2015-09-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Åtta matcher. Ingen som direkt pockar på uppmärksamhet. Utan de stora matcherna kommer till helgen. Napoli mot Juventus och Inter mot Fiorentina!

Men kvällens åtta matcher var inte lika spektakulära. Jag har inte sett någon, men försöker följa med lite från sidan. Kollar in matchtråden för att se uppställningarna...

Ingen riktig boss som ställde upp. Totti, Buffon, Luca Toni osv var inte med i startelvorna om jag ska tro matchtråden, som jag som hastigast tittade in i...

Den närmaste man kan komma är väl Hamsik! Klass och lojalitet.

23:e september! The Boss födelsedag...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11215855_10153790115868287_3628802761865197924_n.j pg?oh=ccd24f1375d46aac517120a92dc8db86&oe=56600DB6

Ja också min frus.

Men det blev överaskningar. Roma förlorade och Juventus tappade poäng. Vansinne... Skulle vilja se en annan toppliga som skulle kunna ha denna kamp om poängen...
Citera
2015-09-23, 23:05
Medlem
sebastian_s avatar
Då vankas det seriefinal på söndag i florens. Viola-inter. Bring it on!
Citera
2015-09-23, 23:05
Medlem
Citat:
Men det blev överaskningar. Roma förlorade och Juventus tappade poäng. Vansinne... Skulle vilja se en annan toppliga som skulle kunna ha denna kamp om poängen...

läglig önskan efter en obetydligt liten del av säsongen när juventus typ snittat 90 poäng senaste 3-4 säsonger. jo, jävlar vilken kamp det är. serie A är helt unika jämfört med alla andra ligor. överlägsen jämnhet.
Citera
2015-09-24, 08:13
Medlem
Villons avatar
Inter är alltså redan tio poäng före Juventus, sju före Roma, och de övriga topplagen är Fiorentina, Sassuolo, Chievo och Samp? De kommande tre omgångarna känns sjukt viktiga, där Inter i tur och ordning möter Fiorentina, Samp och Juventus. Känns som vi kan få ett avgörande av ligan redan i oktober om det vill sig illa.
Citera
2015-09-24, 12:45
Medlem
Erosenins avatar
Trots att Fiorentina inte imponerat spelmässigt så har man alltså 12 pinnar på fem matcher.
Uddamålssegrar här och där och sedan genomklappningen mot kompisarna i Torino. En match där för övrigt Alonso gjorde mål och valde att göra en målgest som anspelade på att han var matador. Han är inte lika populär i curva Feisole efter det..

Igår spelade man faktiskt fin fotboll och man borde gjort fler mål, Bologna har jag svårt att se hålla sig kvar i år.

Man vilade Rossi igår. Rossi som sett ganska blek ut i matcherna. Han blixtrar till då och då, men han måste såklart spelas in långsamt. På söndag hoppas jag att få se honom från start. Babacar går från klarhet till klarhet, och Kalinic ser ut som en klok värvning.

Jag är inte helt övertygad över Inters prestation hittills heller. Det blir en jämn tillställning på söndag.
Citera
2015-09-24, 13:41
Medlem
Calogeros avatar
"Jag är då inte speciellt imponerad utav Juventus (eventuella) värvning utav Cuadrado som i sådana fall dessutom ser ut att till en början vara lån med option. Marotta och framförallt Allegri har varit extremt tydliga med att det är en trequartista som är prioritet nummer ett. Det här visades tydligt redan i vintras när man visade stort intresse för Mkhitaryan och Sneijder som Allegri efterfrågade. Ingen av dem kom och det blev istället Vidal som fick fortsätta spela felpositionerad. Nu är chilenaren såld för dyra slantar och visst trodde man att det skulle dyka upp en trequartista på Vinovo efter att Juventus ledning talat öppet om deras intresse för Oscar, Isco, Draxler och Götze? Men nej, än har det inte anlänt någon och samtidigt har Juventus inte lyckats göra sig av med varken Llorente eller Isla som man så tydligt velat sälja av. Nu verkar det snarare kunna bli så att Simone Zaza lämnar för West Ham, killen som Juventus utnyttjade utklpsklausulen på 18 miljoner EUR bara för någon månad sedan.

Juventus offensiv består just nu utav: Mandzukic, Dybala, Morata, Coman, Zaza, Llorente och Pereyra. Där kan man då förmodligen snart lägga till Cuadrado och kanske även Draxler som trots allt verkar kunna bli klar. Oavsett om Llorente eller Zaza lämnar känns det något ogenomtänkt. Är det 4-3-1-2 eller 4-3-3 som gäller? Kanske t.o.m 3-5-2? Någon sorts fast formation kommer nog Allegri vilja ha och hur man än väljer att ställa upp så kommer någon/några utav stjärnorna att få nöta mycket bänk.

Jag är en stor beundrare utav både Marotta och Allegri, men jag undrar om man inte är på väg att trampa i klaveret här?
Än är inte transfermarknaden över, mycket kan fortfarande hända och det skall dessutom påpekas att varken Cuadrado eller Draxler har gått till Juventus samtidigt som Llorente, Isla och Zaza fortfarande är kvar. Enbart spekulationer än så länge alltså. Men det ser minst sagt lite märkligt ut. Framförallt tycker jag att det är märkligt att Juventus som är fyrfaldiga ligavinnare samt CL-finalist tycks ha så förbannat svårt att locka till sig spelaren man eftersöker. Och nu börjar det verkligen bli ont om tid. Man kan i och för sig ha i åtanke att Sneijder ankom precis i slutet av transfermarknaden till det Inter som sedermera blev trippelvinnare. Saker och ting kan såklart ändras även om det kan se annorlunda ut i dagsläget."

