2015-09-27, 00:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Du har ju alltid haft vettiga åsikter i ett annat forum men varför hör inte polisen av sig om dom jobbar brett o förutsättningslöst ?

Tipset kan ha varit tidigare kollat och därmed avfört.
2015-09-27, 00:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag antog inte en 80-årig mördare.

Spinner vidare på dina teorier, varför skulle AJ be NB dumpa kroppen på hans ägor. Det var väl jävligt dumt. Troligare vore om AJ bad NB dumpa kroppen, på annan plats. Vad skulle NB tjäna på att inte tjalla på AJ. Varför skulle NB gå med på det överhuvudtaget. Ska NB hålla inne med sanningen och gladeligen ta ett långt fängelsestraff.

Det här passar perfekt i konspirations tråden om Lisa holm som används. Varför använder du inte den tråden istället.
2015-09-27, 00:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
http://www.expressen.se/gt/uppgifter-lisa-holm-dodades-med-snara/
Läste du artikeln som du länkade? Det stod inte strypsnara i den. Rubriksättaren var fantasifull.
2015-09-27, 00:39
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Läste du artikeln som du länkade? Det stod inte strypsnara i den. Rubriksättaren var fantasifull.

En snara är en bit rep som knyts på ett speciellt sätt och fungerar på så sätt att ju mer man drar i repets ände, desto mer drar knuten ihop sig.

Exempel på snaror: Hängsnara Fångsnara Strypsnara

Same shit!!!
Senast redigerad av Shrink 2015-09-27 kl. 00:41.
2015-09-27, 00:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Spinner vidare på dina teorier, varför skulle AJ be NB dumpa kroppen på hans ägor. Det var väl jävligt dumt. Troligare vore om AJ bad NB dumpa kroppen, på annan plats. Vad skulle NB tjäna på att inte tjalla på AJ. Varför skulle NB gå med på det överhuvudtaget. Ska NB hålla inne med sanningen och gladeligen ta ett långt fängelsestraff.

Det här passar perfekt i konspirations tråden om Lisa holm som används. Varför använder du inte den tråden istället.
Det här har diskuterats förut. NB behöver inte ha fått instruktioner om var kroppen skulle dumpas, och han riskerar inte långt fängelsestraff genom att hålla inne sanningen, ännu så länge.
2015-09-27, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det sista förnekade SL.
Jag ger inte så mycket för Aro, tyvärr. Det kan vara si och så med hans spekulationer till skillnad från GW:s och det handlar inte om hur ofta de har rätt eller fel.

Jag frågade efter källor på att NB kan "bindas" till gärningen. Hittills har det refererats till uppgifter om att han kan "kopplas" eller "knytas" till den. Det sistnämnda är månne synonymt med "bindas" men inte riktigt ändå. Vad sa egentligen HA eller vem som nu sa något? (Tyvärr kan jag inte se tv4play.)

Lite sent kanske, men..det finns väl ingen uppgift från utredningen där man gått ut med att NB kan "bindas till gärningen", bara att NB:s DNA kan knytas till Lisas kropp.
Jag ger inte heller så mycket för Aro, han ville ju ha höga tittarsiffror till första programmet.
Även fast han själv ej är speciellt klok eller kunnig så har väl dock kontakter inom polisen, men jag har svårt ändå att tro att någon i utredningen skulle läcka.
Det han sa var i princip att "de fått uppgifter om" - att Lisa kvävdes till döds, att inget sexualbrott begåtts mot LH, att bevisningen mot MGM är god och att det blir åtal snart.
2015-09-27, 00:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
En snara är en bit rep som knyts på ett speciellt sätt och fungerar på så sätt att ju mer man drar i repets ände, desto mer drar knuten ihop sig.

Exempel på snaror: Hängsnara Fångsnara Strypsnara
Ja, snaror kan användas på många sätt, inte bara strypning.
2015-09-27, 00:46
Medlem
chilimansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Balten blev ju faktiskt inte misstänkt förrän polispatrullen fick syn på honom där ko kom körandes - då pinglade den "polisiära intuitionen" till och de bestämde sig för att plocka upp balterna.
Det är först Nu, när åklagaren håller på med sina försök att påverka nämndemännen genom media, som han påstår att de minsann misstänkte balten redan innan.
Trams såklart.
Polis o åklagare sa inget om det från början. Då sa de bara att balterna plockades in pga "polisiär intuition."
Och när de väl satt häktade så blev de övertygade om att de fått tag i rätt person.
Dvs de hetsade varandra och var så vana vid att alla som satt bakom lås och bom var skyldiga, så då måste såklart även dessa vara det.
Men vad hände - jo, de tre blev bara en enda - och sen började åklagaren ändra vad han sagt innan.

Inte så konstigt att GW Persson nu kallar utredarna klumpiga och inkompetenta klåpare.
Men GW har naturligtvis läst mina inlägg här på FB där jag redovisar alla fel utredarna har gjort och hur omöjligt det hade varit för balten att ens kunna utföra brottet även om han ville det - så det är inte konstigt att GW därför menar att utredarna måste vara riktigt dåliga klåpare, som dessutom fegt gömmer sig bakom yppandeförbudet.

Som GW säger så borde aldrig landsorts-poliser få ha hand om så pass allvarliga brott som mord. De vet inget om hur sådant ska utredas, det enda de kan är hur man sätter dit hembrännare och äppeltjuvar, och hur man bäst kan trakassera byfånen så han äntligen flyttar.

