2015-09-26, 16:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ely - en gammal historisk bygd.

Citat:
Ursprungligen postat av chilimanson
Kan detta ha varit stället han befann sig på i England.

https://myspace.com/206623257

Kan mycket väl vara möjligt. Kanske är NB intresserad av historia? Även området kring Blomberg är ju en gammal historisk bygd som t. ex. Husaby källa där Olof Skötkonung döptes 1008.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ely
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-26 kl. 16:51.
2015-09-26, 16:48
Avslutad
Jag tror och är helt övertygad fortfarande att de har fel snubbe. Tror på GW i denna sak, som säger att det är amatörer i utredningen och att den luktar skunk.

Tror de fiskar efter halmstrån. De har en möjlig gärningsman sen lägger de alla resurser och krafter på att få att få denne fäld. De har bestämt sig, precis som de gjorde mot Christer Pettersson.

Det största mordfall vi nånsin haft och lagt överlägset mest resurser på och CP blir dömd på grunderna bsom var, utan teknisk bevisning dessutom, och än idag finns det både poliser och jurister i detta land som fortfarande hävdar att det är uppklarat och att han är skyldig.

Att hans DNA finns i området är väl inget konstigt?! Sen att de påstår sig ha teknisk bevisning som knyter NB till mordet tror jag inte en enda jävla sekund på. Det begicks grava misstag, medvetna mot Thomas Quick vad beträffar DNA som fick honom fäld. De undanhöll dessutom annan teknisk bevisning.

Den som tror att det är proffs på detta fall får tänka om.

De har fel kille, kom ihåg från vem ni hörde det!
Senast redigerad av redlineoffside 2015-09-26 kl. 17:15.
2015-09-26, 16:56
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Precis, man behöver ju inte vara Einstein om man börjar spekulera. Apropå kvävning - kvävs man inte om man blir strypt? Det tycker jag. Då kan man inte andas = kvävning.
Är man strypt så är man också kvävd. Är man kvävd behöver man inte nödvändigtvis blivit strypt dock.
2015-09-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag tror och är helt övertygad fortfarande att de har fel snubbe. Tror på GW i denna sak, som säger att det är amatörer i utredningen och att den luktar skunk.

Tror de fiskar efter halmstrån. De har en möjlig gärningsman sen lägger de alla resurser och krafter på att få att få denne fäld. De har bestämt sig, precis som de gjorde mot Christer Pettersson.

Det största mordfall vi nånsin haft och lagt överlägset mest resurser på och CP blir dömd på grunderna bsom var, utan teknisk bevisning dessutom, och än idag finns det både poliser och jurister i detta land som fortfarande hävdar att det är ouppklarat och att han är skyldig.

Att hans DNA finns i området är väl inget konstigt?! Sen att de påstår sig ha teknisk bevisning som knyter NB till mordet tror jag inte en enda jävla sekund på. Det begicks grava misstag, medvetna mot Thomas Quick vad beträffar DNA som fick honom fäld. De undanhöll dessutom annan teknisk bevisning.

Den som tror att det är proffs på detta fall får tänka om.

De har fel kille, kom ihåg från vem ni hörde det!

Du tror, men samtidigt är du helt övertygad?
Hans DNA finns på LH tillhörigheter, och det ska tydligen finnas teknisk bevisning som binder honom till själva gärningen. Dessa uppgifter fanns inte tillgängliga när GW uttalade sig senast!
Du får gärna tro, men att du är helt övertygad? Mjae

Palme-mordet skedde för snart 30 år sedan, du tror alltså att polisen och utredare jobbar som man gjorde då?
Om något så har man lärt sig och utvecklat hur man inte ska göra när man undersöker ett mordfall
Senast redigerad av chrisemil 2015-09-26 kl. 17:06.
2015-09-26, 16:59
Medlem
Skaraborg2s avatar
Polisen kollat upp NB tid i England?

Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Byggjobb antagligen, eller? Han lär väl inte direkt vara högutbildad.

Troligtvis men Aro och co kunde inte få fram den informationen. Det var för dem okänt vilket jag tycker är något underligt. Annan verkligt intressant information ang. mordet hade de däremot vaskat fram.

En duktig snickare kan få jobb i de flesta länder utan att kunna landets språk speciellt bra.

