Citat:
Ursprungligen postat av
Master-King
Det roliga nu är ju att när jag kör sträckan med google maps så står det 110km/h där jag blev filmad och stoppad. 2km innan ser jag en 70 skylt. Men de följde inte efter mig mer än 500m. Och 110km/h skylten börjar 1000m innan jag stannar.
Har ju 48h på mig, så kommer åka dit igen och filma sträckan så jag kan bevisa var hastighetsskyltarna står. Om jag har rätt, vad kan jag göra då? Vem ringer man?
Jag har ju trots allt skrivit på. Men jag är 99% säker att jag inte körde ca 45km/h för fort där det var 70. Men visst att jag kan åkt över 110 någon km/h när jag blev stoppad, och där det var 110

Har du skrivit på så är det kört. Det räknas som att du redan är dömd.
Att få en sådan dom uppriven är väldigt svårt och det händer inte speciellt ofta.
Du kommer få minst två månaders avstängning med körkortsbiten, om det inte är prövotid för då får du ta om kortet.
Att få tiden sänkt är i princip omöjligt. Det är rabiata mongon som sitter o bestämmer om du är lämplig att inneha körkort eller inte.
Man ska ALDRIG skriva på direkt.
Det första man ska göra är att fråga om de har fångat Palmes mördare, eftersom de har tid att åka runt o larva sig med hastighetsövervakning.
Sedan ska man skrika RÅDRUM.
Har de mätt på 500 meter?
Vilken mätmetod använde de?
Iofs är det för sent att rota i detta nu, eftersom du redan skrivit på.