2015-09-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Men om det inte var våldtäkt, vad är då motivet?

Kan mkt väl ha handlat om ett våldtäktsförsök där Lisa bjöd på mer motstånd än vad dom hade räknat med, gap och dödsskrik och vevande drar mkt uppmärksamhet till omgivningen, då ströps hon i ren panik för att tystas.

Att hon bara tillfångatogs och mördades för skojs skull finner jag osannolikt.
2015-09-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Du tittar tydligen inte på programmet....

Jo. Men du har inte följt tråden antar jag.
2015-09-24, 21:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju vara ett våldtäktsförsök som slutade med strypning till döds.

Kanske är det på Lisas halsband som NB blod har hittats, halsbandet satt kvar på kroppen, vad tror ni?
Hade Lisa halsband?
2015-09-24, 21:27
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju vara ett våldtäktsförsök som slutade med strypning till döds.

Kanske är det på Lisas halsband som NB blod har hittats, halsbandet satt kvar på kroppen, vad tror ni?

Ja det kan ju vara ett motiv. Typ så här: NB försöker våldta LH när hon ska åka hem, LH gör motstånd, NB blir förbannad och stryper henne. Går sedan hem till sig och brorsan och berättar vad han gjort, de hjälps åt att gömma kroppen. Brorsan har ingen direkt koppling till själva mordet och släpps därför, men är fortfarande misstänkt - som ju faktiskt är sant också. Medhjälp till mord kanske, för brorsans del.

(Ja, detta är endast spekulation - det behöver inte alls ha gått till så och det behöver inte ens varit ett våldtäktsförsök men OM det var ett våldtäktsförsök så låter denna teori inte helt otrolig).
Senast redigerad av khattuggare 2015-09-24 kl. 21:30.
2015-09-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basschaser32
Kan mkt väl ha handlat om ett våldtäktsförsök där Lisa bjöd på mer motstånd än vad dom hade räknat med, gap och dödsskrik och vevande drar mkt uppmärksamhet till omgivningen, då ströps hon i ren panik för att tystas.

Att hon bara tillfångatogs och mördades för skojs skull finner jag osannolikt.

Hon kan ha blivit tejpad över ansiktet och inslängd i bagaget men blev kvar för länge och dog av syrebrist
2015-09-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Martorp hamnade inom sökområdet på torsdagen.

Varför då? Det var ett av byggnaderna som AJ disponerade och som NB och hans bror och fru hade tillgång till, såvitt jag har förstått. AJ gav polisen access till alla byggnader som han har i området. Polisen/ Åklagaren har sagt att de på ett tidigt stadium fattade misstankar mot litauerna, så varför kollade de inte Martorp förrän på torsdagen? Har AJ så många byggnader i området att det tog flera dagar att kolla genom dem?
2015-09-24, 21:30
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Ja det kan ju vara ett motiv. Varför inte detta: NB försökte våldta LH någonstans när hon skulle åka hem, LH gör motstånd, NB blir förbannad och stryper henne. Går sedan hem till sig och brorsan och berättar vad han gjort, de hjälps åt att gömma kroppen. Brorsan har ingen direkt koppling till själva mordet och släpps därför, men är fortfarande misstänkt - som ju faktiskt är sant också.

(Ja, detta är endast spekulation - det behöver inte alls ha gått till så och det behöver inte ens varit ett våldtäktsförsök men OM det var ett våldtäktsförsök så låter denna teori inte helt otrolig).

Men enligt Hasse så skulle förundersökningen om brodern och frun läggas ned
2015-09-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det var det nog väldigt få som trodde ändå. Att något hänt vid/i mjölkrummet känns dock troligt. Kanske kroppen tagits in och lagts i en låda, eller något helt annat.

Tror jag också,det var där tejpen åkte på innan vidare färd mot...?...för att sedan,via maskinhallen slutligen hamna i en gammal BPA bod.
2015-09-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Men om det inte var våldtäkt, vad är då motivet?

Kan vara att komma över kroppen. Det yttersta makten över hennes kropp. Det är också ett sexuellt motiv. Det som hände efteråt är alltså då mycket intressant. Frågan är om den lokala polisen räcker till då.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Blombergs Egendom 10?
Arbetsboden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför då? Det var ett av byggnaderna som AJ disponerade och som NB och hans bror och fru hade tillgång till, såvitt jag har förstått. AJ gav polisen access till alla byggnader som han har i området. Polisen/ Åklagaren har sagt att de på ett tidigt stadium fattade misstankar mot litauerna, så varför kollade de inte Martorp förrän på torsdagen? Har AJ så många byggnader i området att det tog flera dagar att kolla genom dem?

Man utgick först från kaféet, sen gjorde man fynd dryga kilometern öster om, där satte man sen upp ett sökområde på 300m i radie, vilken man utökade efterhand, till slut hamnade Martorp i sökområdet, vilket var på torsdagen.
Man hoppar inte över delar i söket, man söker ordentligt och precist.
2015-09-24, 21:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade Lisa halsband?

Det vet jag ingenting om, just därför använde jag ordet kanske i hypotesen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in