Citat:
Ursprungligen postat av
Shrink
Frågan är ju varför korthuset föll ihop just nu? Har det fallit ihop tidigare? Är han en smygande lustmördare och har gjort detta förut?
Någonting har gjort att det blivit hjärnsläpp. Har han blivit totalt fixerad vid LH och bara väntat på rätt tillfälle. Nu hade han ev druckit i flera dagar och hans kontroll släppte.
Alternativet är annan stress, äktenskap och som du säger, relationen med en betydande bror som han antagligen älskar väldigt mycket.
Det är möjligt att han tidigare kunnat hålla kontrollen på sina sjuka önskningar men just nu så sprack det.
Balansen har nog inte varit så stor någon gång förut med så mycket duktighet att bära på en så liten fot i ett främmande landskap, gissar jag. Brodern är dålig på konflikthantering och flyr hellre än hamnar i bråk, gissningsvis har MGM en liknande grund men ett annat sätt att uttrycka sina brister...
Detta bör kunna vara något som får tuvan att tippa.
men då borde det ha skett förut också
Det unika med en annan trigger punkt skulle rent teoretiskt kunna vara att lisa liknar något som smärtar honom på samma sätt och gör honom vek och ömtålig. Vilket i princip som generell tes stämmer in på en adoptivsyster eller liknande. Något som tagit tutten från honom. tror inte han älskar sin bror på det sättet däremot är han beroende av honom på flera sätt och här är det underlaget som gett vika för hans stolta figur.
Det är hursomhelst min gissning. tror inte heller att lisa på något sätt var ett lätt offer utan på de flesta sätt utom just ett rent fysiskt var starkare än MGM. Gissningsvis kan någon typ av metodik för att få BO att hamna i fundamental konflikt med sig själv ha använts, tex guantanamo våt handuk och vatten som droppar in på den våta handduken. i sig självt inte livshotande men med det ökade andningbehovet pga av stress så skapar reaktionen över situationen ett ökat behov på grund av minskad tillgång, något i detta bör nog ha varit essentiellt för denna kannibal måltid av kontrollbegär som jag har tolkat det. Avnjutande av andras förlust som lust. samtidigt som det begränsade livsrummet som teknisk metod gett MGM fult spelrum för att sitta och spela dum och ovetande om läget. Kanske talat om nagelvård, eller dylikt, ifall tiden nu tillät. Men det verkar ha varit lite ont om tid för några större utsvävningar.