http://www.expressen.se/kvallsposten...mman-vittnade/