2015-09-26, 20:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
(...)
I det här fallet har MGM en förkärlek för bundna småflickor, använt en utstuderad mordmetod som just lustmördare använder. Det är en perversion och sexuell handling som inte syftar till samlag utan att få utlopp för sin sexualsadism.

Okej, kan du vara god och belägga dessa påståenden?
2015-09-26, 20:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Iofs har inga bevis presenterats närmare, men hur tycker du knösen rimmar med att det ska finnas tekniska spår som direkt binder NB till det sätt på vilket LH mördades?
Om Lisa skars loss från en snara av NB i samband med städningen så är det troligt att NB:s DNA finns på snaran.
2015-09-26, 20:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Jag har faktiskt tänkt på ngt annat Om det är så att NB s DNA finns på Lisas tillhörigheter som kan också vara mordvapnet då (typ snara ) kan det tex vara hörlurar till mobilen , kabel dvs mobilladdare , behå ....
Antar att du menar mindre saker hon haft nära kopplade till sin hud/kropp och att dessa tillhörigheter återfanns på eller nära kroppen. - I så fall blir det svårt för NB att klara sig undan en direktkoppling, men det hänger ju också på var LH hittades; det kan ju ha varit i ett utrymme i vilket NB normalt sett aldrig vistades eller där han aldrig utfört några arbeten. - Såväl kabel som BH kan användas som snara/till att strypa.
Senast redigerad av letsdoit 2015-09-26 kl. 21:05.
2015-09-26, 20:52
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
En annan fråga kan vara varför åkte han i väg till england när han gjorde, var det på grund av att han fick sparken när det försvann saker han var ansvarig för eller räckte det med böter och sedan jobba vidare? Det är frågor som inte är besvarade. Och som MGM inte heller verkar dryfta i personundersökningen.
Hans förehavanden i UK och Gbg vore onekligen intressant att få veta mer om. Lite undrar man också som du säger varför det inte sades något om det i pu.
2015-09-26, 20:52
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Nja, måste det vara en renodlad lustmördare?
Detta är ju trotts allt en person som är väldigt duktig i sitt arbete. och alltså har en hel del tyngd på sina axlar för att vara just det duktig och bra. Den social kontaktytan är extremt liten och stora delar av den var till att försvinna precis i samband med händelsen, dvs hans bror åker hem för gott. Hans äldste vän försvinner från närområdet och när det går upp för honom vill han bli stark igen.

Lust som en flykt från den olusten, javisst det kan jag nog tänka mig. Det skulle binda gärningen i tiden lite tydligare som svar på frågan varför detta just då?

Det finns ju också möjligheter att känna sig våldsamt undanträngd i ett läge då modern adopterar eller tar hand om andra barn. Ett riktigt långskott som setts i Sverige dock
http://www.expressen.se/nyheter/oskyldigt-anklagad/

Det bör nog finnas lite fler trigger faktorer än bara en tycker jag... eller? En likhet med en styvsyster borde nog inte vara helt borträknat, eller? Något som väcker den raka motsatsen till bror duktig och triggar den osäkra ensamma basen just där han känner smärtan just då, och så sitter hon på mopedsadeln och skrattar eller bara ler rätt in i mobilen...

Tja, vi vet ju inget om hans inre logik och vad han varit med om i sin uppväxt. Det brukar ju dock finnas en förklaring i en persons historia. Det finns ju mördare som mördar för att spela upp ett trauma eller reparera ett trauma. Såg ett program om en mördare som dödade för att fånga upp kvinnornas röst. Hans mamma hade vaggat honom och sjungit för honom. Det gjorde honom lugn.
Problemet var att hans far terroriserat honom med hugg och slag. Fruktansvärt trauma för honom.

Det är ju möjligt att NB har någon slags sjuk logik som triggar honom till detta mord.

