Citat:
Ursprungligen postat av
MAJSY
Hur kan han känna till "felen" när han inte har insyn i utredningen? Den mannen bubblar för mycket i bland. Vi får se om han gissar rätt.
Leffe GeVePe - krimtrådarnas favoritorakel.
Jag tycker det har känts från första början som att han är färgad av att han har ett horn i sidan till just den här polismyndigheten (eller numer lokala enhet av den gemensamma polismyndigheten). Frågan är hur färsk hans information egentligen är? Att han haft insyn i en mindre väl skött utredning betvivlar jag inte. Inte heller att en eller flera av de som pysslade med den också varit med i denna. Men är det nåt som hände häromåret? För fem år sen? Tio? Eller är det rentav Helena-utredningen vars huvuddel ju ligger mer än 20 år bakåt i tiden som är huvudskälet till hans skepsis?
Jag tror att han kan vara ganska kategorisk och dessutom brukar han själv i intervjuer säga att han har en tendens att antingen gilla folk eller också inte gilla dom alls. Relationen mellan honom och poliserna här (samt åklagaren) verkar inte vara särskilt hjärtlig.
Dessutom säger han också själv att han fått ägna ganska mycket tid genom åren att be folk om ursäkt för mindre lyckade uttalanden.
Själv föredrar jag att varken förutsätta en exemplariskt skött utredning eller ens katastrofalt illa dito. Så länge inget konkret framkommit som tyder på allvarliga missgrepp ser jag dock inte varför man ska sitta och måla fan på väggen hela tiden. Ens om man heter Leffe Ge-Ve-Pe