Sådär skrev jag om Juventus för en månad sedan. Tycker det känns precis lika aktuellt i dagsläget, för visst fan är det oklart hur Juventus plan ser ut? Det verkar vara formationsbyte match efter match som gäller nu. Jag är dock en av Allegris försvarare på det här forumet (ja, vi är ju några stycken) och jag tror att han kommer att hitta den bästa lösningen till slut. Och det ser ju inte så jävla bra ut för Roma heller, och även om Juventus i dagsläget ligger efter Roma i tabellen har man åtminstone en flexibel tränare som vet hur man kan ändra matchbilden genom taktiska drag. Monsieur Garcia däremot verkar helt lamslagen och tycks ha fastnat i februari 2014. Det ser så otroligt seeeeeeeeeeeeeeeeeegt ut.
Citera
2015-09-24, 13:52
Medlem
Calogeros avatar
Den störste fyller år på söndag. Detta är något som uppmärksammats i Topolino (Kalle Anka i Italien) där Francescos pelikan alter ego, "Papertotti", gör mål och firar framför kameran.

http://www.corrieredellosport.it/news/calcio/serie-a/roma/2015/09/22-4254407/gol_selfie_ed_emozioni_gli_auguri_di_topolino_a_pa pertotti/

Minns att Brille länkade en skön Topolinobild för någon säsong sedan. Serie A stjärnorna hade blivit ankifierade och bland dem som jag minns bäst så finns sköna namn som Luca Pony och "Rectangulo" (Cuadrado).

Citera
2015-09-24, 21:15
Medlem
Igår ett foto med idel hjältar:
Citat:
...
23:e september! The Boss födelsedag...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11215855_10153790115868287_3628802761865197924_n.j pg?oh=ccd24f1375d46aac517120a92dc8db86&oe=56600DB6 ...

Idag med endast en hjälte. Men vilken jävla hjälte:
http://www.blogcagliaricalcio1920.net/archivi/immagini/2015/R/rivaprimopianobello.jpg

Italien mötte Portugal 27:e mars 1967. Och Gigi Riva blev skadad (34 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=ug5OhG2yiEA

(Det var då 11 matcher kvar i Serie A, Gigi Riva hade gjort 18 mål på 23 matcher. Det blev han capocannoniere på!)

Ett halvår senare, 1967-09-24 återvänder Gigi Riva till fotboll. Match mot Brescia. Och en debutant i Brescia får för sig att mucka gräl med Rombo di Tuono. Domaren ser bara då Riva markerar tillbaka, och ger honom ett rött kort. För det är den andra sidan. Han var fan stenhård, men det var ovanligt med röda kort.

Brescia vann matchen, men åkte ur Serie A...
Citera
2015-09-25, 01:05
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Entella mot Cagliari
Rastelli valde att vila bl a Melchiorri, Di Gennaro, Farias och Sau. Uppenbar risk för underskattning.

Cagliari: (4-3-1-2) Storari; Pisacane, Capuano, Krajnc, Murru; Dessena, Fossati, Munari; Joao Pedro; Giannetti, Cerri

Ser att Alberto Cerri fick chansen från start för Cagliari senaste omgången. Väldigt kul, han behöver speltid.. synd att målen inte kom. Även om Cagliari vann
Senast redigerad av Morganovic 2015-09-25 kl. 01:11.
Citera
2015-09-25, 01:19
Medlem
snillet_1s avatar
Hur mycket ligger det i att Ferrero är en "målvakt" i Sampdoria? Rökaren Borell tuggar på om det varje vecka. Men jag har aldrig hört andra svenska Italien-kännare nämna det på något större allvar.
Citera
2015-09-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur mycket ligger det i att Ferrero är en "målvakt" i Sampdoria? Rökaren Borell tuggar på om det varje vecka. Men jag har aldrig hört andra svenska Italien-kännare nämna det på något större allvar.
Tror att han läst artikeln i l’Espresso och som nog inte fått så stor spridning utanför Italien.
http://espresso.repubblica.it/attualita/2014/10/30/news/chi-e-massimo-ferrero-il-patron-della-samp-il-viperetta-tra-calcio-cinema-e-crac-1.186011

Genom att hävda artikeln som sin egna åsikt kan han verka insatt i de svindlande turer som italienskt näringsliv i allmänhet och Calcio i synnerhet består av. Men jag har vare sig läst eller hört något av Borell, så jag kan såklart ha fel...
Citera
2015-09-25, 17:38
Medlem
Har varit mycket snack från min sida om Giovinco. Med all rätt. Men i New York så börjar Pirlo imponera.

Härlig bild, och gillar Lampards kommentar ”Amazing dinner with the maestro and the boss. Two gentlemen, legends and friends.”

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12042746_1112349558827836_78286671545445579_n.jpg? oh=f60c9347b105fee0877105c9c78e96ef&oe=56929B8E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in