2015-09-25, 13:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Oskyldiga män brukar ha offrets DNA och blod på sig.

Likt OJ hahahaha.

Nej men ärligt talat... hur många gånger har man inte arresterats för att haft en våldtagen och mördad kvinnas DNA på sig?

Kan väl hända vem som helst? Han är säkert oskyldig

Lyssna mer på Alex Jones era galningar
Vad har "våldtagen och mördad kvinnas DNA på sig" med detta fall att göra?
2015-09-25, 13:37
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GP: Lisa Holm-fallet: Brodern och hustrun slipper åtal

En omhäktning till. Vad ska man säga om det?

Är inte överaskad att det blir ännu en omhäktning, sådana här utredningar tar ofta tid. Men jag kan hålla med om att det hade varit bättre från åklagarsidan att redan tidigare säga något i stil med, åtal kommer förhoppningsvis att veckas innan oktober är slut (eller något liknande, i vart fall med bred mariginal) istället för att antyda att åtal kommer veckas x eller y datum.
2015-09-25, 13:38
Medlem
Är det bekräftat att hon blev våldtagen sexuellt, eller får man veta det tidigast i samband med att åtal väcks i oktober?
2015-09-25, 13:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Är inte överaskad att det blir ännu en omhäktning, sådana här utredningar tar ofta tid. Men jag kan hålla med om att det hade varit bättre från åklagarsidan att redan tidigare säga något i stil med, åtal kommer förhoppningsvis att veckas innan oktober är slut (eller något liknande, i vart fall med bred mariginal) istället för att antyda att åtal kommer veckas x eller y datum.
Precis, utredningen, om den blir klar i oktober, har gått ovanligt fort. Men att först flagga för åtal i augusti, sedan i september osv ger intrycket att utredningen har stött på problem.
2015-09-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Är det bekräftat att hon blev våldtagen sexuellt, eller får man veta det tidigast i samband med att åtal väcks i oktober?

I en artikel från Aftonbladet om jag inte minns fel finns det inga spår av sexuella övergrepp på hennes kropp, kom ut för nått dygn sen..
2015-09-25, 13:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
GP: Lisa Holm-fallet: Brodern och hustrun slipper åtal

Att NB ingalunda är bunden till gärningen än, vilket vissa i tråden hävdar.
2015-09-25, 13:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Enligt Brottsplats Stockholm igår finns det inte spår av sexuellt övergrepp.
2015-09-25, 14:01
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kan ha missat att någon lagt ut nedanstående trots att jag läst allt, ber om överseende i så fall.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/811306-gw-persson-kritisk-till-utredningen-inte-han-som-gjort-det

Till dem som gillar LGWP. Och till vissa andra. Finns de som tvivlar.

Enligt Leif G.W. Persson: – Jag vet vilka utredare som har det här ärendet, och jag är inte övertygad om deras kompetens. Det är lokala förmågor som inte ska tillåtas sköta så här pass allvarliga ärenden, för det bli ofta en jävla massa fel. Men jag hoppas att de har tagit rätt person, att de har rätt och jag har fel.

Jag delar hanns uppfatning det känns som det kommer att bli rättsskandal i det här fallet.
2015-09-25, 14:02
Bannlyst
Citat:
Läste du inte vad du citerade? "Lyssna på Brottsplats Sverige. Aro håller med henne, och frågar advokaten i studion om det får vara så här". Om hon får ta del av förundersökningen skulle åklagaren invända mot hennes påstående, därför tror jag henne.

Du har trott på henne hela tiden, oavsett vad hon sagt, huvudsaken för dig är att det kritiskt mot åklagaren. Det var det som var min poäng. Kanske bra om man försöker att använda lite kritiskt tänkande när man lyssnar på hennes sladder också.
2015-09-25, 14:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Du har trott på henne hela tiden, oavsett vad hon sagt, huvudsaken för dig är att det kritiskt mot åklagaren. Det var det som var min poäng. Kanske bra om man försöker att använda lite kritiskt tänkande när man lyssnar på hennes sladder också.
Finns väl inget som tyder på att hon ljuger och att hon fått reda på vad åklagaren anser binder mgm till brottet?
Medlem
madtops avatar
Citat:

Typ samma sak som åklagaren själv säger i samma artikel:
Citat:
- Jag har kanske haft lite för höga förhoppningar om att det skulle gå fortare än vad det gör. Utredningen tar längre tid än vad jag kanske tror, vi får också lägga in en brasklapp för att försvaret kanske har en del saker de vill ha gjort, säger han. - See more at: http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2844459-lisa-holm-fallet-brodern-och-hustrun-slipper-atal#sthash.Qyrk0oDY.dpuf
Medlem
http://www.expressen.se/gt/tva-kan-slippa-atal-i-lisa-holm-fallet/

Citat:
"– Jag kommer att väcka åtal mot mannen som misstänks för mord. Där är bevisningen stark som jag bedömer det. Men det är inte helt säkert att jag kan väcka åtalet den sjunde, säger han.

Varför?
– Vi väntar på en del svar från NFC (Nationellt forensiskt centrum) och sedan ska försvaret ha möjlighet att gå igenom materialet och se om de vill ha ytterligare åtgärder genomföra. Men det är svårt att säga i nuläget."
Senast redigerad av sparrismos 2015-09-25 kl. 14:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in