2015-09-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jaha, så du tror att man betalar anonyma vittnen? Hur går betalningen till om de är anonyma? Intressant. Här är du nåt hett på spåret.

Nej nej nej....................
2015-09-26, 15:04
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vad menar du då?
Om brodern och frun från början givit falskt alibi till MGM, men nu, efter att ha fått mera fakta och insett vad MGM måste ha gjort - så har de sagt sanningen som inte alls ger MGM alibi - så är ju det precis vad utredarna var ute efter.
Eller, har jag missuppfattat allt? Ska de straffas för det då
?

När det gäller familjemedlemmar så tar man väl kanske lite för givet att en första och naturliga instinkt är att "skydda sina egna", men nu när sanningen börjar uppdagas och de har fått perspektiv på det hela, tid att fundera och ställts inför verkliga fakta så kan de inget annat göra än att säga sanningen - som eventuellt då spräcker MGM:s alibi.
Jag kan vara helt fel ute men känns inte som en omöjlighet med detta scenario.

Ett sådant scenario kan förklara att misstankegraden för både delaktighet (brodern berättar mer om saken) respektive skyddande av brottsling (hustrun tar tillbaka eller mildrar en redan given uppgift) minskar till en nivå där man inte längre anser sig kunna få personerna fällda.
2015-09-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Missing people rörde sig också i området - alltså i närheten av fynd. Fynd hittades väl dessutom på områden som redan gåtts igenom av Missing People?

Slutsatsen måste alltså vara att de i Missing People som fanns i området är de skyldiga...

Nej de gjorde de inte. MPS såg Litauerna lämna nån av bodarna eller boden där kroppen hittades och sen gick de dit och hittade liket (antagligen).

Eller tror du bara han var ute och hämtade en påse grillchips till kvällen?
2015-09-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Jag följde livsändningen, det rapporterades att MPS hade sett Litauerna i närheten av en fyndplats och kort därefter kunde kroppen hittas.

Nej men det säger att han är inblandad ditt sågspån.

Sågspån!
Jag såg också Livesändningen, finns inget som säger där att NB är mördare!
2015-09-26, 15:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Vad menar du då?
Om brodern och frun från början givit falskt alibi till MGM, men nu, efter att ha fått mera fakta och insett vad MGM måste ha gjort - så har de sagt sanningen som inte alls ger MGM alibi - så är ju det precis vad utredarna var ute efter.
Eller, har jag missuppfattat allt? Ska de straffas för det då?

När det gäller familjemedlemmar så tar man väl kanske lite för givet att en första och naturliga instinkt är att "skydda sina egna", men nu när sanningen börjar uppdagas och de har fått perspektiv på det hela, tid att fundera och ställts inför verkliga fakta så kan de inget annat göra än att säga sanningen - som eventuellt då spräcker MGM:s alibi.
Jag kan vara helt fel ute men känns inte som en omöjlighet med detta scenario.
Det är brottsligt att ge en brottsling falskt alibi.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ett sådant scenario kan förklara att misstankegraden för både delaktighet (brodern berättar mer om saken) respektive skyddande av brottsling (hustrun tar tillbaka eller mildrar en redan given uppgift) minskar till en nivå där man inte längre anser sig kunna få personerna fällda.
Det har väl varit ganska tydligt sedan de släpptes att de inte kommer att bli föremål för åtal. Det krävs ganska mycket mer för att åtala en nära anhörig för det än random kompis ....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Sågspån!
Jag såg också Livesändningen, finns inget som säger där att NB är mördare!

Har du lässvårigheter eller vad fan är de frågan om? Jag har inte sagt att han är mördaren men han är SKYLDIG dvs INBLANDAD i brottet.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jaha, så du tror att man betalar anonyma vittnen? Hur går betalningen till om de är anonyma? Intressant. Här är du nåt hett på spåret.

Jag TROR att det som avses är de som tipsar media. Det förekommer ibland tipspengar i sådana fall och anonymitet är en hederssak för journalister som tar emot tips.
2015-09-26, 15:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej de gjorde de inte. MPS såg Litauerna lämna nån av bodarna eller boden där kroppen hittades och sen gick de dit och hittade liket (antagligen).

Antagligen? Dina spekulationer är ju inget mer än dina spekulationer ...

Mig veterligen finns inget förbud mot att röra sig ute i Sverige - inte ens om man är Litauer. Och som sagt - det var ju inte ensamma om att röra sig i området, vare sig den kvällen eller tidigare kvällar.
Så är rörelse i området ett bevis för mord - då är det helt gäng från MPS som bör fällas för det.
2015-09-26, 15:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Källa på det fetstilta?

Det var inte MPS som hittade kroppen, det var polisen.
2015-09-26, 15:09
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är brottsligt att ge en brottsling falskt alibi.

Alldeles riktigt, "skyddande av brottsling" (men inte enda sättet att brinna för den saken). Däremot upphör ju brottsligheten om man faller till föga och säger som det är, och själva utsagans förefintlighet kan ju vara instrumentell för att kunna beivra brottet.
2015-09-26, 15:10
Medlem
Citat:
Har du lässvårigheter eller vad fan är de frågan om? Jag har inte sagt att han är mördaren men han är SKYLDIG dvs INBLANDAD i brottet.

Har du problem? Du skriver ju själv skyldg, vad menar du då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in