2015-09-23, 20:11
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Professorer och andra högt uppsatta män må inleda relationer med strippor, men i slutändan gifter de sig med snygga kvinnor från samma socialgrupp med liknande värderingar om stil och klass. Tänk dig det komiska i situationen när en 48-årig professor i nationalekonomi kommer inklampande till en finare middag med en 23-årig korkad bimbo i utmanande kläder, med silikonbröst och ankläppar. Jag skulle i vilket fall som helst skratta ihjäl mig.

Nej, kvinnorna i sällskapet kommer försöka med shametactics och männen kommer vara avundsjuka men hålla det för sig själva för de är rädda för att göra sina egna kvinnor upprörda.

Citat:
Det bör nämnas i sammanhanget att många högutbildade träffas under studietiden, flyttar sedan ihop och eventuellt gifter sig. När de är klara med studierna och arbetat några år bildar de familj. Väldigt många kvinnliga högskolestuderande är mycket attraktiva och har naturlig utstrålning.

Nej, de är entitled och bitchiga.

Citat:
Studier har visat att intelligenta, framgångsrika kvinnor kan ha svårt att hitta en partner. Män skräms av dem och upplever deras självsäkerhet som hotfullt. För kvinnorna är det därför svårare att hitta en man som kan ge henne intellektuellt utbyte. De män som kan tänkas bli attraherade av dessa kvinnor är sådana som själva är framgångsrika och högavlönade.

De har blivit entitled och anser att en man ska förse dem med ett stort hus och ha råd med att betala andra för att utföra hushållssysslor.

Citat:
Ändå är 40% av lantbrukarna kvinnor. Tror du att de sitter på en trädstubbe och luktar på blommor hela dagen? Däremot har de en pressad arbetssituation och en splittrad arbetsdag med många olika arbetsuppgifter, jämfört med männen som arbetar med ett fåtal sysslor (t ex köra skördetröskor).

Ja, precis, de sitter och snattrar med andra kvinnor i 14 timmar sedan hävdar de att de har jobbat och slitit i 14 timmar.

Citat:
Många kvinnor var tvungna att stanna hemma för att ta hand om sina barn. När männen kallades ut i kriget fick kvinnorna axla deras roll som huvudförsörjare genom att överta deras jobb i industrin, t ex vapenfabrikerna. För samhällsekonomins bästa måste fabrikerna fortsätta att drivas och generera intäkter. Dessutom fanns ett stort antal kvinnor som tjänstgjorde som fältsjuksköterskor för att ta hand om sårade soldater.

Allt detta är en piss i havet jämfört med att faktiskt strida.

Citat:
Det är ju det jag har försökt förklara för dig hela tiden. Tillverkningsindustrin utnyttjar unga kinesiskor och andra asiatiskor som billig arbetskraft. Som jag tidigare nämnt arbetar de under omänskliga förhållanden, Men enligt dig har de bara lätta småsysslor.

Det är hjärndött jobb för hjärndöda människor.

Citat:
En balanserad, utifrån kön, arbetsstyrka, skapar trivsammare arbetsplatser och i längden lönsammare företag. En arbetsplats med en jämnare fördelning av kvinnor och män skapar ett bättre klimat och arbetsvillkor samt leder även till fler idéer och större utveckling av ett företag. Så det är inga ideologiska påtryckningar som tvingar fram en mix av män och kvinnor på arbetsplatserna. Utan det är fördelarna som en sådan blandning leder till som efterfrågas av företagen.

Hur kommer det sig då att det krävdes en stor politisk rörelse för att få igenom detta?

Citat:
Hemlagad mat är inte gratis - en måste först köpa ingredienser som smör, ägg, grädde, kött, fisk, ris m m innan en kan sätta igång med matlagningen.

Det är bra att det finns färdiga alternativ till hemlagad mat. Alla har varken tid eller ork att laga mat varje dag efter arbetets slut. En del går till krogen för att äta lunch eller middag. Andra värmer upp djupfrysta färdigrätter i mikrovågsugnen. Du ska vara glad över att bo i ett välfärdssamhälle där dess medborgare har många valmöjligheter.

Fortsätt intala dig själv att du lever ett gott liv när du sitter och äter fryst pizza för att din fru är för lat att laga mat.
Citera
2015-09-23, 20:31
Medlem
snelhestens avatar
Här är ett bra exempel som berör ämnet:

Citat:
The government is facing intense pressure to prevent more young girls from being lured into criminal gangs, as a shocking report exposes how they are subjected to brutal sexual exploitation and used to hide weapons and carry drugs for male gang members.

Many boys in gangs have girlfriends and a series of "links" (girls who will have sex with them without commitment). Former gang member Amy said: "When you are as desperate as most of us are in that situation, you do anything to get what feels like love … The boys would treat us as their bitches, phone whoever they felt like fucking, order them to come over, and most girls would drop everything and do whatever was wanted."

http://www.theguardian.com/society/2014/mar/22/girls-in-uk-gangs-exploitation-abuse-drugs

Givetvis lutar artikeln mot att de är offer som förtjänar sympati p g a att de hamnade där de gjorde för att de var "desperata" och "ville känna sig älskade" men varför sökte de sig inte till andra typer av killar? De kunde ha haft romanser med helt vanliga brittiska killar som trots allt är i majoritet men den bekräftelsen ville de ju såklart inte ha.
Citera
2015-09-24, 10:28
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att kvinnor ska ha rätt att göra falska våldtäktsanmälningar. Det är du som lägger orden i min mun. Både män och kvinnor ska ta ansvar för valet av sexpartners. Jag ägnar mig inte åt någon kvinnodyrkan. Det finns många kvinnor som jag inte tycker om. Jag har respekt för både män och kvinnor som gjort sig förtjänta av det.

Du sa t.ex. att min bekant får skylla sig själv för att han hade en sex med en upptagen kvinna. Du lägger ansvaret på mannen och rättfärdigar i princip falska våldtäktsanklagelser.

Citat:
Du är omedvetet påverkad av porr. Tyvärr. Dessutom har jag aldrig påstått att du överkonsumerar porr.
Inte mer än nån annan.

Citat:
Det var du som valde ordet "vaniljsex" istället för "normalsex". Varför skulle jag bli förnedrad av vanligt sex? Inte kvinnor heller. Denna typ av sex bygger på intimitet, närhet, ömsesidighet, hänsyn och kärlek. Jag tycker du ska tillämpa det på din kvinna istället för att förnedra henne.
Jag har aldrigt hört någon använda termen "normalsex" förut. Jag har lärt mig att att "vaniljsex" är termen för vanligt, normativt sex.

Citat:
Ja, kvinnor blir avtända av att bli slagna. Hur sätter du din kvinna på plats? Genom en rungande örfil?
Hur vet du att de blir avtända?
Ja man kan t.ex. örfila en kvinna föra att sätta henne på plats.

Citat:
Om du blir så provocerad av din kvinnas gnäll eller tjat, då kan du bara gå därifrån eller dumpa henne. Så enkelt är det.
Om du blir provocerad av ditt barns gnäll och tjat, lämnar du dem då?

Citat:
Jag har aldrig sagt att kvinnan ska visa upp papper på att hon är singel. Du får lov att sluta ragga på skumma uteställen, då eliminerar du risken att träffa suspekta kvinnor. Använd ditt omdöme innan du tar hem en kvinna för "one-night-stand". Eller hellre dejta en kvinna och lära känna henne innan ni börjar ha sex.
Men du sa ju att det var min bekants fel att han hade sex med en upptagen kvinna. Är det den upptagne som har ansvaret för att hon är otrogen eller är det mannen som ska ta ansvaret och kolla upp det?
Citat:
Hur kan du förresten vara så säker på att din bekant inte hade våldtagit kvinnan? Var du där och bevittnade akten? Han kanske inte berättar hela sanningen.
Det kan jag inte vara helt säker på men jag känner mig ganska säker på det av flera anledningar.

