Citat:
Ursprungligen postat av
Shrink
Kommissarien har uttalat sig om att de har svårt att finna motivet till mordet. Det betyder att de inte har funnit något sexuellt övergrepp i bemärkelsen våldtäkt. Det har ju sedan verifierats i media.
Det har ju heller inte varit samma typ av överfall som drabbade Ida Johansson. Det här överfallet är mer utstuderat och planerat i initialskedet för att sedan möjligtvis utmynna i en stress o paniksituation.
I Ida fallet handlade det mycket om direkt våld av en förövare med mycket uppdämd aggression och själva motivet var mer att få utlopp för denna aggression.
I det här fallet har MGM en förkärlek för bundna småflickor, använt en utstuderad mordmetod som just lustmördare använder. Det är en perversion och sexuell handling som inte syftar till samlag utan att få utlopp för sin sexualsadism.
Några andra motiv finns inte och allt tyder på ovanstående.
Sedan kan vem som helst vrida och vända på olika bevis men med ovanstående ledtrådar talar allt för en lustmördare.
Nja, måste det vara en renodlad lustmördare?
Detta är ju trotts allt en person som är väldigt duktig i sitt arbete. och alltså har en hel del tyngd på sina axlar för att vara just det duktig och bra. Den social kontaktytan är extremt liten och stora delar av den var till att försvinna precis i samband med händelsen, dvs hans bror åker hem för gott. Hans äldste vän försvinner från närområdet och när det går upp för honom vill han bli stark igen.
Lust som en flykt från den olusten, javisst det kan jag nog tänka mig. Det skulle binda gärningen i tiden lite tydligare som svar på frågan varför detta just då?
Det finns ju också möjligheter att känna sig våldsamt undanträngd i ett läge då modern adopterar eller tar hand om andra barn. Ett riktigt långskott som setts i Sverige dock
http://www.expressen.se/nyheter/oskyldigt-anklagad/
Det bör nog finnas lite fler trigger faktorer än bara en tycker jag... eller? En likhet med en styvsyster borde nog inte vara helt borträknat, eller? Något som väcker den raka motsatsen till bror duktig och triggar den osäkra ensamma basen just där han känner smärtan just då, och så sitter hon på mopedsadeln och skrattar eller bara ler rätt in i mobilen...