2015-09-26, 14:33
Medlem
MrFolds avatar
Så är allt som det har varit igen. Alternativteoretikerna har än en gång lyckats förtränga DNA-bevisningen och antydningar i media om än mer bindande bevis och i en slags kollektiv yra (hej Starback, theForeigner, Nopomil, LeGrandMatitre m fl! ) snacka upp en ny övertygelse om att åklagarens case är jättedåligt och att orsaken måste vara att den häktade är oskyldig och att den verklige mördaren går lös.

Dessutom "vet" de att utredningen är illa skött, att den har "tunnelseende" och gud vet allt. Själva har de däremot inget tunnelseende utan ser öppet och klart på verkligheten precis som den är. In i minsta lilla DNA-molekyl.

Teknikerna för att snacka sig fram till en personlig ny liten oskuldsorgasm äro legio. Nu senast: Starback som är säker på att bevisningen inte räcker eftersom den misstänktes närmast anhöriga inte föll till föga och erkände efter flera månader att deras man och bror är mördare.

Tja, vi vet ju alla att det normala är att nära anhöriga håller på polisens och åklagarens version även när deras anhörige nekar till mord. Alla mammor och fruar brukar säga att de preciiiis kan förstå hur det kan komma sig att deras lille pojk/man begått vidriga mord och våldtäkter.

Sen har lille Starback lärt sig från amerikanska TV-serier att svenska åklagare kan erbjuda åtalseftergift mot misstänkta som ställer upp och vittnar mot nära anhöriga.

Sannolikheten för att det är sant är betydligt lägre än att Starback som jag skrev häromdagen har sexuella intressen som inkluderar minderåriga flickor.
2015-09-26, 14:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ok, jag förstår hur du tänkt...
Men, jag tror ändå vi ska ta med en nypa salt alla "uppgifter" som nu cirkulerar i media.
Lägg märke till att det ofta bara står ( och sägs ) i media - "vi har fått uppgifter om...".
Jaha, från vem då? Är det från någon som deltar i utredningen eller är det kanske någon "nära" utredarna som tror att de vet något och sprider spekulationer som nyheter - vilket de får en slant för? Och även uppmärksamhet, även om de är anonyma?
Om det nu ligger någon sanning i att dödsorsak skulle vara genom kvävning - så behöver man ju inte vara Einstein bara för att man börjar spekulera i hur det gått till, att kanske rep använts o.s.v, det ligger nära till hands att börja spekulera i detta men jag har mycket svårt att tro att någon i utredningsgruppen släppt några sådana uppgifter.

Jo visst, det är altid bra att ta alt med en nypa/skopa salt så länge vi inte vet, men om du lagt märke till det så använder jag väldigt ofta "sannolikt"/"möjligtvis" och dylikt i mina inlägg.
Men om man ser på hur "helhetsbilden" i fallet har utvecklat sig den sista tiden så ser bilden, enligt min åskit, med MGM som GM, tilltagande osäker ut... vi får se hur det den vidare utveckligen kommer att forma sig...
2015-09-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om brodern och/eller frun har givit falskt alibi, och det har knäckts, hade utredarna, bildligt talat, packat ner vederbörande i bagaget inför hemresan. Men häktningsbegäran för att kunna få denne utlämnad har inte lämnats in.

Tror det rör sig om vad NB sagt vara sitt alibi.
Och att utredarna kollar vad han sagt med de andra två.
Jag tror inte de gett falskt alibi, för annars hade det varit som du säger, de hade fått åka med till Sverige för åtal.
Men de verkar inte ens vilja vara med på en rättegång, det bör de kunna tvingas till dock.
2015-09-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag vet inte vem som mördat LH, men hela tråden handlar ju mest om honom, NB, alla tycks va lika innsnööade som ÅK!

Vem vet? Ni kan ha rätt? men det är inte vad jag tror!

Skulle NB va oskyldig, så är han o hans fam, liv förstört för livet!

Även om han nu mot all förmodan vore oskyldig så är han fortfarande inblandad vilket är minst lika illa. Inte för att jag tror han är oskyldig, han greps nog nästan på bar gärning.
2015-09-26, 14:50
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Jag hittar inget när jag googlar fiskesnara. Men vetifan. Själv tror jag säkerhetslina för takläggare.

Edit. Själva repet lägger jag till nu i efterhand.... https://www.google.se/search?q=säkerhetslina+tak&client=tablet-android-samsung&biw=1280&bih=800&source=lnms&tbm=isch&sa=X &ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIvM_l8s-UyAIVYc9yCh3o_gTJ#imgrc=sQ4iF2ExWbWqnM%3A

Ja om det inte är planerat bör det vara något som finns till vardags i ladan och som går fort att ta fram.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-09-26 kl. 15:04.
2015-09-26, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om brodern och/eller frun har givit falskt alibi, och det har knäckts, hade utredarna, bildligt talat, packat ner vederbörande i bagaget inför hemresan. Men häktningsbegäran för att kunna få denne utlämnad har inte lämnats in.