Citat:
Läs artiklarna själv och dra sedan dina egna slutsatser. Innerst inne vet du att jag har rätt, men du vill inte ta in fakta som krossar din snedvridna bild om kvinnor. Babianen väljer ju ut lösryckta citat och vinklar dem så att de stämmer överens med sin unkna kvinnosyn.
Du väljer ut citat som som stämmer överens med din kvinnoreligion.

Citat:
All misshandel är förkastlig, både mot män och kvinnor. Vill du verkligen förnedra din kvinna genom att höja handen mot henne? Jag hoppas hon är förståndig nog att omedelbart lämna dig innan ditt våld mot henne eskalerar.
Helst inte. Det hade väl varit skönt om man slapp göra det men det fungerar inte så i verkligheten.

Citat:
En riktig man har inget behov av att sätta sin kvinna på plats och bestraffa henne. Det är bara fega kräk som misshandlar kvinnor och sådana män förtjänar ingen respekt.
En riktig man kuvar sig för kvinnan? Det finns inga jämställda förhållanden, antingen så bestämmer kvinnan över mannen eller så bestämmer mannen över kvinnan. Det vore ju bara dumt av en man att inte bestämma när han har möjligheten
Citat:
Ett säkert tecken på att väldigt många män begår våld mot kvinnor (36.000 våldtäkter och 100.000-200.000 misshandelsfall per år) är innehållet i dina och dina likasinnades kommentarer. Du, Babianen, Nandu med flera propagerar för kvinnomisshandel (inklusive att höja handen mot kvinnan) och bagatelliserar 98% av våldtäkterna och gör dem till icke-existerande företeelser.
Förstår du inte hur ovanliga våra resonemang är i Sverige? De flesta män här är kuvade och skulle aldrig tänka tanken att "höja handen" mot en kvinna som du säger.
Jag har inte spekulerat i att 98% av våldtäktsanmälningarna är falska, det är är Babianen som gjort det.
Citat:
Jag skäms över att vara man när det är alltför många av mina medbröder som föraktar och förnedrar kvinnor genom att utsätta dem för fysiskt, psykiskt och sexuellt våld.Lyckligtvis är den största majoriteten män varken våldtäktsmän eller misshandlare.
Jag vet att du skäms över att vara man. Du kan trösta dig med att du inte är mycket till en sådan.
Jag föraktar inte kvinnor men jag förhåller mig till hur saker och ting fungerar i verkligheten. Jag föraktar heller inte barn för att de ibland beter sig barnsligt och behöver uppfostran, tvärtom så älskar jag både barn och kvinnor.
Du däremot föraktar kvinnors mindre smickrande sidor och därför förnekar du dem.
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-24 kl. 10:41.
Citera
2015-09-24, 17:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Du sa t.ex. att min bekant får skylla sig själv för att han hade en sex med en upptagen kvinna. Du lägger ansvaret på mannen och rättfärdigar i princip falska våldtäktsanklagelser.

Inte mer än nån annan.

Jag har aldrigt hört någon använda termen "normalsex" förut. Jag har lärt mig att att "vaniljsex" är termen för vanligt, normativt sex.

Hur vet du att de blir avtända?
Ja man kan t.ex. örfila en kvinna föra att sätta henne på plats.

Om du blir provocerad av ditt barns gnäll och tjat, lämnar du dem då?

Men du sa ju att det var min bekants fel att han hade sex med en upptagen kvinna. Är det den upptagne som har ansvaret för att hon är otrogen eller är det mannen som ska ta ansvaret och kolla upp det?

Det kan jag inte vara helt säker på men jag känner mig ganska säker på det av flera anledningar.

Du väljer ut citat som som stämmer överens med din kvinnoreligion.

Helst inte. Det hade väl varit skönt om man slapp göra det men det fungerar inte så i verkligheten.

En riktig man kuvar sig för kvinnan? Det finns inga jämställda förhållanden, antingen så bestämmer kvinnan över mannen eller så bestämmer mannen över kvinnan. Det vore ju bara dumt av en man att inte bestämma när han har möjligheten

Förstår du inte hur ovanliga våra resonemang är i Sverige? De flesta män här är kuvade och skulle aldrig tänka tanken att "höja handen" mot en kvinna som du säger.
Jag har inte spekulerat i att 98% av våldtäktsanmälningarna är falska, det är är Babianen som gjort det.

Jag vet att du skäms över att vara man. Du kan trösta dig med att du inte är mycket till en sådan.
Jag föraktar inte kvinnor men jag förhåller mig till hur saker och ting fungerar i verkligheten. Jag föraktar heller inte barn för att de ibland beter sig barnsligt och behöver uppfostran, tvärtom så älskar jag både barn och kvinnor.
Du däremot föraktar kvinnors mindre smickrande sidor och därför förnekar du dem.
Vilket jävla svin du är. Slår du alla män som säger emot dig också eller vågar du inte göra det eftersom du är en feg stackare som enbart slår de som är fysiskt svagare än vad du är. Äcklig kvinnomisshandlare.
Citera
2015-09-24, 23:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Du sade att kvinnor hade bättre uthållighet sedan visade det sig att den bästa maratonlöparen alltid varit man, då ändrade du dig till att det var vighet, vilket du definierar som att ha lätt att gå ner i spagat, alltså är kvinnor "bättre" på att deras kroppar går att böja mer.

Män har alla fysiska fördelar. Styrka, uthållighet, snabbhet, reaktionsförmåga. Det är inget plus-minus-noll där kvinnor är bäst på A och män bäst på B, istället är det så att man måste leta som ljus och lykta för att hitta något fysiskt som kvinnor är bättre på, t.ex. att kvinnor brukar ha lättare för att hålla sig stilla, vilket gör att kvinnor kan bli bra på att skjuta.

Du missade att kvinnor har större styrkeuthållighet än män. Nej, ingen utom du behöver leta med ljus och lykta för att hitta något fysiskt som kvinnor är bättre på.

http://www.expressen.se/halsoliv/kvinnor-battre-an-man-pa-att-gora-flera-saker/
Kvinnor är bättre än män på att göra flera saker samtidigt.

Citat:
Jag bryr mig inte, de blir evolutionära återvändsgränder då de inte skaffar någon avkomma.
http://fof.se/tidning/2012/1/nu-vinner-mammorna
De välutbildade yrkeskvinnorna är inga "evolutionära återvändsgränder". De kombinerar familj och karriär.

Citat:
Hon överdriver för att du ska fjäska för henne. Kvinnor är skapade för att föda barn och om det inte blir komplikationer så är det inget jobbigt för dem.
Det märks att du inte har fött barn.

Citat:
Jag gifte mig så fort min fru fyllt 18 (jag var också 18 med fyller år några månader tidigare än min fru).
Det var tur det för annars hade din pojklya varit helt obeboelig. Du hade precis trätt in i vuxenlivet när du gifte dig. Först blev du omhändertagen av din mor och sedan övertog din fru hennes roll som mamma.

Citat:
Nej, detta är inte sant. I genomsnitt så betalar varje man 1 miljon kronor till varje kvinna genom skatt. Detta tar inte ens hänsyn till alla offentliga jobb som män betalar för och kvinnor får. Där sitter man istället och fantiserar upp nyttoanalyser för att låtsas som kvinnorna tillför något av värde. Till och med i privata företag så är kvinnor död vikt. Kvinnor är inte alls självförsörjande.

