Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Nu har jag ju inte delat med mig denna info förren nu, även om jag haft den infon sedan början av Juli, dvs i ca 2 1/2 månad, och det just därför att jag ville visa hänsyn och därför att jag ju heller inte kunde vara säker på att det var sant.
Men, som jag skrev, iom att det nu kommit ut i media att mordet var "udda" och "ovanligt utfört" och att en "snara" använts vid mordet, ja så tyckte jag att det hade sitt berättigande att dela med mig denna infon därför att det kan hjälp till att få en tydligare bild av vad sorts människa/mördare som är GM.
Jag är dock enig i att det är en mycket obehaglig information, men beslutade mig för ändå att dela den av ovanstående grund.
Ok, jag förstår hur du tänkt...
Men, jag tror ändå vi ska ta med en nypa salt alla "uppgifter" som nu cirkulerar i media.
Lägg märke till att det ofta bara står ( och sägs ) i media - "vi har fått uppgifter om...".
Jaha, från vem då? Är det från någon som deltar i utredningen eller är det kanske någon "nära" utredarna som tror att de vet något och sprider spekulationer som nyheter - vilket de får en slant för? Och även uppmärksamhet, även om de är anonyma?
Om det nu ligger någon sanning i att dödsorsak skulle vara genom kvävning - så behöver man ju inte vara Einstein bara för att man börjar spekulera i hur det gått till, att kanske rep använts o.s.v, det ligger nära till hands att börja spekulera i detta
men jag har mycket svårt att tro att någon i utredningsgruppen släppt några sådana uppgifter.