2015-09-24, 09:40
Medlem
Ajaxxs avatar
Hej,
Jag kör Mac/Safari och har problem. Oftast när jag går in på Flashback får jag upp sidan utan all grafik med endast text som är oerhört rörig och i princip inte går att klicka på. Just nu när jag skriver detta, och det hela ser nästan ok ut, är all grafik runt rutan jag skriver i endast frågetecken.

Kan någon förklara vad problemet är?
Citera
2015-09-24, 09:58
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
Hej,
Jag kör Mac/Safari och har problem. Oftast när jag går in på Flashback får jag upp sidan utan all grafik med endast text som är oerhört rörig och i princip inte går att klicka på. Just nu när jag skriver detta, och det hela ser nästan ok ut, är all grafik runt rutan jag skriver i endast frågetecken.

Det va likadant för mig igår kväll. Nu är det dock normalt igen. Så förhoppningsvis så ställer det rätt sig snart
Citera
2015-09-24, 10:29
Medlem
systems avatar
Citat:
Hej,

Det är troligen ett certifikat som gått ut (flashback kör https). Med ogiltigt certifikat kommer webläsaren att vägra ta in viss info då den inte kan ses som helt säker.

Löses genom att manuellt låta webläsaren godkänna det utgångna certifikatet. Hur det görs hinner jag inte beskriva nu.
Citera
2015-09-24, 13:41
Medlem
Bdonks avatar
Här är ett inlägg från inatt när det var stora problem, med tips för att få det att funka:

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Herregud, certifikatet på static har gått ut. Dessa misstag ska ju inte bara hända. Skeppet går under sen kooka stack eller?

Lösningen för er som har problem är att besöka https://static.flashback.org/ och klicka er förbi varningsrutan så kommer det gå.
Citera
2015-09-24, 15:02
Medlem
salxars avatar
Samma sak händer mig med Windows 10 och Tor Browser. Funkar bättre i Chrome.
Citera
2015-09-24, 15:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hej,

Det var samma problem för mig med Chrome sent igår kväll på datorn men Internet explorer funkade fint, kollade sen mobilen och det var lika rörigt där när man gick in på FB men nu funkar allt bra.
Citera
2015-09-24, 16:07
Medlem
link71s avatar
Hade samma problem igår kväll, var bara text och inte vanliga flashback. Kör windows 7 chrome.
Men nu är det fixat ser det ut som!

Annars kan du prova starta om datan !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in