Då har alltså NB också bott i Storbritannien, utöver sitt hemland, innan han dök upp i Göteborg 2010.

Har han någonsin begått ett liknande grovt brott i någon av dessa länder innan men klarat sig? Kanske inte direkt mord men sexualbrott? Antar att polisen har kollat upp även hans fyra år i Storbritannien.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-26 kl. 17:12.
2015-09-26, 17:09
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tror att den riktiga GM har mördat förut, och att han därför har erfarenhet, jag tror dessutom att den alternativa GM är intilligent och slug, och därför vetat hur man lämnar så lite spår som möjligt.
Jag tror dessutom att det är möjligt att han på något vis medvetet har försökt att sätta dit "balten/balterna".
En annan möjlighet är att utredningen, förtutom MGMs DNA, hittat annan DNA men att man valt att fokusera på MGMs DNA iom att man tyckte att man hade så mycket annat som pekade på MGM och därmed var så säker på att man hade rätt GM till och med mycket tidigt i utredningen.
Och så kan en alternativ GMs DNA, som hittats, ju möjligtvis vara från en person som också har en naturlig orsak att vistas på Blombergs ägor och fastigheter och kan därför, av polisen och åklagren, lätt bortförklaras.

Ungefär så tänker jag...bla.

Så man skulle ha hittat DNA från en annan man som man totalt struntat i? Man kanske t o m har myglat bort det ur förundersökningen? Du litar ju inte på åklagaren och polisen, det har du sagt tidigare?

Allvarligt talat - hur sannolikt tror du att ett sånt scenario är?
2015-09-26, 17:12
Medlem
Citat:
Jag tror att den riktiga GM har mördat förut, och att han därför har erfarenhet, jag tror dessutom att den alternativa GM är intilligent och slug, och därför vetat hur man lämnar så lite spår som möjligt.
Jag tror dessutom att det är möjligt att han på något vis medvetet har försökt att sätta dit "balten/balterna".
En annan möjlighet är att utredningen, förtutom MGMs DNA, hittat annan DNA men att man valt att fokusera på MGMs DNA iom att man tyckte att man hade så mycket annat som pekade på MGM och därmed var så säker på att man hade rätt GM till och med mycket tidigt i utredningen.
Och så kan en alternativ GMs DNA, som hittats, ju möjligtvis vara från en person som också har en naturlig orsak att vistas på Blombergs ägor och fastigheter och kan därför, av polisen och åklagren, lätt bortförklaras.

Vet du att NB aldrig mördat förut?
Visst inget talar för det, men han kan mycket möjligt mördat tidigare och lyckats komma undan.
Bara en hypotes vill jag tillägga.
2015-09-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
/--/En annan sak som stör mig är att det tydligen är så svårt för utredande polis att få med sig NFC på tåget. Eftersom det tar sådan tid så bör vid det här laget ett antal gärningsbeskrivningar fått avslag från NFC. /--/

Fast NFC bör/skall väl inte engagera sig i åkl:s gärningsbeskrivningar; det tåget skall de inte åka med, de skall stå kvar på perrongen och sköta sitt.
2015-09-26, 17:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så man skulle ha hittat DNA från en annan man som man totalt struntat i? Man kanske t o m har myglat bort det ur förundersökningen? Du litar ju inte på åklagaren och polisen, det har du sagt tidigare?

Allvarligt talat - hur sannolikt tror du att ett sånt scenario är?
Man brydde sig nog om främmande DNA lika mycket som man brydde sig om det främmande fingeravtrycket i Marinas säng i Spekeröd. Man kollade det mot fingeravtrycksregistret, punkt.

Frmmande DNA på Lisas tillhörigheter har mycket mer naturlig förklaring än fingeravtryck på Marinas säng.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-26 kl. 17:22.
2015-09-26, 17:23
Bannlyst
Citat:

Ok, tack för ditt svar men det är just sådant här jag menar.
Det fetade i ditt inlägg - Att tro att det är en alternativ GM som har mördat förut och är så "slug och intelligent" att han lyckats med bedriften att blixtsnabbt mörda och sen frakta bort kroppen utan att lämna ett enda spår? Och sen lyckats rikta misstankarna mot MGM?
Hur och när då?

