2015-09-25, 15:15
Medlem
Blev stoppad av en skitstövel idag å de drog körkortet och gav mig 4k i böter. Typ 45km/h för snabbt på en 70 väg. Brukar inte köra som en dåre... Men tydligen så var det 70 på en kort sträcka på Europavägen med minst 2 filer: ute i skogen. Största delen är 120km/h.

Har pendling 8 mil till jobbet, och kör mycket bil i arbetet. Så vad ska man göra?... Nu när det dragit in körkortet för upp till typ 4 månader?

Vad händer om jag kör? Olovlig körning? Och i mitt fall blir det bara värre, eller en böteslapp?
Citera
2015-09-25, 15:23
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master-King
Blev stoppad av en skitstövel idag å de drog körkortet och gav mig 4k i böter. Typ 45km/h för snabbt på en 70 väg. Brukar inte köra som en dåre... Men tydligen så var det 70 på en kort sträcka på Europavägen med minst 2 filer: ute i skogen. Största delen är 120km/h.

Har pendling 8 mil till jobbet, och kör mycket bil i arbetet. Så vad ska man göra?... Nu när det dragit in körkortet för upp till typ 4 månader?

Vad händer om jag kör? Olovlig körning? Och i mitt fall blir det bara värre, eller en böteslapp?

Vem var skitstöveln egentligen?
Citera
2015-09-25, 15:24
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Du va en skitstövel idag, kör inte så fort om du inte kan ta konsekvenserna. Buss/tåg eller byt jobb. Helt rätt av dem att klippa ditt kort, kör man som en dåre förtjänar man inte körkort!

Men det går bra att köra drogpåverkad då så länge man kommer undan med det?

(FB) Ursäkt till att neka pissprov

Ont: Säg inget till nån och kör som vanligt om du inte kan lösa det på annat sätt.
Citera
2015-09-25, 15:30
Medlem
Citat:

Man brukar väl få behålla körkortet om man behöver det i sitt jobb?
Annars är det väl bara och köra olovligt. Det skulle jag gjort indiskt fall, har nästan aldrig blivit kontrollerad på 20 år
Citera
2015-09-25, 15:41
Medlem
hesons avatar
Sänkte de hastigheten från 120 till 70 med bara en skyltning eller har du varit väldigt ouppmärksam och missat flera skyltar?

Fortkörning tycker jag är kul men ouppmärksamhet i trafiken är oförlåtligt.
Citera
2015-09-25, 15:58
Medlem
Kan ju alltid överklaga med arbetsgivarens hjälp att jobbet ryker annars mm mm har du tur så blir du av med den ett par v bara o 10k istället i böter ☺️
Citera
2015-09-25, 16:01
Bannlyst
Citat:

Först och främst har dom spelat in med sin kamera? Har du erkänt ?
Citera
2015-09-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Du va en skitstövel idag, kör inte så fort om du inte kan ta konsekvenserna. Buss/tåg eller byt jobb. Helt rätt av dem att klippa ditt kort, kör man som en dåre förtjänar man inte körkort!

Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Vem var skitstöveln egentligen?

Ni är välkomna hit till Stockholm så får du se hur mysigt det är att åka motorväg i 70-80 km/h. Helst på sent kvällen när vägarna är nästan tomma och väl upplysta med gatbelysning... Fast ni kanske gillar att köra långsamt.

Så ja - skitstöveln var med största sannolikhet den som stoppade honom. Man blir förbannad när man ser sånt där. Har dom inget bättre för sig än att förstöra körglädjen för oss vanliga bilister. Men det går bra att sitta och SMS:a och kolla film när man kör 80 km/h i tät trafik (sånt ser man hela tiden om man kör här i Stockholm och snuten skiter i det)
Senast redigerad av C20 2015-09-25 kl. 16:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrospojken
Kan ju alltid överklaga med arbetsgivarens hjälp att jobbet ryker annars mm mm har du tur så blir du av med den ett par v bara o 10k istället i böter ☺️

Minst en månad, max 36 månader. Ingen koppling till bötesbelopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan
Först och främst har dom spelat in med sin kamera? Har du erkänt ?

aa de spelade in och visade... Och jag skrev under... Vad ska man göra. Man får ju panik... Det roliga nu är ju att när jag kör sträckan med google maps så står det 110km/h där jag blev filmad och stoppad. Ca 2km innan ser jag en 70 skylt. Men de följde inte efter mig mer än 500m. Och 110km/h skylten börjar 1000m innan jagn stannar.

Har ju 48h på mig, så kommer åka dit igen och kolla då google maps bilder är från 2014.

Om jag har rätt, vad kan jag göra då? Vem ringer man?
Senast redigerad av Master-King 2015-09-25 kl. 16:51.
Citera
2015-09-25, 17:09
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Ni är välkomna hit till Stockholm så får du se hur mysigt det är att åka motorväg i 70-80 km/h. Helst på sent kvällen när vägarna är nästan tomma och väl upplysta med gatbelysning... Fast ni kanske gillar att köra långsamt.

Så ja - skitstöveln var med största sannolikhet den som stoppade honom. Man blir förbannad när man ser sånt där. Har dom inget bättre för sig än att förstöra körglädjen för oss vanliga bilister. Men det går bra att sitta och SMS:a och kolla film när man kör 80 km/h i tät trafik (sånt ser man hela tiden om man kör här i Stockholm och snuten skiter i det)

Jag kör i Stockholm ganska ofta. Finns det en hastighet så är det den som gäller för allmän säkerhet.
Citera
2015-09-25, 17:31
Medlem
mona.sardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20

Det allmäna vägnätet är inte till för att du eller någon annan efterbliven idiot ska uppnå nån jävla "körglädje" som du skriver, söker du det så får du bygga dig en egen väg eller köra på nån inhägnad bana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in