Källa:
http://medborgarperspektiv.blogspot....nns-redan.html

Det beror helt enkelt på att kvinnorna i genomsnitt tjänar ca 75% av männens löner. Färre kvinnor än män arbetar. Kvinnor arbetar deltid i större utsträckning än männen. Kvinnor tjänar sämre för samma arbete än männen. Ju högre lön man tjänar, desto högre skatt betalar man. Männens totala livslön är högre än kvinnornas. Alltså blir deras livsskatt högre. Deras inbetalda skatter går till statskassan i form av skatteintäkter. Därifrån transfereras dessa intäkter i form av olika sorters bidrag och pensioner till medborgarna. Inte bara till kvinnorna. Du tror väl inte att all skatt du betalar under din livstid endast går till din fru?

Oavlönade hemmafruar som din hustru är inte självförsörjande. Däremot är heltidsarbetande yrkeskvinnor ekonomiskt oberoende och kapabla att försörja sig själva. Alltså är de ingen död vikt, utan levande vikt.

Om du vill att din fru ska bli självförsörjande, anställ henne då. Sedan kan du ge henne lön för det arbete hon lägger ner på dig: städa, laga mat, tvätta, diska, handla mat och hushållsartiklar, ta hand om och uppfostra era barn, pyssla om dig, ge dig sex med mera 8 timmar varje dag. Betala ut nettolön på 20.000 kr i månaden. Sedan är hon med om att betala in löneskatt till statskassan, kan konsumera mer och därmed betala moms.

Citat:
Om man jobbar inom brandkåren och sysslar med att åka ut till skolor och prata med barnen om hur en brandsläckare fungerar då har man ett tramsjobb. Är man brandman och räddar folk från bränder så har man ett riktigt jobb.
Då tycker du att det är bättre att barn och gamla blir innebrända? Det blir ju fler "riktiga jobb" som brandmännen kan utföra, dvs att släcka bränder. Skitsamma att barn och åldringar blir innebrända innan brandmännen hinner släcka branden.

Citat:
Att t.ex. godkänna bygglov, lägga upp planer för arbetslösa (alltså sådana av typen "sök jobb och hör av dig den 19:e september om du inte fått jobb"), att sitta på sociala medier och spamma för ett företags räkning.
Bygglov är viktiga, annars kan folk få för sig att bygga ut sina villor lite hursomhelst och måla deras väggfasader rosa med med blå prickar. Det kommer att förstöra hela villakvartersbilden.

Arbetsförmedlingen har många viktiga arbetsuppgifter, t ex vara en länk mellan företag med rekryteringsbehov och den arbetssökande. Googla själv om du vill ha mer info.

Citat:
Din avundsjuka lyser igenom. Du kommer hem till en bossig fru som kör med dig och beter sig som en man, jag kommer hem till ett fint hem och blir omhändertagen av en kvinnlig kvinna
Så resonerar ett litet bortskämt gossebarn som kommer hem och blir omhändertagen av lilla mamsingen. Ger hon dig saft och bullar? Tar hon på dig pyjamas, tvättar ditt ansikte och borstar dina tänder före sänggåendet och ger dig snuttefilten? Berättar lite godnattsagor, stoppar om dig och ger dig en puss på pannan? How cute!
Så varför ska en sund och frisk man som jag vara avundsjuk på ett stort barn som bara vill bli omhändertagen och ompysslad? Det är bara barn, sjuka och gamla som blir omhändertagna.

Citat:
Nej, det går inte att köpa bra äldrevård. Om man lämnar över sina äldre så blir de vanvårdade alldeles oavsett hur mycket pengar man slänger på boendet för de anställda har inga incitament att ta väl hand om andra människors föräldrar och mor- och farföräldrar.
https://www.vardforbundet.se/Min-profession/Yrken-och-Vard-A-O/Aldrevard/
Brister i äldreomsorgen beror på underbemanning. En starkare bemanning (främst nattetid) leder till bättre äldreomsorg då det innebär att personalen får tillbringa mer tid med den enskilde vårdtagaren. Personalen får även större möjlighet att gemensamt utveckla verksamheten.

Vårdar din fru dina gamla och sjuka föräldrar hemma hos er? Då dör de nästan på en gång eftersom hon inte besitter kunskaper om gamla människors komplexa hälsosituation med många och svåra åldersrelaterade sjukdomar.

Citat:
Nej, det är i princip bara kvinnor samt ett fåtal misslyckade män som missköter sin ekonomi. Jag hade klarat mig bra utan min fru men det hade inte varit speciellt roligt.
Det finns väldigt många män som missköter sin ekonomi.

Citat:
Hur kommer det sig då att alla de rikaste människorna på jorden är män. De fåtal kvinnor som är rika har ärvt det.
Det beror helt enkelt på att rika män i sina liv har positioner som gör att de enklare kan föröka sin förmögenhet än rika kvinnor. Sammanlagt finns 2 325 dollarmiljardärer runt om i världen (2014).

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3926519.ece
Inte alla de rikaste människorna på jorden är män. Det finns kvinnor med på Forbes-listan, om än inte lika många som männen.

http://www.svd.se/kvinnliga-dollarmiljardarer/#sida-2
Allt fler kvinnor blir dollarmiljardärer. De tar för sig och blir allt förmögnare. Visserligen är de inte lika många som männen, men de är ordentligt på frammarsch.

För hundra år sedan och längre tillbaka hade kvinnorna varken rösträtt eller rätt att föra talan, fick ärva mindre än sina bröder m m. Så snart kvinnan gifte sig blev hon åter omyndig med den äkta maken som förmyndare (i Sverige). Gifta kvinnor förblev omyndiga ända till år 1921 då även de fick bli myndiga vid 21 års ålder. Omyndiga får som bekant inte starta egna företag.

Du önskar säkert att kvinnan ska fråntas sin rösträtt och bli mannens ägodel? Äger du din frus kropp? Respekterar du hennes mänskliga rättigheter?

Citat:
Ja, precis, skötsamma kvinnor som har fått lära sig att uppföra sig beter sig inte så.
Som jag sa är det bara en bråkdel av kvinnorna som beter sig omoraliskt. De allra flesta har ett oklanderligt beteende. Det finns faktiskt män som uppför sig vidrigt, t ex våldtäktsmän, otrogna män, kvinnomisshandlare. Även självcentrerade manschauvinister som du. Majoriteten av männen är ordentliga, trevliga och hederliga. Sådana män utnyttjar inte sina kvinnor som gratis arbetskraft.

Citat:
Din son får inte ta del av den mängd pengar hon tjänar mer än honom.
Det är klart han får. De delar på hushållsekonomin och betalar både fasta och löpande räkningar båda två. Eftersom hon tjänar lite bättre än min son betalar hon en motsvarande del mer av räkningarna. Det är rättvist och bra.

Citat:
Det är ungefär som att säga "det är klart att det finns människor som inte vill äta mat, alla varianter finns". I princip alla kvinnor är hypergama.
Ja, det finns faktiskt människor som inte vill äta. Anorektiker till exempel.

Det finns lycksökande män också, framför allt de som lever på stor fot. De är också hypergama och gifter sig med rika kvinnor som kan försörja dem så att de kan fortsätta att ha råd med sina vidlyftiga kvinnoaffärer.

Är din fru hypergam?
Citera
2015-09-25, 00:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Riktiga män kräver motprestation av kvinnor för att försörja dem. Jag har redan bevisat att en svensk man i genomsnitt betalar 1 miljon kronor till en svensk kvinna, samtidigt som de inte skulle komma på tanken att kräva ett dugg i motprestation.