Sen att man "valt" att fokusera på MGM trots andra DNA-spår, alltså valt bort annan misstänkt. Varför då? För att de ogillar balter, är rasister eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Hmm, men jag finner det obegripligt hur vissa kan posta så många anti-inlägg mot åklagaren och utredningen utan att komma med någon som helst rimlig, trovärdig eller logisk förklaring till den alternativa teorin.
Då är ju bara egentligen syftet att visa att man är emot hela rättssystemet, inte att visa att man har normala funderingar kring hur det här mordet gått till. Blir en sådan sanslös mängd med osannolika inlägg som ej egentligen rör fakta i fallet.
Så, snälla Foreigner och andra med alternativa teorier - förklara vart spåren av den okända gärningsmannen tagit vägen?
Har ni ingen bra förklaring så måste jag fortsätta tro att ni postar era inlägg endast för att ni hyser agg mot det svenska rättssystemet.

Citat:
Jag svarade på en av dina frågor för en liten stund sedan men det har du tydligen inte läst.
Dessutom så har jag ju förklarat en hel del om mina tankar/teorier ang alternativ GM igenom dom sista 3 månaderna, att du, och andra, inte läst alt jag postat rår jag ju inte för.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jo, jag har läst det mesta, är nog det som är problemet.
Jag hittar nämligen ingen substans av konsekvens, logik eller sannolikhet i de alternativteorier som framförts.
Skulle önska att du ibland kunde ta hänsyn till de fakta som presenterats och utgå lite mer från det.
Men, tacksam för att du ändå lade ner tid på svar och folk har ju rätt att tro och tycka som de vill men önskvärt om det innehåller en viss substans av fakta, logik och verklighetsförankring.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-09-26 kl. 17:25.
2015-09-26, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du tror, men samtidigt är du helt övertygad?
Hans DNA finns på LH tillhörigheter, och det ska tydligen finnas teknisk bevisning som binder honom till själva gärningen. Dessa uppgifter fanns inte tillgängliga när GW uttalade sig senast!
Du får gärna tro, men att du är helt övertygad? Mjae

Palme-mordet skedde för snart 30 år sedan, du tror alltså att polisen och utredare jobbar som man gjorde då?
Om något så har man lärt sig och utvecklat hur man inte ska göra när man undersöker ett mordfall

Haka inte upp dig på ord, det är ett tecken på svaghet. Skrev först tror sen ändrade jag till övertygad och glömde ta bort det. Skriver från mobil. Men det ska inte du tänka på, håll dig till saken.

Menar du att juristerna var sämre 1989 än nu? För det var då han blev dömd, 3 år efter mordet. Det som händer nu spelar mindre roll.

Thomas Quick blev felaktigt dömd 6 gånger på 2000-talet, menar du att de då hade lärt sig? Eller var det efter Quick-skandalen. Berätta gärna när "man lärde sig" Isåfall.

Det där påståendet med att de kan knyta honom till gärningen köper jag inte, jag tror inte en sekund på det. Ponera att hon blivit strypt av ett rep, sen har de hittat hans DNA på samma rep hon blev strypt av. Tror du då att der skulle ta över 4 månader till åtal? Det är ingen raketforskning. Eller glömde de att topsa platsen hon hittades på och sakerna som fanns i anslutning till den? Nädu, det är helt orimligt.

De har fiskat efter halmstrån sedan dag 1, han nekar lika mycket nu som då.
2015-09-26, 17:47
Medlem
Eftersom vi inte har FUP så är det lite svårt att förstå hur polisen och åklagare har tänkt. Men om det stämmer att DNA från NB hittats endast på LH:s tillhörigheter, att LH dog samma dag som hon försvann och att NB och LH inte kände varandra så förstår jag inte varför NB gömde LH:s kropp. Istället för att lämna den bredvid moppen eller i den öppna ladan. Besväret att sprida ut hennes tillhörigheter och därmed lämna DNA- spår från sig själv är också obegripligt för mig. Den som gömmer en kropp gör det oftast för att slippa bli misstänkt för brottet. Oftast är det en anhörig eller någon som BO haft en relation med som gör på detta sätt. Vem skulle ha misstänkt NB om han hade lämnat LH:s kropp ute eller i ladan och struntat i att befatta sig med hennes tillhörigheter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in