2015-09-28, 15:18
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Jaha få har vi fått info om hur det är med hela den drabbade familjen! Stackars mamman, barnet och mannen! Det finns inte ord.......
Den åtalade är redan dömd för tio trafikbrott ......
Jaha och vad gissar vi straffet är för att fördärva livet för en annan människa???? Och inte bara en utan hela familjens liv som blivit slaget i spillror.....
Fy fan säger jag bara vilka jävla rötägg vi har i detta samhället!!!
De har egna lagar o regler som de följer. Måtte han få lagens strängaste straff.
Lider med Anna och hennes familj ...... Och hoppas på KARMA!!!

Gärna i form av ett nackskott!
Citera
2015-09-28, 16:09
Moderator
Chantres avatar
Varför mörkar man att hon blev av med ena benet?
Citera
2015-09-28, 16:13
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Var "mörkas" det? Allt är inte en konspiration. Från Sydsvenskan:

"Han visar också bilder från sjukhuset. Anna ligger som ett paket inlindad i tjocka bandage, det enda som syns är de stora svarta svullnaderna som är hennes ögon.

Enligt hennes journal har olyckan gett henne omfattande hjärnskador med risk för stora funktionsbortfall. Hon har fått amputera ena benet."
Citera
2015-09-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Kvp tar upp det i denna artikel:

Citat:
Den 34-åriga kvinnan drabbades av omfattande hjärnskador vid olyckan och låg en och en halv månad på neurologintensiven i Lund.

Omfattande frakturer
Hon miste sitt högra underben och fick omfattande frakturer på bland annat höger arm, samt sprickor i ryggkotor, bröstkotor och revben.
Kvinnan finns i dag på rehabilitering och hennes prognos är oviss. Tillståndet växlar från dag till dag.
– Hon kommer aldrig mer att bli den hon var. Varken fysiskt, psykiskt eller kommunikativt, säger en närstående.
– Hon har många trauman att bearbeta – olyckan, skadorna och att inte få vara tillsammans med sin son.

http://www.expressen.se/kvallsposten...nsinnesforare/
Citera
2015-09-28, 21:10
Medlem
I många fall är fängelse ganska dåligt men vad gäller återfallsförbrytare som denne tycker jag en längre fängelsevistelse är fullt på sin plats. Mest så att vi blir av med dem så länge som möjligt. 10 år låter lagom.
Citera
2015-09-29, 02:53
Medlem
Efter att han dömts till 6 månaders fängelse som räknas som avtjänade i häktet kommer Oisín Cantwell skriva några rader om att han dömdes rätt med de lagar vi har nu.
Citera
2015-09-29, 07:51
Medlem
Citat:
En 21-årig man utan körkort körde rakt in i en bil på flykt undan polisen. Olyckan som förändrade en småbarnsmammas och hennes barns liv var ett faktum.
I dag är hon svårt handikappad. Hon kan inte längre ta hand om sin son.
– Vår son mår i dag bra men går på regelbundna kontroller, säger pappan Ayamba Ashu som under måndagen var med när rättegången inleddes mot 21-åringen.

Citat:
Ayamba Ashu höll ibland huvudet i sina händer när han hörde om skadorna som Dahlins mamma fick och hur vittnen sett henne ligga blodig under en vält skåpbil på trottoaren.
Den åtalade 21-åringen som satt och lyssnade bredvid sin advokat är åtalad för bland annat grov vårdslöshet i trafik och grovt vållande till kroppsskada.
Han erkände en sak.
– Jag reagerade dåligt impulsivt och tryckte på gasen.
Under måndagen bad han om ursäkt till offren.

http://www.expressen.se/kvallsposten...nsinnesfarden/
Citera
2015-09-29, 15:52
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Hennes kille berättar i Sydsvenskan:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/de-b...n-genom-malmo/

Tragisk läsning. Hela hennes liv är förstört...

Lustigt att han inte finns på Ratsit, hur kan det vara?
Skulle SDS använda ett fingerat namn i detta fallet?
Citera
2015-09-29, 18:13
Medlem
Någon som vet när domen kommer?

Citat:
Den 21-årige bilföraren erkände genom sin advokat under rättegången att det rört sig om vårdslöshet i trafik, men menade att polisen hade del i händelsen genom att jaga bilen genom centrala Malmö.
– Jag ber om ursäkt och vet om att jag krossat mammans liv. Tyvärr kan jag inte spola tillbaka händelsen. Det var inte meningen, jag hade hellre kört in i en stolpe, sa han.

Citat:
Jag tror det fanns ögonblick då kvinnan inte hade någon puls. Men det kom en sjukvårdsutbildad polis från piketen som gjorde viktiga insatser. Jag tror piketen räddade livet på henne, sa polisen i rättssalen.

Citat:
Kammaråklagare Daniel Svensson krävde när förhandlingen avslutades att 21-åringen skulle dömas för grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till kroppsskada, grov olovlig körning och smitning från olycksplatsen.
– Gärningarna motsvarar tre års fängelse och det ska han dömas till, sa åklagaren.
21-åringen krävs samtidigt på sammanlagt 343 000 kronor i skadestånd till mannen, babyn och en väninna som också fanns på platsen och skadades lätt.

http://www.expressen.se/kvallsposten...mman-vittnade/
Citera
2015-09-29, 18:30
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Borde vara livstid på riktigt för såna här brott.

Varför införs inte riktigt livstid? Livstid som är till för att skydda medborgarna mot farliga individer.
Jag slår vad om att folk är helt villiga att betala några ören mer i skatt för att såna här människor sitter inne tills de dör.
Citera
2015-09-30, 11:45
Medlem
wastedandlazys avatar
Vad hindrar honom från att upprepa sitt äventyr?

Hur lyckas videon försvinna? Alla länkar döda
Senast redigerad av wastedandlazy 2015-09-30 kl. 12:00.
Citera
2015-10-02, 02:30
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Vad hindrar honom från att upprepa sitt äventyr?

Hur lyckas videon försvinna? Alla länkar döda

Ja inte är det det Svenska rättsväsendet iallafall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in