2015-09-27, 15:24
Medlem
rojass avatar
De beror naturligtvis på hur man definerar "tänka sig".
En del skulle nog kunna "tänka sig" att ta emot en asylant ifall ersätttningen var sådan att de fick 50.000kr över varje månad efter att alla utgifter för asylanten var betalda,däremot så tvivlar jag på att många skulle inysa en ensamkommande Taliban utan att det skulle innebära en större ekonomisk vinst för mottagaren.
Citera
2015-09-27, 15:24
Medlem
Det borde vara en självklarhet att ta emot en flykting i sitt hem om behovet finns och man har möjlighet. Det handlar om att ställa upp för en medmänniska i nöd.

31% borde egentligen vara högre.
Citera
2015-09-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det borde vara en självklarhet att ta emot en flykting i sitt hem om behovet finns och man har möjlighet. Det handlar om att ställa upp för en medmänniska i nöd.

Jag läste på nätet att det var 51%.
Citera
2015-09-27, 15:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Fast om Migrationsverket gör en konkret personlig förfrågan till varje svensk, där ett Ja är bindande och innebär att man kanske har en somalier boende hos sig nästa vecka, hur tror du att siffran blir då?
Citera
2015-09-27, 15:31
Medlem
Har verkligen 3 miljoner Svenskar eget boende med betoning på eget?.
Annars så borde dom kanske snacka med sin familj om sina planer.
Citera
2015-09-27, 15:41
Medlem
CannonDorfs avatar
1/3 av Sveriges befolkning kan tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem? Skrattretande undersökning. Det finns inga som helst möjligheter i världen att siffran ens är 5% när det väl kommer till kritan.
Citera
2015-09-27, 15:42
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Det borde vara en självklarhet att ta emot en flykting i sitt hem om behovet finns och man har möjlighet.

Kan inte du redogöra för hur det är att ha en flykting inneboende? Eller du kanske är en av de som inte har möjlighet...
Citera
2015-09-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast om Migrationsverket gör en konkret personlig förfrågan till varje svensk, där ett Ja är bindande och innebär att man kanske har en somalier boende hos sig nästa vecka, hur tror du att siffran blir då?

Intressant att du tar somalier som exempel - som att det skulle vara något negativt? Visste du att somalier är ett entreprenörsfolk? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5275585

Jag tror fortfarande att intresset att hjälpa är stort därute.
Citera
2015-09-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Kan inte du redogöra för hur det är att ha en flykting inneboende? Eller du kanske är en av de som inte har möjlighet...

Har tyvärr inte möjlighet till detta, annars skulle jag gärna ställa upp.
Citera
2015-09-27, 15:47
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Intressant att du tar somalier som exempel - som att det skulle vara något negativt? Visste du att somalier är ett entreprenörsfolk? http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5275585

Jag tror fortfarande att intresset att hjälpa är stort därute.

Visste du att Somalier är den i särklass mest "svårintegrerade" (eufemism för lata och korkade) gruppen i Sverige, med överlägset högst arbetslöshet oavsett hur länge man vistats i landet?

Gå och lägg dig igen...
Citera
2015-09-27, 15:49
Medlem
Citat:
Har tyvärr inte möjlighet till detta, annars skulle jag gärna ställa upp.
Vad är det som gör att du inte har möjlighet till det?
Citera
2015-09-27, 16:00
Medlem
NoFreeLunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vad är det som gör att du inte har möjlighet till det?
Alla som inte har möjlighet kan tänka sig att göra det. Inte konstigt att man hamnat på 31 %. Kunde till och med blivit högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in