Inte så konstigt att Aftonbladets poll visar att 9 av 10 tror balten är oskyldig nu.

Korrupta landsorts-åklagare och -poliser borde aldrig få ansvara för seriösa brottsutredningar. Då blir det bara rättsröta av det hela, och allt komemr sluta med att vi alla genom skattesedeln tvingas betala altens rekordskadestånd och framtida lyxliv.

Jag tycker det har blivit hög tid för polisen att verkligen ge sig ut och leta efter den verkliga mördaren. För nu, nu går en mördare lös. En mördare som kanske komemr slå till igen. Vem vet.

Ännu en som tror att den misstänkte är oskyldig . GW och Aftonbladet , där kan man verkligen tala om Sveriges tungviktare när det gäller spådomar och ta upp dyrbar tv-tid . Har du något emot folk från landsorten eller varför sitter du och kastar skit på dessa . Du kanske kommer från en storstad själv och tror att du är förmer än folk på landet . Om balten som du kallar honom inte är skyldig så tycker jag att du ska komma med ett bättre förslag och inte sitta och kritisera hur fallet sköts . Jag vill att du exakt och med 100 procentig säkerhet talar om vem som är skyldig till flickans död . Och inga försök att slingra dig nu . En person som är så säker på sin sak som du verkar vara måste ju helt enkelt veta allt .
2015-09-27, 00:47
Bannlyst
Citat:
Frågan är ju varför korthuset föll ihop just nu? Har det fallit ihop tidigare? Är han en smygande lustmördare och har gjort detta förut?

Någonting har gjort att det blivit hjärnsläpp. Har han blivit totalt fixerad vid LH och bara väntat på rätt tillfälle. Nu hade han ev druckit i flera dagar och hans kontroll släppte.
Alternativet är annan stress, äktenskap och som du säger, relationen med en betydande bror som han antagligen älskar väldigt mycket.

Det är möjligt att han tidigare kunnat hålla kontrollen på sina sjuka önskningar men just nu så sprack det.
Balansen har nog inte varit så stor någon gång förut med så mycket duktighet att bära på en så liten fot i ett främmande landskap, gissar jag. Brodern är dålig på konflikthantering och flyr hellre än hamnar i bråk, gissningsvis har MGM en liknande grund men ett annat sätt att uttrycka sina brister...

Detta bör kunna vara något som får tuvan att tippa.

men då borde det ha skett förut också

Det unika med en annan trigger punkt skulle rent teoretiskt kunna vara att lisa liknar något som smärtar honom på samma sätt och gör honom vek och ömtålig. Vilket i princip som generell tes stämmer in på en adoptivsyster eller liknande. Något som tagit tutten från honom. tror inte han älskar sin bror på det sättet däremot är han beroende av honom på flera sätt och här är det underlaget som gett vika för hans stolta figur.

Det är hursomhelst min gissning. tror inte heller att lisa på något sätt var ett lätt offer utan på de flesta sätt utom just ett rent fysiskt var starkare än MGM. Gissningsvis kan någon typ av metodik för att få BO att hamna i fundamental konflikt med sig själv ha använts, tex guantanamo våt handuk och vatten som droppar in på den våta handduken. i sig självt inte livshotande men med det ökade andningbehovet pga av stress så skapar reaktionen över situationen ett ökat behov på grund av minskad tillgång, något i detta bör nog ha varit essentiellt för denna kannibal måltid av kontrollbegär som jag har tolkat det. Avnjutande av andras förlust som lust. samtidigt som det begränsade livsrummet som teknisk metod gett MGM fult spelrum för att sitta och spela dum och ovetande om läget. Kanske talat om nagelvård, eller dylikt, ifall tiden nu tillät. Men det verkar ha varit lite ont om tid för några större utsvävningar.
2015-09-27, 00:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Vad anser du är rätt metod för att få information från en operatör i svenska försvarets specialförband? Direkt?
Den typen av information får man lättare genom olika spionageliknande aktiviteter; det har dessutom fördelen att operatören är okunnig om informationsinhämtandet.
2015-09-27, 00:51
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jag ger inte heller så mycket för Aro, han ville ju ha höga tittarsiffror till första programmet. Även fast han själv ej är speciellt klok eller kunnig så har väl dock kontakter inom polisen, men jag har svårt ändå att tro att någon i utredningen skulle läcka.
Kan man inte tänka sig att hans produktionsbolag eller TV4 betalat rejält för att få lite godis?
2015-09-27, 00:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det här har diskuterats förut. NB behöver inte ha fått instruktioner om var kroppen skulle dumpas, och han riskerar inte långt fängelsestraff genom att hålla inne sanningen, ännu så länge.

Nästan så man önskar att du gav åtminstone ett vettigt svar, på dina konspirationsteorier. Svara gärna på alla frågor. Vad då än så länge, vad menar du med det. Han är redan insyltat upp till öronen. Finns ingen bättre tidpunkt än nu att berätta sanningen, framförallt om han vore oskyldig till mord som du hävdar. Är han skyldig och feg så berättar han inte sanningen. Klart han måste ha fått instruktioner. Han har inget att tjäna på att hålla tyst om AJ, för då blir det med all sannolikhet fängelse. Och det brukar bara betyda en sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in