Kvinnor arbetar mer deltid, tjänar i genomsnitt ca 75% av männens löner för samma arbete, färre kvinnor arbetar. Männen tjänar alltså mer än kvinnor och betalar därför högre skatt. En del av dessa skattepengar transfereras i form av barnbidrag, underhållsbidrag, bostadsbidrag, pensioner m m till hushållen inklusive kvinnor.

Dagens kvinnor är mer självständiga och ekonomiskt oberoende. Numera behöver de inte bli försörjda. Det är ovärdigt dem att bli det. De vill dra sitt strå till hushållsekonomins stack.

Citat:
Kvinnor är inte civiliserade varelser. Det var män som uppfann elden, jordbruken och allt annat som skiljer oss från djuren. Utan män skulle kvinnor springa runt i vildmarken och överleva på vad som naturligt fanns tillgängligt att livnära sig på, med andra ord samma beteende som djur.
Ingen uppfann elden för den har alltid funnits. Liksom solen. Det är som att säga att man kan uppfinna luften man andas, vattnet man dricker eller markens jord man går på. De fyra grundelementen är eld, luft, vatten och jord. Så de kan man inte uppfinna.

https://sites.google.com/a/skola.malmo.se/pagy-his1b/foerhistoria-och-forntiden
"Under samlar- och jägartiden tror forskare att män och kvinnor inte hade separata arbetsområden. Män och kvinnor hade samma typer av arbetsuppgifter. Detta bygger man på efter att man sett att män och kvinnors skelett haft samma förslitningsskador. När människorna blev bofasta gjordes större åtskillnad mellan könen. Kvinnorna fick separata arbetsuppgifter och blev i de flesta samhällen underordnade männen."

http://www.popularhistoria.se/artiklar/den-starka-kvinnan-i-egypten/
I det gamla Egypten hade kvinnorna en stark ställning. En del kvinnor arbetade som skrivare (mycket förnämt yrke) och präster. Det fanns åtminstone fem kvinnliga regenter.

Kvinnor är minst lika civiliserade som män.

Citat:
Ingen har stoppat mig hittills.
Den dagen kommer - sanna mina ord. När dina döttrar vänder dig ryggen så fort du hamnar på ett äldreboende av låg kvalitet. Ingen kommer att hälsa på dig.

Citat:
90 % av världen består av folk som tycker som jag. De övrigt 10 % är västerländska länder med stort samhälleligt förfall.
Samhällsförfallet finns i underutvecklade och patriarkala länder som Afghanistan, Libyen med mera med låg BNP per capita. Inte i västerländska länder. Det är de patriarkala och kvinnoföraktande mörkermännen som tycker som du. Deras kvinnor är så förtryckta och kuvade att de inte vågar yttra sin innersta åsikt.

Citat:
Nej, precis. Att vara svensk innebär att man går runt och lyder sin kvinnas minsta befallning och konstant blir utskälld för allt möjligt. Svenska kvinnor är helt öppna med att de styr sina förhållanden med järnhand. Det är helt acceptabelt för en svensk kvinna att säga "hemma hos mig bestämmer jag".
Har du gjort hembesök hos samtliga svenska par?

Citat:
Det är alltid kvinnan som skapar situationen där våld uppstår genom att umgås med en våldsam man och provocera honom tills han slår henne.
Läs artikeln som jag länkar till:
http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren
"Misshandlaren har snarare problem med kvinnans ilska och aggressivitet. Han klarar inte att hon blir arg på honom, står upp emot honom, säger emot honom eller visar tecken på självständighet, oberoende och autenticitet. En misshandlare har ofta en dubbel standard; han kan allmänt tycka att det är fel med kvinnomisshandel, men om hans partner skulle provocera honom så anser han sig att ha rätt att "ge igen"/ "sätta henne på plats"/ "försvara sig" osv.

En rättighet som misshandlaren tar ifrån kvinnan är alltså rätten att bli arg på honom när han behandlar henne illa. Blir hon arg kommer han att ge igen, och han kommer förmodligen att dra nytta av det faktum att hon blir upprörd som ett "bevis" på att hon är knäpp, sjuk, galen eller irrationell. Skulle det behövas kan han använda detta bevis inför omgivningen, vilket stärker hans egen fläckfria image och ger kvinnan mindre trovärdighet om hon skulle berätta vad som sker inom förhållandet.

En misshandlare vänder ofta saker och ting till sin motsats. Han förvrider i efterhand det kvinnan har sagt och det han själv har gjort. En del misshandlare spelar gärna offerrollen. Om kvinnan försöker försvara sig mot honom, tar han det som en attack gentemot honom, och får henne att betala för det på ett eller annat sätt.

Det finns liknande artiklar på engelska som handlar om. Du får googla själv.

Citat:
Försörjaren är en mesig man som inte ställer några motkrav på kvinnan. Kvinnor vet att även om de har 3-4 barn med en annan man så kan de, om de fortfarande är någorlunda attraktiva, skaffa en mesig man som fjäskar för dem.
Du föraktar alla män som inte är dominanta hustyranner som du.

Citat:
Ja, det har jag. Jag rekommenderar alla män att göra det, för män har inte naturligt samma garanti som kvinnor att barnet är deras. Det låter även kvinnan veta att hon inte kommer komma undan med något, vilket kvinnor själva gillar. Tvärtom vad du tror så gillar inte kvinnor när män är för godtrogna mot dem, de ser det som en svaghet.
Ungefär 2%, dvs minst 100 000 svenskar kan ha en annan far än de tror sig. 98% vet vem som är deras biologiska fäder. Så problemet är inte särskilt stort.

Citat:
När de är unga eller om de är hemmafruar så har de ofta fantasier om hur det vore att jobba som inte motsvaras av verkligheten. De kan t.ex. tänka att "det vore roligt att vara polis och jaga mördare som Jodie Foster i När lammen tystnar". När de väl har blivit poliser så tar det bara något år innan de gömmer sig på inre tjänst då jobbet inte alls var så glamoröst som de inbillat sig.
Detsamma gäller unga polismän - de drömmer också om glamourösa och spännande polisjobb.

Citat:
Ja, de är alla parasiter.
Då är till exempel landstingsanställda hjärtkirurger, universitetsanställda vetenskapsmän och gymnasielärare parasiter? Vad gör du om du plötsligt får svår hjärtattack och måste opereras på en gång. Då måste du åka till landstingets hjärtavdelning och omedelbart bli opererad av en "parasit" till kirurg. Vad gör du dagen efter att du fått reda på att kirurgen är en kvinna? Hävdar du att det är ett tramsjobb att hon räddat ditt liv? Att hon leker kirurg och inte åstadkommer något av vikt.

Citat:
Jag har inte gått i personlig konkurs och har det väldigt ekonomiskt stabilt, dessutom är jag respekterad av släktingar och vänner, det är inte en 25-årig dataprogrammerare. Det är också fantasier att han kommer driva ett eget expansivt IT-företag, det är samma slags fantasier som i exemplet om poliser ovan.
Du fattar inte min poäng. Chansen till framgång är större om man skaffar sig ett högstatusjobb, arbetar några år och sedan startar eget eller blir VD. En kvartersbutik eller pizzeria i ett förortsområde har sämre förutsättningar att bli lönsam.

Varför är inte 25-åriga dataprogrammerare respekterade?

Citat:
Kvinnor jobbar inte dessa slags jobb.
Jo, det gör de faktiskt. Inom tillverkningsindustrin. Börjar du bli gaggig som glömmer bort att jag berättat om unga kinesiskor som sliter med att masstillverka mobiltelefoner?

Citat:
Nej, kvinnor kan se till att utföra lite faktiskt arbete för en gångs skull.
Det går inte för kvinnor är enligt dig för klena för sådana tunga lyft. Då måste männen rycka in och göra kvinnornas jobb och förlora halva lönen. Det har du sagt i tidigare kommentarer.

