2015-09-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Eller så finns det grisar på en annan gård som arrendatorn på Martorp driver. Kroppen kan ha flyttats från grisfarmen till manskapsboden på Martorp. Jag tycker polisen borde kartlägga arrendatorn och hans sons förehavanden under de aktuella dygnen och inte enbart litauerna.

Det har kollats upp med grisfarm etc av folk här inne, och det känns väldigt långsökt att GM ska lägga en kropp bland grisar och sen flytta den, grisar hade ätit upp en kropp på ett dygn.
Fetade: Hur vet du att man inte gjort det?
2015-09-24, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du behöver inte skrika.

Tänk om polisen tänkte likadant, sådant som är äckligt och fasansfullt dryftas inte, så hittar de en styckad kropp så får någon annan ta hand om utredningen. Samma sak i tråden, den som är intresserad av fallet vrider och vänder på alla eventualiteter även om det är grisigt och äckligt, inget konstigt med det. Om du inte klarar av att läsa vad som skrivs här så håll dig till Facebook, där kan man inte ogilla något, än så länge i alla fall vad jag känner till.

Att bli besviken och ledsen kan framkalla sådana reaktioner som vi har läst om, men det utesluter inte att polis och tekniker såg något riktigt makabert och att det är anledningen till reaktionerna, förstår du verkligen inte det?

Jo, tydligen... och det ses via resten du fortsätter älta.
Budskapet gick liksom inte fram. Då tar jag en variant till:
Jag ser ingen vits med dessa vilda spekulationer. Jag anser de riskerar skada mer än det tillför ett enda dugg.

Jag har nog sett mer än vad du din ankfjant nånsin hinner uppleva så det behöver du inte bekymra dit om..
2015-09-24, 20:25
Medlem
ME077s avatar
Man kan också kvävas av metangasen i gödsel om man är i ett lufttätt utrymme. Enligt google.
2015-09-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chilimanson
Hasse Aro är väl bara en pellejöns som vill ha uppmärksamhet inför sitt nya program . Vilka källor han har kan man väl bara gissa sig till . Han borde ha hållit sig till att sjunga gamla slagdängor som han gjorde för längesen i Hylands Hörna istället för att sprida massa trams och spekulationer om vad som har hänt Lisa Holm . Jag tycker att exponeringen i media är väldigt osmaklig och innehåller bara spekulationer oftast helt utan grund . Det kan inte vara roligt för hennes nära och kära att behöva se och höra detta hela tiden .

Va faan, menar du! Hasse Aro, har jobbat med kriminalfall i 30 års tid, han är bra mycket bättre en någon av er här på FB, ingen av er kan mäta sig med honom!
Sen att han tar upp detta fallet med LH ikväll, har inget med hans PR att göra, det kommer fler program, med honom, o andra fall, framöver!
Och du är väl den sista, som ska utala dig om honom! Skamligt av dig, tycker jag. PUNKT.
2015-09-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jägare och slaktare

Nej. Det jag uppfattade döljde sig bakom dina stjärnor är en helt annan kategori. Finns faktisk en i tråden som har skrivit om det.
2015-09-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du spekulerar.
Hagamannen är en svensk våldtäktsman som brukat en hel del våld i samband med sina
övergrepp och hans maktställning var väl obefintlig. Finns åtskilliga andra i landet som
inte heller kan skryta med någon högre social ställning som gillat att gå hårt åt sina offer
medan de togs med våld.
Jag skulle vidare kunna nämna 20 amerikanska seriemördare med inriktning på kvinnliga offer
som minst av allt haft någon "maktställning" att tala om.

Du bara befäster intrycket av att vara en person full med förutfattade meningar
och angående seriositet hos dig så är den väl lika med noll.

Du är bara i tråden för en enda sak: att få sprida ditt patologiska hat gentemot rättsväsendet.

Det är studier som är belagt för ganska längesedan. Maktställning och sexuellt våld/sadism hänger ihop. Det ger också möjlighet att lättare komma undan. Dom betalar helt enkelt. Inte har precis senaste tidens händelser motsagt det....
2015-09-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut, och han kan också ha rivit sig på någon detalj på offrets kläder eller tillhörigheter, eller varför inte skrapat huden kraftigt mot marken när han skulle ta tag om offret och lyfta in henne i en bil, möjligheterna är många.

Och i bilen finns inga spår (för det hade glappats om för längesedan). Dom har vänt ut och in på den beslagtagna bilen. Andra bilar verkar däremot snabbt avföras som intressanta (=tunnelseendet).
2015-09-24, 20:36
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Låter som ett eget hopkok via beskrivningen på fb (att poliserna var ledsna) och ur denna tråd med alla grisdiskussioner och så har man lagt till en anonym person som skulle sagt det.
Den sidan ger jag inte fem öre till även om en av sjuttiotusen gissningar och påståenden skulle falla på plats när FUP väl kommer.
Äsch, givetvis har inte sidan hittat på något, men visst är risken stor att man bara drar upp ett lokalt rykte. Det som skrivs stämmer rätt bra med detta inlägg från 22 juni:
Citat:
Ursprungligen postat av mrasshunt
Ryktet lokalt säger åter igen att hon var illa däran där nere och det hade börjats "styckats av" kroppsdelar, därav poliser som vart så knäckta, hörde det idag av någon som kände polis som var med i utredningen på något sätt.Hoppas de har fel!
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Va faan, menar du! Hasse Aro, har jobbat med kriminalfall i 30 års tid, han är bra mycket bättre en någon av er här på FB, ingen av er kan mäta sig med honom!
Sen att han tar upp detta fallet med LH ikväll, har inget med hans PR att göra, det kommer fler program, med honom, o andra fall, framöver!
Och du är väl den sista, som ska utala dig om honom! Skamligt av dig, tycker jag. PUNKT.

Jo, jag! HA och jag är lika bra på det här, tolka som du vill.

Skämt åsido, tror du att HA vet något som inte vi vet, vad i så fall?
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Man kan också kvävas av metangasen i gödsel om man är i ett lufttätt utrymme. Enligt google.
Då kan man utesluta det eftersom kvävning inte är dödsorsaken.
2015-09-24, 20:37
Medlem
ME077s avatar
Skulle någon i tråden kunna länka till en intervju (ljud) eller i andra hand direktcitat där polis el åklagare tydligt bekräftar att Lisa inte avled på samma plats som hon hittades?
Varför jag undrar är om det skulle vara så att det här med tejp, skåp eller kvävning stämmer.
2015-09-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och i bilen finns inga spår (för det hade glappats om för längesedan). Dom har vänt ut och in på den beslagtagna bilen. Andra bilar verkar däremot snabbt avföras som intressanta (=tunnelseendet).

Nej, det hade ju inte det. Det som kommit ut till oss är småsaker som åklagaren valt att dela med sig, men tyvärr inget konkret. Diffusa förklaringar på bevis etc. Vad med yppandeförbud är det du inte förstår?

Vi har ingen aning om det hittats något eller inte i deras bil, och andra bilar har med all säkerhet också kollats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in