2015-09-26, 01:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Nu kommer jag inte ihåg om det var han eller AB som tog i handsken i ladan, men det mest logiska jag kom på var att han skulle förstöra bevis, polismannen sa ju även i intervjun: när man sett hur dom RÖRT sig och BETETT sig så koppla vi ihop 1+1, kan ju vara så att dom varit i närheten av flera fynd
Just det. Det lär för övrigt ha varit NB, den äldre brodern, som ska ha plockat upp handsken i ladan. Om det är som du tänker; vilka djävlar alltså.
2015-09-26, 01:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Är själv far till en dotter , hade jag varit lisas pappa hade jag haft ihjäl båda 2 ifall FUP knyter dom till själva brottet, även om NB bror bara varit "vetande" om själva brottet och hållit tyst hade han rykt även han.
Det är du det. Men Lisas pappa är en respektabel man, och mord som hämnd för mord förekommer praktiskt taget bara bland gangsters.
2015-09-26, 01:30
Medlem
Kellywomans avatar
så hypotetiskt alltså.
Varför tror ni att polisen visste motivbilden ganska snart efter de funnit kroppen samt häktat NB & co?
Om nu inte LH blev våldtagen, så har alltså polisen så snart ändå kunnat få fram motivet?
Hr ni några tankar kring detta?

För att NB själv berättat varför han tog kontakt med LH?
För att AB berättat vad hans bror sagt?
För att det finns teknisk bevisning såsom sperma eller saliv?
För att de andra berättat om NB's läggning?
För att ............

vad tror ni?
2015-09-26, 01:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad har du för tankar om Lisas pappa? Tror du att han skulle mörda någon som är inblandad i mordet på Lisa?
Kanske andra som vill hjälpa till. L:s pappa är nog oskadligjord och knäckt.
2015-09-26, 01:31
Medlem
Citat:
Det är du det. Men Lisas pappa är en respektabel man, och mord som hämnd för mord förekommer praktiskt bara bland gangsters.
Det vet man inte förens det händer, och det ska man inte behöva uppleva får man hoppas
2015-09-26, 01:32
Medlem
Citat:
Det är du det. Men Lisas pappa är en respektabel man, och mord som hämnd för mord förekommer praktiskt bara bland gangsters.

Haha! förstår att du inte har en dotter i alla fall , hade det varit min dotter hade han varit död den dagen han släpptes, och det hade inte varit en smärtfri död..
2015-09-26, 01:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Är själv far till en dotter , hade jag varit lisas pappa hade jag haft ihjäl båda 2 ifall FUP knyter dom till själva brottet, även om NB bror bara varit "vetande" om själva brottet och hållit tyst hade han rykt även han.

känns som du bär på aggressioner och kortsiktiga lösningar. Det finns säkert massor som vill ta livet av de som dödat deras barn.
Men som förälder, så kanske man måste tänka ett steg vidare......
Har du fler barn så kanske du skall tänka på vad det gör dem om de ska leva med vetskapen att sin pappa är en mördare.
2015-09-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
så hypotetiskt alltså.
Varför tror ni att polisen visste motivbilden ganska snart efter de funnit kroppen samt häktat NB & co?
Om nu inte LH blev våldtagen, så har alltså polisen så snart ändå kunnat få fram motivet?
Hr ni några tankar kring detta?

För att NB själv berättat varför han tog kontakt med LH?
För att AB berättat vad hans bror sagt?
För att det finns teknisk bevisning såsom sperma eller saliv?
För att de andra berättat om NB's läggning?
För att ............

vad tror ni?

Jag är inte av uppfattningen att polisen visste motivbilden ganska snart efter att de hittat kroppen. Vad talar för det som jag isåfall missat?
2015-09-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
ha ha det var en av de roligaste teorier.
Du menar att en ung 17årig tjej på ett nytt jobb skulle syssla med privatspaning efter köttsmuggling och sen till på köpet ställa Litauerna till svars? tjena......

Vem har sagt något om privatspaning. Hon upptäckte detta. Så många teorier i tråden om att LH gick in i ladan och såg något. Vad såg hon? Varför inte? Grisfarm i närheten?
2015-09-26, 01:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Haha! förstår att du inte har en dotter i alla fall , hade det varit min dotter hade han varit död den dagen han släpptes, och det hade inte varit en smärtfri död..
Finns det något fall i modern tid där en respektabel pappa har hämnats mordet på sitt barn? Det är en direkt kränkande uppfattning om Lisas pappa.
2015-09-26, 01:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Vem har sagt något om privatspaning. Hon upptäckte detta. Så många teorier i tråden om att LH gick in i ladan och såg något. Vad såg hon? Varför inte? Grisfarm i närheten?

Somsagt allt är möjligt. Men jag tycker det är direkt osannolikt att en 17årig ung tjej går in i en lada och väljer att konfrontera det hon ser där och som du säger hota med hennes pappa. Nej det är så långsökt att det är totalt omöjligt
2015-09-26, 01:40
Bannlyst
Citat:
Finns det något fall i modern tid där en respektabel pappa har hämnats mordet på sitt barn? Det är en direkt kränkande uppfattning om Lisas pappa.

Jag har för mig att en man vars barn var efterblivet och mobbat i skolan mördade mobbarna/mobbaren i Ronneby för ett antal år sedan. Tror han använde hagelgevär. Är dock inte säker.

Kan någon uppdatera mig angående Lisa Holm? Är Östeuropeerna fortfarande anhållna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in