Citat:
Kvinnor som hävdar att man jobbar 24 timmar om dygnet som hemmafru ljuger. Det är kanske 3 timmar per dygn av faktiskt arbete.
Det är självklart att ingen, inte ens hemmafruar, kan jobba 24 timmar per dygn i sju dagar i veckan. Minst 8-9 timmar om dagen jobbar de. Utom din fru som jobbar i endast 3 timmar varje dag. Då får du väl putta till henne och ge klickerträning. Belöna henne med lite pengar eller bestraffa henne genom örfilar. Hon är ju bara en olydig och lat löptik i dina ögon. Du får dressera henne bättre så att hon orkar arbeta 14-16 timmar om dagen. Men glöm för all del inte att rasta henne då och då så att hon får bättre kondition och inte blir fet.
Citera
2015-09-25, 00:49
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, kvinnor har det lättare på samma utbildning:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11069579.ab

Vinstdrivande företag hade förlorat mer på att bara anställa män (vilket vore det vettiga att göra) då de får en massa påtryckningar om de inte har lite token-kvinnor.

Det hade ändå hänt om det varit en flicka istället som lämnat in sin systers uppsats som sin egen. Artikeln bevisar ingenting. Flickor, 13-16 år gamla, går i högstadiet. Inte kvinnor.

I realiteten bedöms kvinnors arbeten sämre än mäns. Man har till exempel låtit försöksgrupper läsa en debattartikel som är skriven i ett könsneutralt ämne. När artikeln är undertecknad med ett mansnamn, uppfattas artikelförfattaren som mer kunnig och trovärdig, än när exakt samma artikel är undertecknad med ett kvinnonamn.

Citat:
Allt detta är trams som inte fanns för 200 år sedan. Då hade man en chef som såg till att alla arbetade som de skulle.
Dagens företag är betydligt större och har mer komplexa organisationer än för 100-200 år sedan. De är mer eller mindre världsomspännande nu. Ingen chef är kapabel att på egen hand sköta ett företag med tusentals anställda. Det är stor skillnad mellan t ex en enkel handelsbod år 1815 och ett gigantiskt köpcentrum år 2015. Man måste lägga på minnet att de allra flesta småföretag, t ex kvarterspizzerior, frisörsalonger, småbutiker och kinarestauranger, inte har HR-avdelningar.

Citat:
Allt blir bättre med effektivare tåg. Du kan inte lämna ett enda yrke som inte påverkar av detta. Om du t.ex. jobbar som historiker så kommer du få en bok du beställt snabbare som det finns maglevtåg istället för ånglok, vilket gör att du kan jobba mer effektivt.
Nu pratar jag om vad som händer om hela landets vårdanställda säger upp sig. Det vill du inte kommentera.

Utbyggnad av Maglevtåg och magnetbanor kommer att kosta det svenska samhället hundratals miljarder kr. Först måste man se till att öka landets tillväxt. Det kan man göra på flera sätt: ökad export, fler sysselsatta kvinnor och invandrare för att nämna ett par exempel.

Citat:
Ja, precis, eller att t.ex. göra sushi som i Jiro Dreams of Sushi. Att däremot sälja massproducerad sushi i en snabbmatsrestaurang är inte givande.
Trodde du att fyrkantiga vattenmeloner var en genial affärsidé? De kostar 500 kr st. Varför köpa sådana när vanliga runda kostar en bråkdel och smakar likadant?

Den där lilla sushirestaurangen är belägen endast i Tokyo, i en tunnelbanestation, och har bara tio sittplatser. Förutom att laga god sushi påverkar kocken inte samhällets utveckling. Däremot gör snabbmatskedjor det eftersom de gör enorma vinster på att kränga snabbmat till folk. Men de leder också indirekt till ökade sjukvårdskostnader som fetma, diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar m m leder till.

Citat:
Afghanistan är ett land med många problem, de behöver inte ett till i form av feminism.
Deras problem är att de utestänger halva befolkningen från både utbildning och arbetsmarknad.

Citat:
Varför minskar då antalet födda barn i länder med hög bnp?
Därför att det finns för få daghemsplatser, för dåligt utbyggd äldreomsorg, för låga eller inga barnbidrag och otillräckligt utbyggt föräldraförsäkringssystem.
http://www.dn.se/debatt/valutbildade-hemmafruar-valdig-valfardsforlust-for-eu/

Citat:
Bara för att ett företag är vinstdrivande betyder inte att de enbart sysslar med det mest vinstdrivande. T.ex. IKEA säljer korv till förlust för att locka folk. På samma sätt anställer vinstdrivande företag en massa onödiga folk, så som HR-folk, för att undvika negativa konsekvenser. T.ex. i USA är det sedan länge känt att HR-folk är tillför att förhindra att företaget får stämningar för sexuella trakasserier.

http://www.arbetsmiljoupplysningen.se/Amnen/Sexuella-trakasserier-/
I Sverige åligger det på arbetsgivarnas ansvar att förebygga sexuella trakasserier Alla arbetsgivare måste arbeta förebyggande så att ingen på arbetsplatsen blir utsatt för sexuella trakasserier eller trakasserier på grund av kön.

http://www.cordial.se/2010/11/strategisk-korv-med-brod/
"Korvpriset harsuccessivt kunnat sänkas, nu är det nere på fem kronor. Processerna kunde trimmas och med tiden förstärktes marginalerna. Idag är korven helt säkert en lönsam affär i sig för IKEA. IKEA FOOD Services ansvarar för restauranger, bistroer, ”Swedish food shops” och kaféer på samtliga IKEA varuhus runt om i världen. Med en total försäljning på över 500 miljoner USD, står de för ca 10 % av Sveriges totala matexport."

Så korven är minsann ingen förlustaffär. Utan är ett genidrag av Ingvar Kamprad. Folk blir hungriga och törstiga efter minst en timmes lång shoppingtur genom den gigantiska byggnaden. Då smakar det extra gott med korv med bröd samt dricka efter den långa promenaden.

Citat:
Nej, dominans och våldsamhet är inte samma sak.
Våldsamhet kan yttra sig på olika sätt: fysisk, psykisk och sexuell. Den våldsamme förövaren kan genom sin dominans kuva offret till att bli undergivet.

Citat:
Läraren visste inte ens att det var plagiat, då hade han fått IG. Istället så handlar det om att när en tjej gör något så spelar alla jätteimponerade, medan samma prestation av en man inte ses som speciellt imponerande.
Det visste han säkert men ville inte berätta det för media, för han ville inte hänga ut pojken som fuskare inför hela det svenska folket. Lärarna har superkoll så det blir i princip omöjligt för fuskande elever att komma undan med det. De vet ju hur deras elever skriver och uttrycker sig och märker direkt om man tagit någon annans arbete. Men framförallt märks det senare - på proven.

Om det hade varit en flicka som hade lämnat in sin systers uppsats då? Det hade inte spelat någon roll.

Citat:
Jo, det gör det. IT-företag behöver massor av programmerare, men kvinnor lever inte upp till kraven.
Kvinnliga programmerare lever visst upp till kraven. Annars hade de inte klarat av att ta sina examina. Tentamina på universiteten är numera anonymiserade så du kan inte hävda att de får högre betyg bara för att de är kvinnor.

Problemet är att för få kvinnor söker sig IT-utbildningar. Det avspeglas på arbetsmarknaden.

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.582438/kvinnliga-kodare-tar-storre-plats

Det behövs satsningar redan i grundskolan för att så tidigt som möjligt fånga upp it-intresserade flickor. Som t ex programmering som grundskoleämne. Det kommer att locka fler flickor till IT-utbildningar.