Vad menar du då?
Om brodern och frun från början givit falskt alibi till MGM, men nu, efter att ha fått mera fakta och insett vad MGM måste ha gjort - så har de sagt sanningen som inte alls ger MGM alibi - så är ju det precis vad utredarna var ute efter.
Eller, har jag missuppfattat allt? Ska de straffas för det då?

När det gäller familjemedlemmar så tar man väl kanske lite för givet att en första och naturliga instinkt är att "skydda sina egna", men nu när sanningen börjar uppdagas och de har fått perspektiv på det hela, tid att fundera och ställts inför verkliga fakta så kan de inget annat göra än att säga sanningen - som eventuellt då spräcker MGM:s alibi.
Jag kan vara helt fel ute men känns inte som en omöjlighet med detta scenario.
2015-09-26, 14:56
Medlem
Citat:
KÄLLA PÅ DET!

De greps togs på bar gärning av MPS i närheten av fynd eller vid ett fynd som sen ledde till att kroppen hittades, gissa om de är skyldiga eller inte.

Sen vem som dödade henne är ju givetvis svårt att säga.

Skulle nån mörda din sambo i ditt egna hus och du började flytta runt på liket och lägga det uppe på vinden och dina grannar såg det tror du att polisen skulle tro att du var helt oskyldig då även om du faktiskt inte gjort det?
Senast redigerad av 8332 2015-09-26 kl. 14:59.
2015-09-26, 14:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Och vart har spåren av det avskummet tagit vägen då? Menar spåren efter din förmodade lustmördare, som vi inte hört ett knyst om, han som nu njuter av sin frihet. Utförde han mordet helt utan att lämna några spår? Var han iklädd plastkläder, likt "American Psycho" eller hur menar du?

Jag tror att den riktiga GM har mördat förut, och att han därför har erfarenhet, jag tror dessutom att den alternativa GM är intilligent och slug, och därför vetat hur man lämnar så lite spår som möjligt.
Jag tror dessutom att det är möjligt att han på något vis medvetet har försökt att sätta dit "balten/balterna".
En annan möjlighet är att utredningen, förtutom MGMs DNA, hittat annan DNA men att man valt att fokusera på MGMs DNA iom att man tyckte att man hade så mycket annat som pekade på MGM och därmed var så säker på att man hade rätt GM till och med mycket tidigt i utredningen.
Och så kan en alternativ GMs DNA, som hittats, ju möjligtvis vara från en person som också har en naturlig orsak att vistas på Blombergs ägor och fastigheter och kan därför, av polisen och åklagren, lätt bortförklaras.

Ungefär så tänker jag...bla.
2015-09-26, 14:58
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ok, jag förstår hur du tänkt...
Men, jag tror ändå vi ska ta med en nypa salt alla "uppgifter" som nu cirkulerar i media.
Lägg märke till att det ofta bara står ( och sägs ) i media - "vi har fått uppgifter om...".
Jaha, från vem då? Är det från någon som deltar i utredningen eller är det kanske någon "nära" utredarna som tror att de vet något och sprider spekulationer som nyheter - vilket de får en slant för? Och även uppmärksamhet, även om de är anonyma?
Om det nu ligger någon sanning i att dödsorsak skulle vara genom kvävning - så behöver man ju inte vara Einstein bara för att man börjar spekulera i hur det gått till, att kanske rep använts o.s.v, det ligger nära till hands att börja spekulera i detta men jag har mycket svårt att tro att någon i utredningsgruppen släppt några sådana uppgifter.

Jaha, så du tror att man betalar anonyma vittnen? Hur går betalningen till om de är anonyma? Intressant. Här är du nåt hett på spåret.
2015-09-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
De greps på bar gärning av MPS i närheten av fynd eller vid ett fynd som sen ledde till att kroppen hittades, gissa om de är skyldiga eller inte.

Skulle nån mörda din sambo i ditt egna hus och du började flytta runt på liket och lägga det uppe på vinden och dina grannar såg det tror du att polisen skulle tro att du var helt oskyldig då även om du faktiskt inte gjort det?

Vem har sagt , att det gick till så?
Det säger i alla fall, inte att NB är mördare!
2015-09-26, 15:01
Medlem
Citat:
Vem har sagt , att det gick till så?
Det säger i alla fall, inte att NB är mördare!

Jag följde livsändningen, det rapporterades att MPS hade sett Litauerna i närheten av en fyndplats och kort därefter kunde kroppen hittas.

Nej men det säger att han är inblandad ditt sågspån.
2015-09-26, 15:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
De greps togs på bar gärning av MPS i närheten av fynd eller vid ett fynd som sen ledde till att kroppen hittades, gissa om de är skyldiga eller inte.

Missing people rörde sig också i området - alltså i närheten av fynd. Fynd hittades väl dessutom på områden som redan gåtts igenom av Missing People?

Slutsatsen måste alltså vara att de i Missing People som fanns i området är de skyldiga...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in