Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Jag tror att den riktiga GM har mördat förut, och att han därför har erfarenhet, jag tror dessutom att den alternativa GM är intilligent och slug, och därför vetat hur man lämnar så lite spår som möjligt.
Jag tror dessutom att det är möjligt att han på något vis medvetet har försökt att sätta dit "balten/balterna".
En annan möjlighet är att utredningen, förtutom MGMs DNA, hittat annan DNA men att man valt att fokusera på MGMs DNA iom att man tyckte att man hade så mycket annat som pekade på MGM och därmed var så säker på att man hade rätt GM till och med mycket tidigt i utredningen.
Och så kan en alternativ GMs DNA, som hittats, ju möjligtvis vara från en person som också har en naturlig orsak att vistas på Blombergs ägor och fastigheter och kan därför, av polisen och åklagren, lätt bortförklaras.
Ungefär så tänker jag...bla.
Ok, tack för ditt svar men det är just sådant här jag menar.
Det fetade i ditt inlägg - Att tro att det är en alternativ GM som har mördat förut och är så
"slug och intelligent" att han lyckats med bedriften att blixtsnabbt mörda och sen frakta bort kroppen utan att lämna ett enda spår? Och sen lyckats rikta misstankarna mot MGM?
Hur och när då?
Sen att man "valt" att fokusera på MGM trots andra DNA-spår, alltså valt bort annan misstänkt.
Varför då? För att de ogillar balter, är rasister eller
vad?
Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Hmm, men jag finner det obegripligt hur vissa kan posta så många anti-inlägg mot åklagaren och utredningen utan att komma med någon som helst rimlig, trovärdig eller logisk förklaring till den alternativa teorin.
Då är ju bara egentligen syftet att visa att man är emot hela rättssystemet, inte att visa att man har normala funderingar kring hur det här mordet gått till. Blir en sådan sanslös mängd med osannolika inlägg som ej egentligen rör fakta i fallet.
Så, snälla Foreigner och andra med alternativa teorier - förklara vart spåren av den okända gärningsmannen tagit vägen?
Har ni ingen bra förklaring så måste jag fortsätta tro att ni postar era inlägg endast för att ni hyser agg mot det svenska rättssystemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Jag svarade på en av dina frågor för en liten stund sedan men det har du tydligen inte läst.
Dessutom så har jag ju förklarat en hel del om mina tankar/teorier ang alternativ GM igenom dom sista 3 månaderna, att du, och andra, inte läst alt jag postat rår jag ju inte för.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Jo, jag har läst det mesta, är nog det som är problemet.
Jag hittar nämligen ingen substans av konsekvens, logik eller sannolikhet i de alternativteorier som framförts.
Skulle önska att du ibland kunde ta hänsyn till de fakta som presenterats och utgå lite mer från det.
Men, tacksam för att du ändå lade ner tid på svar och folk har ju rätt att tro och tycka som de vill men önskvärt om det innehåller en viss substans av fakta, logik och verklighetsförankring.