Citat:
Fortsätt att tro det. Det enda som händer är att kvinnorna latar sig och lever på dina skattepengar. Tanken att de skulle producera något av värde är skrattretande.
Det är du som är skrattretande när du påstår att kvinnor latar sig, inte producerar något av värde och lever på skattemedel.

Citat:
Man kan skapa ordning ur kaos.
Ja, det kan man göra. Till exempel att plocka upp saker och ställa dem på rätt plats i ett rum. Då får man ordning och reda istället för kaos.

Citat:
Brandkåren ska inte syssla med sådant trams.
Om de slopar alla dessa "tramsjobb" med information och utbildning, kommer antalet bränder att öka. Det är väl det du önskar dig. Först fler innebrända barn och åldringar. Sedan fler bränder att släcka.

Vård och service av utrustning är i alla fall inget tramsjobb. Man måste kontrollera om utrustningen fungerar felfritt. Om det är hål i brandslangen kan man inte släcka bränder.

Citat:
Det är ungefär som att träna mma i 10 år och sedan gå och mucka gräl med en dvärg.
Har du provat det? Tänk om dvärgen har vapen eller livvakter.

Citat:
Jag har vapen.
Det har polisen också. Och du kommer inte in i polishuset med vapen på dig. Du blir omedelbart övermannad och fråntagen ditt vapen av en vältränad kvinnlig polis med svart bälte i judo.
Citera
2015-09-25, 01:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Nej, kvinnorna i sällskapet kommer försöka med shametactics och männen kommer vara avundsjuka men hålla det för sig själva för de är rädda för att göra sina egna kvinnor upprörda.
Du är verkligen underhållande med ditt tramsande. Härligt att en rolig snubbe som du kan bjuda på så mycket skratt.

Citat:
Nej, de är entitled och bitchiga.
Inte alla kvinnor.

Citat:
De har blivit entitled och anser att en man ska förse dem med ett stort hus och ha råd med att betala andra för att utföra hushållssysslor.
Det finns högavlönade kvinnor som tillsammans med sina män köper ett hus eller en bostadsrätt. Mina föräldrar ägde 50% var av bostaden.

Vad är det fel med att leja folk till att utföra hushållssysslor som t ex städning? Fler människor anställs och får lön. Det leder till att de kommer att konsumera mer och betala mer skatt i form av moms och direkt löneskatt.

Citat:
Ja, precis, de sitter och snattrar med andra kvinnor i 14 timmar sedan hävdar de att de har jobbat och slitit i 14 timmar.
Du lever i en fantasivärld. Gör en veckas studiebesök hos ett jordbruk som drivs av enbart kvinnor och observera hur de arbetar och vilka uppgifter de ägnar sig åt.

Citat:
Allt detta är en piss i havet jämfört med att faktiskt strida.
Om ingen kvinna hade tagit över männens industriarbeten skulle de stridande männen varit utan vapen, ammunition, militärkläder, pansarvagnar, handgranater och övrigt krigsmateriel. Då hade de förlorat kriget.

Citat:
Det är hjärndött jobb för hjärndöda människor.
Ditt jobb att kuva din dotter och dina döttrar är hjärndött trams. Att tillverka mobiltelefoner i en fabrik är inte det. De är viktiga uppgifter.

Citat:
Hur kommer det sig då att det krävdes en stor politisk rörelse för att få igenom detta?
Menar du att det är den stora feministiska rörelsen som tvingat fram det? Nej, det var företagen själva som ville ha blandade arbetsplatser. Deras verksamhet styrs inte av ideologiska skäl.

Citat:
Fortsätt intala dig själv att du lever ett gott liv när du sitter och äter fryst pizza för att din fru är för lat att laga mat.
Ingen äter fryst pizza. Den måste först värmas upp antingen i ugnen eller mikrovågsugnen. Annars går det inte att äta den. För kall och hård. Man riskerar att bita sönder en tand.

Efter jobbet kopplar min fru och jag av med att laga mat tillsammans. Mat är kärlek, t o m sexig. Vi förför och frestar varandra med att bjuda på hemlagade middagar med gott vin av fin årgång till. Under helgen äter vi på finare restauranger. Det har vi råd med eftersom vi tjänar bra båda två. Men du och din oavlönade tjänarinna har inte råd med den sortens lyx.
Citera
2015-09-25, 01:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför ens ödsla tid på idioten. Han är en lika förvirrad kvinnohatare som Babianen.

Egentligen borde jag ignorera kvinnohataren Nandu. Men ju mer jag debatterar mot honom desto fler bisarra grodor hoppar ur käften på honom. De är så överdrivet tokiga att de enbart blir komiska. De visar ju upp en outtömlig källa till humor.

Nu håller jag på att samla ihop hans värsta grodor i ett och samma dokument. Det finns ju en antirasistisk sajt som heter www.interasistmen.se, där man kan läsa drösvis med korkade citat som uttalats av SD och rasister. Det kanske borde skapas en anti-misogyn version som www.intekvinnohataremen.se.

Jag ska fortsätta att dra ut fler pinsamma kommentarer från Nandus tangentslirande. Även från Babianen. Säkert kan jag få ihop tillräckligt många pinsamma grodor att sammanställa till en underhållande bok som kan framkalla många hysteriska skrattanfall.
Citera
2015-09-25, 07:37
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Du missade att kvinnor har större styrkeuthållighet än män. Nej, ingen utom du behöver leta med ljus och lykta för att hitta något fysiskt som kvinnor är bättre på.

Har du källa på det?

Citat:
http://www.expressen.se/halsoliv/kvinnor-battre-an-man-pa-att-gora-flera-saker/
Kvinnor är bättre än män på att göra flera saker samtidigt.

Det är bara för att de ska kunna hålla reda på flera barn samtidigt. Denna förmåga används inte till något viktigare än så.

Citat:
http://fof.se/tidning/2012/1/nu-vinner-mammorna
De välutbildade yrkeskvinnorna är inga "evolutionära återvändsgränder". De kombinerar familj och karriär.

Har du källa på det? Här är mina källor som motsätter sig denna idén:

Citat:
Millennial women are the slowest of any generation to have children, with birth rates declining more than 15 percent between 2007 and 2012,

http://www.forbes.com/sites/millennialmoney/2015/06/12/are-millennial-women-selfish-for-putting-career-above-kids/

Citat:
Sweden 1.88

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_and_dependent_territories _by_fertility_rate#Countries

Citat:
Det var tur det för annars hade din pojklya varit helt obeboelig. Du hade precis trätt in i vuxenlivet när du gifte dig. Först blev du omhändertagen av din mor och sedan övertog din fru hennes roll som mamma.

Som Gud ämnat.

Citat:
Det beror helt enkelt på att kvinnorna i genomsnitt tjänar ca 75% av männens löner. Färre kvinnor än män arbetar. Kvinnor arbetar deltid i större utsträckning än männen. Kvinnor tjänar sämre för samma arbete än männen. Ju högre lön man tjänar, desto högre skatt betalar man. Männens totala livslön är högre än kvinnornas. Alltså blir deras livsskatt högre. Deras inbetalda skatter går till statskassan i form av skatteintäkter. Därifrån transfereras dessa intäkter i form av olika sorters bidrag och pensioner till medborgarna. Inte bara till kvinnorna. Du tror väl inte att all skatt du betalar under din livstid endast går till din fru?

Är det 75 % nu, innan var det 77 %. Nej, kvinnor tjänar sämre för mindre arbete. Här är min källa:
https://www.youtube.com/watch?v=F30lWAiD_3A

Citat:
Oavlönade hemmafruar som din hustru är inte självförsörjande. Däremot är heltidsarbetande yrkeskvinnor ekonomiskt oberoende och kapabla att försörja sig själva. Alltså är de ingen död vikt, utan levande vikt.