Det fattas ju info om NB:s far här. I vart fall så har inte jag kunnat finna någon info om honom.
Senast redigerad av Shrink 2015-09-26 kl. 21:07.
2015-09-26, 20:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om Lisa skars loss från en snara av NB i samband med städningen så är det troligt att NB:s DNA finns på snaran.
Ja, både hans DNA och fingeravtryck kan ha funnits på snaran - om han tidigare använt repet i sitt arbete, men det är inte rimligt att han fått betalt av någon rik, osynlig knös (AJ verkar redan frikänd...).

Nu är jag ganska övertygad om att sådana tvetydiga bevis där NB:s DNA, fingeravtryck, hår mm på ett naturligt och förklarligt sätt kan ha funnits i olika utrymmen där han arbetat, osv, inte kommer att användas som bevis mot honom.
2015-09-26, 20:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och du är trogen ditt vanliga jag och ligger förstås i hårt med att bortförklara allt som pekar
på den misstänktes skuld.

Det är ohyggligt svårt förstår jag att förlika sig med tanken att vederbörandes roll i dramat
inte bara begränsar sig till ett uppstädande utan att det är betydligt mer omfattande än så;
han begick gärningen och absolut ingen annan aktör var närvarande i själva "huvudakten".
Möjligen en birollsfigur dyker upp på slutet och hjälper till med lite bärande och
vem som ikläder sig den rollen överlåter jag åt dig att fundera ut.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-26 kl. 21:21.
2015-09-26, 21:01
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Okej, kan du vara god och belägga dessa påståenden?

"I det här fallet har MGM en förkärlek för bundna småflickor, använt en utstuderad mordmetod som just lustmördare använder. Det är en perversion och sexuell handling som inte syftar till samlag utan att få utlopp för sin sexualsadism."

Snälla, bilderna som han gillar finns ju/har funnits på Facebook. I arkivet finns det mesta, klippdockorna Stardoll, änglar och bunden flicka. Klippdockorna och änglar fäster jag inte så stort avseende vid men om man likar en bunden ung flicka så är det ett uppslag.

Strypsnaran har ju verifierats i media och använder man en sådan så talar det för sexualsadism.
2015-09-26, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, både hans DNA och fingeravtryck kan ha funnits på snaran - om han tidigare använt repet i sitt arbete, men det är inte rimligt att han fått betalt av någon rik, osynlig knös (AJ verkar redan frikänd...).

Nu är jag ganska övertygad om att sådana tvetydiga bevis där NB:s DNA, fingeravtryck, hår mm på ett naturligt och förklarligt sätt kan ha funnits i olika utrymmen där han arbetat, osv, inte kommer att användas som bevis mot honom.
Men om snaran inte går att knyta till hans vanliga liv kan DNA på den förklaras på det sätt jag beskrev. Varför är det inte rimligt att han har blivit lovad städpengar?
2015-09-26, 21:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Och du är trogen ditt vanliga jag och ligger förstås i hårt med att bortförklara allt som pekar
på den misstänktes skuld.

Det är ohyggligt svårt förstår jag att förlika sig med tanken att vederbörandes roll i dramat
inte bara begränsar sig till ett uppstädande utan att det är betydligt mer omfattande än så;
han begick gärningen och absolut ingen annan aktör var närvarande i själva "huvudakten".
Möjligen en bilrollsfigur dyker upp på slutet och hjälper till med lite bärande och
vem som ikläder sig den rollen överlåter jag åt dig att fundera ut.
Vem har sagt att jag inte har förlikat mig med den tanken?

Jag diskuterar alternativ till åklagarens version. Det innebär inte att jag inte tror på den.
2015-09-26, 21:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
(...)
Strypsnaran har ju verifierats i media och använder man en sådan så talar det för sexualsadism.

Kan du länka till media där en strypsnara verifieras?
2015-09-26, 21:08
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Vad innebär det att något verifierats i media?
Lars Johansson beklagar att det sprids rykten i media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in