Jag har aldrig hävdat att hon är död vikt. Det är upp till mig som man att kräva tillräckligt mycket i gengäld av henne för att rättfärdiga att hon inte bidrar med en lön.

Citat:
Om du vill att din fru ska bli självförsörjande, anställ henne då. Sedan kan du ge henne lön för det arbete hon lägger ner på dig: städa, laga mat, tvätta, diska, handla mat och hushållsartiklar, ta hand om och uppfostra era barn, pyssla om dig, ge dig sex med mera 8 timmar varje dag. Betala ut nettolön på 20.000 kr i månaden. Sedan är hon med om att betala in löneskatt till statskassan, kan konsumera mer och därmed betala moms.

Så samhället ska kunna ta mer skatt av mig än de redan gör? Kvinnor klarar för övrigt inte av att hantera pengar, så om min fru hade haft något enklare jobb, t.ex. att stå i kassan på ICA så skulle jag hanterat lönen. Jag har bevisat detta i en annan tråd och här är min källa:

http://www.consumerfed.org/pdfs/WomenPrimeTargetsStudy120606.pdf

För de som inte vet så innebär subprimelån att banken ger en reducerad ränta ett visst antal år och efter dessa år har gått så går räntan upp på normal nivå. Detta innebär att det är möjligt för låntagaren att låna mer än denne har råd med. Det var mest kvinnor som gjorde detta misstag och lånade mer än de hade råd med, då kvinnor inte förstår sig på ekonomi.

Citat:
Då tycker du att det är bättre att barn och gamla blir innebrända? Det blir ju fler "riktiga jobb" som brandmännen kan utföra, dvs att släcka bränder. Skitsamma att barn och åldringar blir innebrända innan brandmännen hinner släcka branden.

Idealet är självklart att de har någon form av kontorsjobb som både är säkert och tillför ekonomiskt värde. Jobb som inte tillför ekonomiskt värde, så som att vara professionell gnällspik så som hr-specialist, är inte framtidssäkra då ingen behöver dem.

Citat:
Bygglov är viktiga, annars kan folk få för sig att bygga ut sina villor lite hursomhelst och måla deras väggfasader rosa med med blå prickar. Det kommer att förstöra hela villakvartersbilden.

Det är trams. Det hämmar ekonomisk tillväxt och kostar massor att sköta världens mest extrema byggregler.

Citat:
Arbetsförmedlingen har många viktiga arbetsuppgifter, t ex vara en länk mellan företag med rekryteringsbehov och den arbetssökande. Googla själv om du vill ha mer info.

Jaha, så inte nog med att hela ditt inlägg hittills inte har innehållit en enda källa på allt trams du hävdar, nu ska jag dessutom googla själv. Gissa vad? Jag googlade och hittade istället det här:

Citat:
Enligt en redovisning från Regeringens utredningstjänst lyckas Arbetsförmedlingen endast förmedla ett jobb per handledare och år.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10794042.ab

Citat:
Så varför ska en sund och frisk man som jag vara avundsjuk på ett stort barn som bara vill bli omhändertagen och ompysslad? Det är bara barn, sjuka och gamla som blir omhändertagna.

Det är i kvinnans natur att vilja ta hand om sin familj. Kvinnor som står och stångas på arbetsmarknaden med män mår psykiskt sämre.

Citat:
https://www.vardforbundet.se/Min-profession/Yrken-och-Vard-A-O/Aldrevard/
Brister i äldreomsorgen beror på underbemanning. En starkare bemanning (främst nattetid) leder till bättre äldreomsorg då det innebär att personalen får tillbringa mer tid med den enskilde vårdtagaren. Personalen får även större möjlighet att gemensamt utveckla verksamheten.

Detta tramset kommer debatteras i evigheter tills folk inser att offentlig vård och dagis inte fungerar. Det enda som fungerar är att familjer själva tar hand om sina äldre och barn. Den moderna människan vill slänga iväg barnen på dagis och de äldre på ålderdomshem, men kostnaderna för detta kommer alltid skena iväg tills det blir ohållbart.

Citat:
Vårdar din fru dina gamla och sjuka föräldrar hemma hos er? Då dör de nästan på en gång eftersom hon inte besitter kunskaper om gamla människors komplexa hälsosituation med många och svåra åldersrelaterade sjukdomar.

Inte än, men det kommer. Vad är bäst tror du, en läkare per 100 gamlingar som har kunskap om en massa sjukdomar och hur man behandlar dem, eller en kvinna per 2 gamlingar som har vett nog att inse att det är viktigt att tvätta sängkläder och se till att de inte ramlar och slår sig?

Citat:
Det finns väldigt många män som missköter sin ekonomi.

De är färre, dessutom är de losers som inte får några kvinnor. En kvinna kan missköta sin ekonomi och ändå ha en man och dra med honom ner i fördärvet.

Det beror helt enkelt på att rika män i sina liv har positioner som gör att de enklare kan föröka sin förmögenhet än rika kvinnor. Sammanlagt finns 2 325 dollarmiljardärer runt om i världen (2014).

Citat:
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3926519.ece
Inte alla de rikaste människorna på jorden är män. Det finns kvinnor med på Forbes-listan, om än inte lika många som männen.

Läser du ens dina egna länkar ditt spån?

Citat:
Christy Ruth Walton (née Christy Ruth Tallant,[1][2] born June 9, 1955) is an American philanthropist. She is the widow of John T. Walton, one of the sons of Sam Walton, the founder of Walmart.

Citat:
Liliane Henriette Charlotte Schueller, married name Bettencourt (French pronunciation: ​[lil.jan be.tɑ̃.kuːʁ]) (born 21 October 1922), is a French heiress, socialite, businesswoman and philanthropist.

Citat:
Alice Louise Walton (born October 7, 1949) is an American heiress to the fortune of Wal-Mart Stores, Inc.

Det är dem 3 översta på din lista av rikaste kvinnor. Fy fan vad du har gjort bort dig nu.
Citera
2015-09-25, 08:34
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Den dagen kommer - sanna mina ord. När dina döttrar vänder dig ryggen så fort du hamnar på ett äldreboende av låg kvalitet. Ingen kommer att hälsa på dig.

Min idéer är testade i millennium, dina idéer knakar i fogarna. Ironiskt också att du hotar med äldreboenden av låg kvalité, enligt dina åsikter kommer väl det inte finnas så fort lite småproblem i vården är lösta.

Citat:
Har du gjort hembesök hos samtliga svenska par?

Jag har varit hemma hos tillräckligt många för att se mönster.

Citat:
Ungefär 2%, dvs minst 100 000 svenskar kan ha en annan far än de tror sig. 98% vet vem som är deras biologiska fäder. Så problemet är inte särskilt stort.

Du är en så sjukt självhatande man. Hade 2 % av kvinnor blivit våldtagna eller slagna så hade du sagt att det är helt förfärligt. Till och med hur du uttrycker det visar att stort självhat; "vet vem som är deras biologiska fäder" du tänker direkt på barnets rätt att veta vad som är dennes biologiska fader, inte det faktum att 2 % av män slösar bort hela sina liv med att försörja en annan mans barn.

Citat:
Detsamma gäller unga polismän - de drömmer också om glamourösa och spännande polisjobb.

De stannar dock när det blir jobbigt.

Citat:
Du fattar inte min poäng. Chansen till framgång är större om man skaffar sig ett högstatusjobb, arbetar några år och sedan startar eget eller blir VD. En kvartersbutik eller pizzeria i ett förortsområde har sämre förutsättningar att bli lönsam.

Du fattar inte min poäng. Att få ett högt betalt jobb är inte samma sak som att bli framgångsrik. Det handlar om vilken respekt man har i samhället.

Citat:
Varför är inte 25-åriga dataprogrammerare respekterade?

För kvinnor vill inte ha dem. De kan tänka sig en dataprogrammerare för försörjning när de är äldre.

Citat:
Jo, det gör de faktiskt. Inom tillverkningsindustrin. Börjar du bli gaggig som glömmer bort att jag berättat om unga kinesiskor som sliter med att masstillverka mobiltelefoner?

De har lätta jobb där de sitter och skruvar ihop småsaker. Det är inte jämförbart med att t.ex. jobba i en gruva.

Citat:
Det går inte för kvinnor är enligt dig för klena för sådana tunga lyft. Då måste männen rycka in och göra kvinnornas jobb och förlora halva lönen. Det har du sagt i tidigare kommentarer.

Det finns alltid lösningar på sådant, så som att gå flera gånger eller använda en vagn. Kvinnor är dock inte intresserade av att göra faktiskt arbete överhuvudtaget.

Citat:
Det hade ändå hänt om det varit en flicka istället som lämnat in sin systers uppsats som sin egen. Artikeln bevisar ingenting. Flickor, 13-16 år gamla, går i högstadiet. Inte kvinnor.

Artikeln bevisar att folk i samhället har en inbyggd bias där de blir mer imponerade när en kvinna har gjort samma arbete. Detta leder till att kvinnor på höga positioner inte förtjänar att sitta där då deras bidrag är övervärderat.

Citat:
I realiteten bedöms kvinnors arbeten sämre än mäns. Man har till exempel låtit försöksgrupper läsa en debattartikel som är skriven i ett könsneutralt ämne. När artikeln är undertecknad med ett mansnamn, uppfattas artikelförfattaren som mer kunnig och trovärdig, än när exakt samma artikel är undertecknad med ett kvinnonamn.

Ännu mer hävdande utan källor.

Citat:
Dagens företag är betydligt större och har mer komplexa organisationer än för 100-200 år sedan. De är mer eller mindre världsomspännande nu. Ingen chef är kapabel att på egen hand sköta ett företag med tusentals anställda. Det är stor skillnad mellan t ex en enkel handelsbod år 1815 och ett gigantiskt köpcentrum år 2015. Man måste lägga på minnet att de allra flesta småföretag, t ex kvarterspizzerior, frisörsalonger, småbutiker och kinarestauranger, inte har HR-avdelningar.

Små företag har inte HR-anställda då de inte har råd med död vikt.

Citat:
Nu pratar jag om vad som händer om hela landets vårdanställda säger upp sig. Det vill du inte kommentera.

Det som händer är att kvinnor blir ännu mer död vikt. I vården så ger de i alla fall något tillbaka till samhället.

Citat:
Utbyggnad av Maglevtåg och magnetbanor kommer att kosta det svenska samhället hundratals miljarder kr. Först måste man se till att öka landets tillväxt. Det kan man göra på flera sätt: ökad export, fler sysselsatta kvinnor och invandrare för att nämna ett par exempel.

Nej, det ger intäkter att bygga maglev. Anledningen det måste finansieras av samhället i Sverige är att det är fult att tjäna pengar i detta landet och därför tillåts inte vinstdrivande företag att bygga infrastruktur.

Citat:
Den där lilla sushirestaurangen är belägen endast i Tokyo, i en tunnelbanestation, och har bara tio sittplatser. Förutom att laga god sushi påverkar kocken inte samhällets utveckling. Däremot gör snabbmatskedjor det eftersom de gör enorma vinster på att kränga snabbmat till folk. Men de leder också indirekt till ökade sjukvårdskostnader som fetma, diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar m m leder till.

Det handlar om att skapa förträfflighet vilket för samhället framåt. En ny snabbmatsrestaurang har noll effekt på samhället. Att skapa sushi i världsklass ökar hela samhällets kulturella värde. I en värld utan Jiro så finns inte sushi av så hög kvalité, taket för vad som är bäst är lägre. I en värld utan mcdonalds finns det fortfarande bättre hamburgare.
Citat:
Det visste han säkert men ville inte berätta det för media, för han ville inte hänga ut pojken som fuskare inför hela det svenska folket. Lärarna har superkoll så det blir i princip omöjligt för fuskande elever att komma undan med det. De vet ju hur deras elever skriver och uttrycker sig och märker direkt om man tagit någon annans arbete. Men framförallt märks det senare - på proven.

Du gräver dig djupare och djupare ner i ett hål. Nej, man sätter inte G på en plagierad uppsats, man sätter IG och tar ett snack med eleven i fråga. Occams rakkniv säger att läraren var lat och glömsk vilket gjorde att plagierandet inte märkes och istället handlar det om att han övervärderade vad en tjej gjorde.

Citat:
Kvinnliga programmerare lever visst upp till kraven. Annars hade de inte klarat av att ta sina examina. Tentamina på universiteten är numera anonymiserade så du kan inte hävda att de får högre betyg bara för att de är kvinnor.

Det är därför 80 % av programmerare är män.

Citat:
Det behövs satsningar redan i grundskolan för att så tidigt som möjligt fånga upp it-intresserade flickor. Som t ex programmering som grundskoleämne. Det kommer att locka fler flickor till IT-utbildningar.

Varför krävdes det inte för män? Pojkar hade en dator hemma som de experimenterade med samtidigt som deras föräldrar sade att de slösade bort sina liv på trams, ändå blev de programmerare som vuxna.

Citat:
Ja, det kan man göra. Till exempel att plocka upp saker och ställa dem på rätt plats i ett rum. Då får man ordning och reda istället för kaos.

Det är just det som allt handlar om. På jorden finns det material utspridda överallt, träd står i marken, metaller under marken och män plockade upp dessa saker och omorganiserade dem till skepp som kunde segla över haven.

Citat:
Har du provat det? Tänk om dvärgen har vapen eller livvakter.

Poängen är att när män satsar på att bli bra på något så jämför de sig med dem bästa. När kvinnor tränar hårt på gym varje dag så jämför de sig med folk som inte ens är med och tävlar.

Citat:
Det har polisen också. Och du kommer inte in i polishuset med vapen på dig. Du blir omedelbart övermannad och fråntagen ditt vapen av en vältränad kvinnlig polis med svart bälte i judo.

Du menar så här?:

http://www.svd.se/haktesvakt-misshandlad-till-dods-i-huddinge
http://www.foxnews.com/story/2008/01/28/new-orleans-female-police-officer-killed-with-own-gun-while-arresting-rape.html
https://www.youtube.com/watch?v=OtIh470fQ74
Citera
2015-09-25, 08:36
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Egentligen borde jag ignorera kvinnohataren Nandu. Men ju mer jag debatterar mot honom desto fler bisarra grodor hoppar ur käften på honom. De är så överdrivet tokiga att de enbart blir komiska. De visar ju upp en outtömlig källa till humor.

Nu håller jag på att samla ihop hans värsta grodor i ett och samma dokument. Det finns ju en antirasistisk sajt som heter www.interasistmen.se, där man kan läsa drösvis med korkade citat som uttalats av SD och rasister. Det kanske borde skapas en anti-misogyn version som www.intekvinnohataremen.se.

Jag ska fortsätta att dra ut fler pinsamma kommentarer från Nandus tangentslirande. Även från Babianen. Säkert kan jag få ihop tillräckligt många pinsamma grodor att sammanställa till en underhållande bok som kan framkalla många hysteriska skrattanfall.

Du har ingen personlighet, det är därför du drogs till dessa irrläror till en början med och det är därför det enda intressanta du kan göra i livet är att dokumentera vad någon annan gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in